Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prissetting Kona (og for den saks skyld Ioniq)

Startet av Rolf Gjerdsjø, torsdag 07. desember 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

e-curious

ser ut som at kunstskinn er det som er standard på Electric (utgaven med stort batteri), men at ekte er del av premium-pakken:

Premium Package:
Smart phone wireless charging system + Dongwon power control (8way) + Natural leather seat + KRELL premium sound system (8 speakers, external amplifier)

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.hyundai.com%2Fkr%2Fko%2Fvehicles%2Fkona-electric%2Fprice&edit-text=

tangofor2

Jeg var og kikket på en fossil-Kona med alt utstyr, og kan si at i den var det ekte skinn, og av god kvalitet. Synes det skinnet var mye bedre enn det jeg har i den Volvoen jeg kjører i dag. Så det er bare å glede seg til mykt skinn og god lukt  :)

andy99

På hyundai nederland (publ 13 april) sier de at pris vil komme neste mnd, altså mai. Så da må vi vel vente til mai her også...?

"Hyundai forventer å kunne levere KONA Electric fra slutten av juli 2018. Innledende pris vil bli annonsert neste måned, men vil alltid være under € 50.000."

https://imotion.hyundai.nl/hyundai-zet-vaart-achter-elektrisch-rijden-in-nederland/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

e-curious


bno


tuono

Kan den Nederlandske prisantydningen overføres direkte til Norge? Hva er avgiftsregimet for elbiler i Nederland?

Tore_tang

Du må trekke av mva i Nederland- dvs 21% off. da blir svaret 397.000,- (som fremdeles er for høyt i min verden)
Tesla YP 2023
Tesla Model 3 2021
Tesla X100D 2019
Hyundai Kona 2019
Tesla Model X 2017
Tesla Model S 2015
Tesla Model S 2013

andy99

Tror ikke vi skal henge oss opp i den nederlandske prisen. De vil nok bare si at den ikke blir dyrere enn en Opel ampera-e, som koster 46-50`€.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

bno

50000 euro er grensen for fradrag i NL. Det fremgår vel av teksten så vidt jeg så? I så fall ikje noe om pris utovet at de som i Norge driver nok HY å "lodder stemningen" i så måte må man kunne anta... Ikke lurt å gi noe gratis info

teslanor

Var innom og prøvde ICE-versjonen hos forhandler i går. Selger antydet nå at prisen blir mellom kr 360k-370k inkl. vinterhjul. Så altså ingen rimelig el-bil dette. Men kanskje ikke helt uventet heller?

Limodriver

Jeg tror det er viktig å ha i tankene at dette er selgerprat. Bilselgere har en egen evne til å ha sikker kunnskap om nesten like mye som drosjesjåfører (ja dette er et stigmatiserende utsagn).

Slik situasjonen er nå der "hele markedet" i spenning venter på prissetting av Kona føler jeg meg trygg på at bilselgere overhodet ikke får noen forhåndsinformasjon som de kan lekke. Det er mulig å spekulere i at bilselgere har en motivasjon for å lage en forventning om høy pris da det er rimelig at de på venteliste så vil bli overrasket over lav pris og da kan være mer tilbøyelige til å kjøpe bilen.

teslanor

Jo, for så vidt enig at dette kan være "selgerprat". Samtidig har denne Hyundai-forhandleren tidligere sagt at de ikke kan gå ut med noen pris før det er offisielt fra Hyundai - men at de nå har fått en prisindikasjon - som jo er noget høy for en slik bil. Tror ikke det er realistisk med pris ned mot 310k for en bil med så stor batteripakke som denne har i Long Range utgave. Håper selvsagt på pris under kr 350k, men tror faktisk prisen blir mer i Opel Ampera-e gaten, så kanskje ca kr 360k med vinterhjul.
Hyundai Norge svarte på melding i går at de vil slippe prisen i løpet av april og at det i løpet av "kort tid" kommer nyhetsbrev på e-post til reservasjoneholdere med mer informasjon.

bno

#57
Det der med pris fra selger tar jeg med en klype salt. Virker useriøst på meg. Vår forhandler som jeg også kjøpte min AE fra forteller at de ikke vet noe som helst. Det er slik det er og noe annet blir tøvete. Var nettopp og så på Jaguar I-pace og med standardutstyret i grunnversjon ligger denne på 599`NOK. Da er det fort veldig dyrt med en Hyundai til nesten 400`NOK.

Cral

La meg se om jeg har forstått dette rett:

Det er helt forventet at Tesla skal komme med en bil med ~50kWt batteri til ca 300000 godt utstyrt, mens det er utenkelig at Hyundai skal greie samme pris med et litt større batteri?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Counterpointer

Det er nå godt kjent at GM tapte rundt 70 tusen på hver Ae som førte til at prisen ble satt opp i flere omganger.
Det er ingen grunn til å tro at Huyndai bygger selve bilen rimeligere enn GM så når det er omtrent samme batteripakke så høres antagelser, om ganske like priser på Ae og Kona, plausibelt ut.

Ift sammenligningen med Tesla så har de enda hverken produsert eller solgt noen 35 k $ bil enda. Det er det økonomiske grunner til ( og de har egen batterifabrikk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA