Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ADVARSEL-styr unna Hyundai

Startet av Kristin Lien Farkas, fredag 08. desember 2017, klokken 11:23

« forrige - neste »

larsif

Sitat fra: elbilgeithus på tirsdag 12. desember 2017, klokken 13:52
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 19:04
Sitat fra: gr på fredag 08. desember 2017, klokken 17:56
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 16:10
Må forvente to ukers ventetid på delen som skaper problemene.
Ett varmelement i/til vifte.En kjent feil visstnok,og da attpåtil ikke
ha noe slikt på lager når de kjenner til problemet >:(.

Ikke får jeg logget inn på forumet på normalt vis heller lenger..bare elende for tiden :(
Vil ikke bilen gå på grunn av et varmeelement til vifta??

Hadde vært kjekt å få en forklaring på det fra Hyundai - åpenbart at den burde gi feilmelding og kreve service, men den burde være 100% kjørbar med mindre det er noe feilopplysninger eller at jeg misforstår noe.

Det kom opp en eller annen feilmelding.
"Alt" var klart til å trykke på D,men med feilmeldingen oppe.
Dette varme elementet trekker så mye strøm at systemet stopper og gir feilmelding
når det er defekt.
Som sagt,det å ikke ha dette på lager når en vet at denne feilen/defekten er "vanlig"
er sterkt kritikkverdig.

Det var ikke PTC elementet som var gått? Min tok føyken for tre uker siden og de brukte drøye to uker på å fikse problemet. Delen var ikke i Norge.

Feilmelding var "sjekk elbil system". Skikkelig informativ:-)

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen og har kjørt snart 20000 km med den

Endelig mulig med innlogging på normalt vis :)

Kan nok stemme at det var dette som var feilen.^
Var en tur utover i dag og ble bedt om å ta en tur innom.
Sies at delen er på vei og at bilen blir tatt inn på verksted
på mandag.Tar service med det samme.(ca. 1900Kr.)
Ioniq`en er ok bil det,men problemet er Hyundai Norge.
Virker som de tror de kan behandle kundene som de vil.
Og som de sies her.Denne delen er en gjenganger og
burde da ligget inne på lager.Det skal nå ligge 18 stk? inne
lager.Men dersom dette er en gjenganger burde det
blitt en oppgradering/re-design for å unngå fremtidige
problemer.
Var en tur innom Nissan.Der ble det sagt at de hadde hentet
del fra prøvebil eller lignende i slike tilfeller.Sikkert selvskryt,
men slik skal det tenkes mener nå jeg.
Har en Peugeot 208 fra selger i mellomtiden.
Begge brukere hos oss mener komforten er bedre her.
Har jo selv klaget på setet i en annen tråd her.

Zimon

Er normal prosedyre at om det oppstår gjentatte feil på en eller flere deler på ett produkt så vil produsenten lage en modifisert del som fikser feilen over tid også. Slik er det også på jobben min, større internasjonalt selskap. Om en komponent viser seg å være svak og det blir rapportert flere tilfeller så tar det ikke lange tiden før det kommer teknisk info om dette + ny del som er fikser feilen helt.

Hyundai gjør garantert det samme, for det vil lønne seg økonomisk + kunde tilfredshet over tid. Pluss at når modifisert del er i produksjons å vil elle fremtidige produkter i produksjonen allerede få den nye delen for unngå feil på fremtidige leveranser.

Problemet er derimot ett produkt har som regel veldig kort tid fra design, første prototype til faktisk lansering av ett produkt til kunder. Dermed er det endel barnesykdommer som kan komme over tid, det er ikke alt som oppdages under "alt for kort tid til å kvalitetssikre" produktene (om man bruker for lang tid så vil ofte konkurrenter ha lansert før dem og vips utkonkurrerer man seg selv egentlig). Selvsagt så varierer denne prosessen fra produkttype til produkttype. Stor forskjell mellom en bil og en brødrister for å si det slikt. :P

Derimot er det uansett surt med 2 uker leveringstid på deler som er av kritisk art for drift av bilen.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Vailent

Sitat fra: Crown på fredag 08. desember 2017, klokken 17:31
Ja hadde Lexus kommet med elbil, da skulle jeg heller for en gangs skyld overnattet i sovepose for å komme først i køen :-D Men Hyndai har gjort det bra på andre målinger, og er stort sett alltid bedre enn Nissan, VW, Mitsubishi etc, så du har nok vært veldig uheldig her. Vil nå si at Viking som er underleverandøren til Hyundai Assistanse her heller ikke akkurat utviste stor servicevilje.

Se her f.eks.
https://www.dn.no/privat/dnBil/2016/06/23/1237/Nye-biler/bilmerkene-med-minst-problemer
Jeg har brukt bil en måned. Etter det bilen viser feil Ev inne i trekant på panel. Bil kjører ikke mer. Bilen er på verksted 20 dager. Hørte fra verksted at jeg er ikke alene med samme feil. Batteripakke er ødelagt, hvorfor ingen som vet. Prøver å finne feil på det, men klarer ikke.
Skal vente mer. I dag var hos advokat for å skrive brev til Hyundai. Ingen tar ansvar. Jeg får sparken fra alle. Har noen opplevd samme problem?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vailent

Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 11:23
På onsdag kl 15.10 ringte fruen.Bilen vil ikke gå.Ringte Hyundai assistanse.
I følge garantien skal hjelp fåes i løpet av 1 time.Bergingsbilen ringte og fortalte
at han ikke kunne komme før om ca. 5 timer da han var på oppdrag.
Da burde Hyndai assistanse ringt til neste bergingsbil som også ligge ca 1 time unna.
Ikke ville de sende bilen til forhandler (Bauge auto Haugesund) heller,men til en annen da det verksted (Nils Sørhaug,Haugesund) var det nærmeste.Det er muligens ett par hundre meter i forskjell i avstand.Dette ble påpekt i to tlf. samtaler,men ikke søren om den skulle til Bauge auto.
Så var det den delen ang. leigebil og hjemtransport.
Hjemtransport måtte ordnes selv,15 km å gå.
I løpet av to tlf. samtaler med Hyundai assistanse,ble også leiebil nektet hver gang.
Måtte da også vente litt da hun  på Hyndai assistanse forespurte Hyndai om leiebil,
med det ble blankt avvist.Bilen ble til slutt hentet,men hørete ikke mer.
Kl 09.00 i dag,fredag ringte jeg verksted.De fikk ikke kontakt og svar fra Hyundai,
hverken på tlf. eller mail.Leiebil spørsmålet var heller ikke avklart.
Ringte selv da til Hyundai norge.Ingen med ansvar var tilgjengelig,og ville heller ikke bli det.De som skal ta ansvar og svare for hyundai gjemmer seg bak ett sentralbord
og er ikke villig til å ta det ansvaret det får høyt betalt for å inneha.
Ble nylig oppringt fra Bauge auto,leiebil er på vei om noen timer med en bergingsbil.
Ble deretter oppringt fra leiebilfirmaet...de lurte på om hvorfor leiebilen ikke er avhentet??
Så til dre som står i kø for en Hyndai bil,avbestill,Styr unna Hyndai NORGE.
Deres garanti er null verdt.Ingen leiebil,ingen hjemtransport,ingen tilbakemelding.
En må ordne opp selv.Nå frister den nye Nissan Leaf.Kun 10 min. lengre ladetid.
Hva er det feil på bilen din? Veg du det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

tuono

Første gang noen rapporterer om "ødelagt batteripakke" på noen av de forumene jeg følger. Inkludert FB gruppen. Så den påstanden fra verkstedet kjøper jeg ikke sånn uten videre.

Vailent

Sitat fra: tuono på tirsdag 19. desember 2017, klokken 21:41
Første gang noen rapporterer om "ødelagt batteripakke" på noen av de forumene jeg følger. Inkludert FB gruppen. Så den påstanden fra verkstedet kjøper jeg ikke sånn uten videre.
Men de fikk vi høre fra verksted. Hvordan og hvorfor den er ødelagt ingen som vet og ingen som kan svare til oss :(. Når vi masser at de må bytte den, svarer de at først må feilen repareres. Men da spørrer jeg hvordan kan dere reparere den hvis dere vet ikke hva slags feil det er. 20 dager står bil på verksted. Dårlig kommunikasjon med verksted. Eneste løsning som jeg har fant det er å få hjelp av advokater. Slitsom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

larsif

Sitat fra: Vailent på tirsdag 19. desember 2017, klokken 19:07
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 11:23
På onsdag kl 15.10 ringte fruen.Bilen vil ikke gå.Ringte Hyundai assistanse.
I følge garantien skal hjelp fåes i løpet av 1 time.Bergingsbilen ringte og fortalte
at han ikke kunne komme før om ca. 5 timer da han var på oppdrag.
Da burde Hyndai assistanse ringt til neste bergingsbil som også ligge ca 1 time unna.
Ikke ville de sende bilen til forhandler (Bauge auto Haugesund) heller,men til en annen da det verksted (Nils Sørhaug,Haugesund) var det nærmeste.Det er muligens ett par hundre meter i forskjell i avstand.Dette ble påpekt i to tlf. samtaler,men ikke søren om den skulle til Bauge auto.
Så var det den delen ang. leigebil og hjemtransport.
Hjemtransport måtte ordnes selv,15 km å gå.
I løpet av to tlf. samtaler med Hyundai assistanse,ble også leiebil nektet hver gang.
Måtte da også vente litt da hun  på Hyndai assistanse forespurte Hyndai om leiebil,
med det ble blankt avvist.Bilen ble til slutt hentet,men hørete ikke mer.
Kl 09.00 i dag,fredag ringte jeg verksted.De fikk ikke kontakt og svar fra Hyundai,
hverken på tlf. eller mail.Leiebil spørsmålet var heller ikke avklart.
Ringte selv da til Hyundai norge.Ingen med ansvar var tilgjengelig,og ville heller ikke bli det.De som skal ta ansvar og svare for hyundai gjemmer seg bak ett sentralbord
og er ikke villig til å ta det ansvaret det får høyt betalt for å inneha.
Ble nylig oppringt fra Bauge auto,leiebil er på vei om noen timer med en bergingsbil.
Ble deretter oppringt fra leiebilfirmaet...de lurte på om hvorfor leiebilen ikke er avhentet??
Så til dre som står i kø for en Hyndai bil,avbestill,Styr unna Hyndai NORGE.
Deres garanti er null verdt.Ingen leiebil,ingen hjemtransport,ingen tilbakemelding.
En må ordne opp selv.Nå frister den nye Nissan Leaf.Kun 10 min. lengre ladetid.
Hva er det feil på bilen din? Veg du det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klarte jo å svare i feil innlegg..

PTC heater,ikke akkurat en rimelig del



larsif

Sitat fra: Vailent på tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:10
Sitat fra: tuono på tirsdag 19. desember 2017, klokken 21:41
Første gang noen rapporterer om "ødelagt batteripakke" på noen av de forumene jeg følger. Inkludert FB gruppen. Så den påstanden fra verkstedet kjøper jeg ikke sånn uten videre.
Men de fikk vi høre fra verksted. Hvordan og hvorfor den er ødelagt ingen som vet og ingen som kan svare til oss :(. Når vi masser at de må bytte den, svarer de at først må feilen repareres. Men da spørrer jeg hvordan kan dere reparere den hvis dere vet ikke hva slags feil det er. 20 dager står bil på verksted. Dårlig kommunikasjon med verksted. Eneste løsning som jeg har fant det er å få hjelp av advokater. Slitsom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daglig leder Thomas Rosvold hos Hyundai Norge er nok svært
fornøyd med Hyundai`s markedsandel her i landet.
Er nok det som er grunnen for kundebehandling.
Forhandler og verksted kommer ikke langt om importør
er fornøyd med ståa.Hadde de derimot ikke vært fornøyd
hadde de nok tatt grep og gjort noe med det.

Zimon

@larsif - tviler på at det er årsaken "oi, vi har store markedandeler så da kan vi hvile på laurbærene".... :P

Det nok mer sannsynlig at om de har ett support/service apparat som ikke er stort nok til å håndtere en for fort økning av markedsandeler, så tar det tid å bygge opp det apparatet og ikke minst at det skal få erfaringen tar også tid. Nå er det litt annerledes hvor det er selvstendige verksteder som står for selve mekaniker og fysisk fix av bilene, men om Hyundai ikke har support nok for mekanikere pga dårlig erfaring og mannskap så kan det slå negativ ut.

Men håper at Hyundai ser hvor skoen trykker og har begynt å iverksette grep for å rette på dette. Om ikke så vil markedsandelene fort rase nedover igjen pga dårlig kunde og forhandler oppfølgning.

Har jobbet selv med support og annen støtte i over 20 år, men i en helt annen bransje enn biler da. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA