Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer Connected Drive App- forhåndstille klima

Startet av KongGeir, fredag 08. desember 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

PionerThink

I dag var bilen skikkelig lei på morran >:(
Ikke ville den starte tidsinnstilt forvarming, og ikke startet den fra App. Når jeg kom ned og så at ingenting var startet så prøvde jeg med nøkkel da denne er programmert for å starte forvarming. Men dengang ei :(
Satte meg til slutt inn og startet bilen og satte vifta på fullt mot vinduet før jeg gikk inn for å lage meg en kaffekopp for å høyne moralen og humøret før jeg begynte å skrape panser-isen på ruta.
Må innrømme at det var litt skuffende å se at selv etter 5 min så var det ikke mye vifta tok hverken av is eller dugg på innsiden ???
Var jo bare minus en grad ca, så varmepumpa skulle jo ha bidratt, men følte ikke det ble noe varme før jeg begynte å kjøre nesten?
Merkelige greier! Noen som har erfart liknende?
P.S. Har vært borte et par dager i jula og glemte å skru av den forhåndsprogrammerte forvarmingen, så batterikapasitet var nede på 55km i går kveld. Satte derfor bilen på lading, men den skulle ikke bli så "sur" at den ikke ville forvarme tross alt :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Egil Fonn

Har lest i annen tråd at bilen deaktiverer forhåndsinnstilt varming om bilen ikke blir brukt etter flere oppvarminger. Kan det være det som er årsaken?
Regner med du brukte defroster knappen som gir full varme og luft på frontruta. Synes den er rimelig kjapp, men kan ikke sammenlignes med biler som har varme folie/tråder i frontruten.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

PionerThink

Kan jo høres ut som en mulig årsak det!? Skal prøve å starte forvarmingen før jeg går fra jobb på App og se om den vil fungere senere i dag.
Brukte forøvrig knappen for defrost, og den startet å blåse umiddelbart, men følte ikke det var noe futt i den før jeg hadde startet opp og kjørt et par kilometere ???
Mulig varmen fra systemet tar noen minutter før den kommer siden varmepumpa vanligvis brummer fælt før den starter forvarminga på morran?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ferry

Jeg tok en "ekte kaldstart" for noen dager siden. Nedfrosset bil uten forvarming. Satte meg inn og skrudde på bilen og ventet. Det tok ikke mange minutter før isen løsnet og jeg kunne bruke viskeren. Brukte defrost, varme i bakrute, varmeseter. Så under normale omstendigheter skal det ikke være noe problem. Sleit litt med å få ruta fullstendig rein etter at jeg begynte å kjøre. Det var 8-10 kuldegrader, og da blir det god kjøling av ruta i fart. ACC var bare å glemme. Selv etter 4-5 mil lå det en istrekant utenpå glasset foran kameraet, og innenfor var det dugg.

PionerThink

Kan være mulig at jeg ikke fikk slått varmeapparatet skikkelig på da jeg ikke "satt" i bilen slik som du, men gikk utav og skrapte slik at den går i en slags hvilemodus ???
Uansett virket forvarming fra App på veg hjem i går, og forvarming til morran i dag, så jeg tror på teorien der bilen selv "stenger av" forvarming hvis den gjentatte ganger varmer seg opp uten at bilen blir kjørt etterpå. Dette er vel rett og slett for å hindre at den skal til slutt kjøre seg tom hvis den ikke står til lading slik som i mitt tilfelle :o
Er jo greit å vite til en annen gang, men det lureste er jo å slå av den forhåndsprogrammerte forvarmingen før man reiser bort ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Klykken

Du får normalt beskjed i bilen om at oppvarming er stoppet og ikke mulig å starte fordi bilen ikke har blitt kjørt siden de to siste oppvarmingene. Idioti, egentlig. Men sånn er det nå programmert...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

#21
Sitat fra: Klykken på lørdag 30. desember 2017, klokken 01:05
Du får normalt beskjed i bilen om at oppvarming er stoppet og ikke mulig å starte fordi bilen ikke har blitt kjørt siden de to siste oppvarmingene. Idioti, egentlig. Men sånn er det nå programmert...

Kanskje ikke så dumt om man drar på 14 dagers sydentur og glemmer å slå det av i bilen....

Gikk et par dager inn i jula for meg og før jeg kom på å slå av den faste morra oppvarmingen  :laugh:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Det er sant, men man skulle fått beskjed i appen også, og hatt muligheten til å overstyre. I appen står det "fjerntjeneste utført" men bilen nekter å varme før du har satt deg i den og kjørt én liten meter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MortenH

Som andre har nevnt er det flere apper tilgjengelig. Min erfaring er at den spesialsydde i3-appen for Android er den beste for programmering av klimatisering for faste avreisetider. I tillegg har den en funksjon for umiddelbar start av klimatisering. Appen har aldri sviktet, unntatt når bilen står i underjordisk parkeringshus (manglende dekning). Du kan laste appen ned gratis fra Google Play.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

vidarh

Hei
Ny her og en uke gammel I3.
Er det slik at strømkontakt må være i for at forvarming batteri og cupe skal starte, når man har satt opp app med ukedager og tid. Usikker på om det virker uten ladestrøm i kontakten?

Hilsen Vidar Holum

Klykken

Gratulerer med nybil!
Batteri forvarmes kun når ladestrøm er tilkoblet. Ellers varmes kun kupe, og batteri tappes tilsvarende.
For at batteri skal kunne forvarmes må tidsinnstilt klimatisering være stilt over tre timer frem i tid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Egil Fonn

Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:25
For at batteri skal kunne forvarmes må tidsinnstilt klimatisering være stilt over tre timer frem i tid.

Om du er tilkoblet kraftig lader (7,4-11kw) Varmes batteri også ved direkte klimatisering.(Aktivert f.eks. 30min før avreise)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA