Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prissetting Kona (og for den saks skyld Ioniq)

Startet av Rolf Gjerdsjø, torsdag 07. desember 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Nissan har offentliggjort prissetting på 40 kWh Leaf: http://www.tv2.no/broom/9538579/

Fra 236k, og i den sammenhengen blir den antydede prisen på 350-380k for Kona plutselig vel høy. Nå er riktignok prisene for Kona med "full pakke", men tilsvarende skal på Leaf koste 284k, med andre ord rundt 65k mindre. Selv Ioniq fremstår jo som kostbar nå. Hvor lang tid (aka, hvor mange avbestillinger på feks. Ioniq) tror vi det tar før Hyundai justerer prisene ned til et nivå som harmonerer bedre med Nissans?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

tuono

Prisen er ikke satt på Kona. Forhandlerne har gått ut i fra et estimat. Dette ble gjort da GM/Opel gikk fra konseptene. Så all ære til Nissan som priser bilen lavt og i tillegg er konsekvent høye og mørke sett med hensyn til levering. Håper Hyundai tar det som en forsiktig albue i siden.

ShanklyLegend

Uten at jeg er sikker snakker selgere jeg har snakket om en mulig pris på 350 000- 370 000 for en fullpakket Kona med 500 rekkevidde

Cydonia

Selger jeg pratet med antydet 350-360 for fullspekket Kona, og at prisforskjellen mellom 43- og 64-batteri "bare" vil bli 22-23 tusen, om jeg husker rett. Kona 43 bør ikke havne spesielt høyere i pris enn omtrent tilsvarende utstyrt Leaf.
Hyundai KONA electric 2018

tuono

Ja, har også fått samme beskjed. Men dette var før Nissan kom med sine priser (i dag). Det er jo bare noen dager siden "alle" trodde at Opels tullete prissetting skulle bli retningsgivende. Forhåpentligvis har Nissan, med pris, kvalitet og leveringsdyktighet satt en standard som de øvrige må rette seg etter.

ProsjektX

Leaf er jo en klasse opp fra Kona, så Kona bør definitivt ikke ligge over Leaf i pris. Uansett.. tror nok jeg kommer til å stå over min reservasjon på Kona, på 350-tallet så ville vel fått første levering. Blir for liten og litt mye plastikk. For versjoner i samme batteristørrelse så vil jo Leaf definitivt være å foretrekke.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

tuono

Ja, endelig prissetting blir spennende å se.
Du må da vel være klar for en Model 3 ut i fra signaturen din å bedømme....

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: tuono på torsdag 07. desember 2017, klokken 16:30
Prisen er ikke satt på Kona. Forhandlerne har gått ut i fra et estimat. Dette ble gjort da GM/Opel gikk fra konseptene. Så all ære til Nissan som priser bilen lavt og i tillegg er konsekvent høye og mørke sett med hensyn til levering. Håper Hyundai tar det som en forsiktig albue i siden.

Skrev at den var antydet, ikke satt.  ;) Men ellers helt enig ja.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Fossilbil

#8
Nå bør de vel være klar med prisen snart (?)
Har kønummer totusenettellerannet, men ved pris over 300k så kaster jeg kølappen og kjører Twizy i hverdagen og utslippsbomben(350g Co2) i helgene  :angel:

Freddy1950

Så var 1ste kvartal 2017 over.

Det skal i følge Huyndai derfor komme priser på Kona'n (snart)!

Gjenstår å se om de følger opp «prisløftet» sitt. (Da mener jeg ikke et beløp, men en pris!)

Tror jeg ikke er eneste som venter! Kom igjen Huyndai Norge: Vi er tusenvis av mulige kunder som har stilt oss i kø for å betale dere 3 - 400 000 i bytte mot en bil!,.. men vi trenger en prisliste!

tuono

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 07. desember 2017, klokken 21:31
Leaf er jo en klasse opp fra Kona, så Kona bør definitivt ikke ligge over Leaf i pris. ........ For versjoner i samme batteristørrelse så vil jo Leaf definitivt være å foretrekke.

Tjaa. Sett i lys av hva som har kommet opp rundt Leaf de siste dagene, så er det vel endel utsagn som kan regnes som diskutable her.

Sitty008

Kanskje vi får prisene etter de er ferdig med motor show i New York?


trykkertor

Sitat fra: Freddy1950 på mandag 02. april 2018, klokken 20:46
Så var 1ste kvartal 2017 over.
Det skal i følge Huyndai derfor komme priser på Kona'n (snart)!
...
Kom igjen Huyndai Norge:
....
Meg bekjent er det ikke kommet pris på Hyundai Kona i noen land enda. Så det henger nok ikke bare på Hyundai Norge, men Korea kanskje......

Cral

Står vel antatte priser på Kona på Hyundais koreanske sider.

Carl
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA