Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer Connected Drive App- forhåndstille klima

Startet av KongGeir, fredag 08. desember 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

KongGeir

Hei

Har akkurat fått min nye BMW i3:) hatt en tidligere.  Har problemer å forhåndsstille inn klimaanlegget til visse klokkeslett etc. Der er kun at valg som heter : Reguler Klima nå.  Men får ikke tidsstille det.  Funket tidligere ved min forrige bil. Er det noe eg må stille inn i bilen eller noe? Setter pris på svar:) 

Geir

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

KongGeir

Så eg må sette opp nåkke i bilen slik at Appen skal funke? Det du mener.

Ingeniøren

Nei, jeg snakker om å sette opp avreisetider og forvarming i bilen.

Hvis bilen er helt ny kan det hende at Connected Drive ikke funger enda. Mulig du må gå på nett og sette det opp hvis selgeren ikke har gjort det for deg.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kjøleskapet

Dersom du går inn på knappen "Rediger ladetidtakeren" nederst i appen kan du aktivere forhåndsklimatisering til det avreisetidspunktet du stiller inn.

KongGeir

Kan ikke finne "Rediger ladetidtaker"  knappen i appen.  kanskje er eg dårlig å leite:)  Er det BMW Connected drive appen du bruker?

Ingeniøren

Appen heter bare "BMW Connected", det finnes flere så vær obs, tror dett er den siste...

På min som kjører engelsk språk så klikker du "Vehicle" nederst til venstre og så "Charge & set Climatisation", så er du der.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

PionerThink

Tror rett og slett du må prøve og logge inn/ut en gang da jeg også opplevde dette i begynnelsen etter at jeg fikk bilen og begynte å bruke appen.
Hvis ikke kan det være som det er nevnt her at du må inn i "Connected Drive" på nettet og sjekke at du er registrert og bilen din vises der med skiltnummer og er "online"  ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

KongGeir

takker for svar:)   I"Connected Drive" på nettet er bilen lagt inn., Og der kan eg faktisk stille inn klimatisering etter ønsker avreiseid! Så det skal være i orden trur eg. Er som sagt i appen eg ikkje får denne muligheten. Har logget inn/ut et par ganger når , og finner fortsatt ikke den muligheten.  Er det forskjell på engelsk språk kontra norsk?!

Ansjosfilet

Du skal bruke « i remote» appen. Der ser du lett valget: Fastsett avreisetiden.  :)
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

broombroom

Hei
Jeg opplever også problemer med å forhåndsinnstille klimatisering fra både "BMW i Remote"-appen (android) og via webappen (https://www.bmw-connecteddrive.no).

Webapp
Remote Cockpit -> Styring -> Klimatisering til avreisetid. Når jeg endrer ønsket avreisetid og klikker på "Send avreisetid", så kommer bare feilmeldingen "Ladeprofil mislyktes."

Android app
Her er det ikke mulig å redigere på den innstilte klimatiseringen, men bare lese det som er innstilt via iDrive i bilen tidligere.

Funker dette for noen av dere andre?
2018 BMW i3 Lci 94Ah Fully Charged Edition
2010 BMW E61 535dAT MSport Edition
2007 BMW E61 520dAT (x)
2001 Volvo S60 2.0T (x)

Viks

Har vært mye tull med den aller siste versjonen av BMW Connected nå (har nylig oppdatert på android) - blir stadig kastet ut og må logge inn igjen, lage pin samt godta "vilkårene" om og om igjen. Men klarer dog å sende klimatisering-forespørsler til bilen.

Bruker web til å sette avreisetid og det fungerer greit.

Viks

Sitat fra: broombroom på tirsdag 12. desember 2017, klokken 23:12
Hei
Jeg opplever også problemer med å forhåndsinnstille klimatisering fra både "BMW i Remote"-appen (android) og via webappen (https://www.bmw-connecteddrive.no).

Webapp
Remote Cockpit -> Styring -> Klimatisering til avreisetid. Når jeg endrer ønsket avreisetid og klikker på "Send avreisetid", så kommer bare feilmeldingen "Ladeprofil mislyktes."

Android app
Her er det ikke mulig å redigere på den innstilte klimatiseringen, men bare lese det som er innstilt via iDrive i bilen tidligere.

Funker dette for noen av dere andre?

Har opplevd feil ved sending av "ladeprofil" enkelte ganger men det fungerer vanligvis greit.

android app fungerte derimot dårlig til å sette avreisetid for meg - bruker den kun til å sette bilen til klimatisering når keyfob'en ikke kan brukes (parkering på jobb).

Bowers

Både i går morges og i skrivende øyeblikk fungerer ikke Connected Drive. Står bare at den sender til sikker server... så skjer det ikke mer.

JorgenM

Funker fint her idag og ikke hatt problemer på veldig lenge (kan ikke huske problemer siden i sommer), men de bruker sikkert flere servere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA