Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Justere ladenivå?

Startet av Mippen, mandag 11. desember 2017, klokken 07:08

« forrige - neste »

Mippen

Hvordan justerer jeg ladenivået i bilen? For eksempel hvis jeg bare vil lade til 80 %?
Fremtiden er elektrisk.

aageaasved

det gjør d under strøminstillinger på garmin enheten

Mippen

Hvordan kommer jeg inn på det? Får bare opp 4 valg jeg.
Fremtiden er elektrisk.

aageaasved

går inn på den delen som viser enten antall streker på batteri eller forbruk så går du nederst på alternativer

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Har lagt den inn på 90 % men lader til 100 likevel. Må jeg legge inn planlagt lading for å bare lade til ønsket nivå?
Fremtiden er elektrisk.

Amatøren

#6
Ja, du må ha aktivert minst en avgangstid.

Da lader den først opp til valgt grense (90 % for deg nå) og vente der (stoppe lading).

Er bilen fortsatt koblet til strøm så vil den lade videre opp til 100 % så den vil være klar til det klokkeslettet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mippen

Så den lader til 90 % og venter til litt før for å sånlade til 100?
Fremtiden er elektrisk.

Amatøren

#8
Slik ble jeg fortalt av selger.

Testet med standard verdien på 30 % og den stoppet på 30 % når en avgangstid var satt. Hvor lenge den venter er avhengig av når neste avgangstid er.

Den skal beregne ut tidspunktet den skal lade resten og starte så den er ferdig til satt tidspunkt.

Hvis du ikke vil ha mer enn 90 % opplading til vanlig så sett et klokkeslett og bilen vanligvis ikke er tilkoblet strøm.

Skulle du trenge 100 % ladet batteri en gang i mellom kan det ordnes med Car-Net eller bryteren i bilen.

Mulig jeg husker feil, men tror den starter lading igjen hvis du slår på oppvarming.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA