Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"En fremmed mann hadde plugget elbilen sin i strømuttaket i garasjen" -Adressa

Startet av CaZpaH, torsdag 23. november 2017, klokken 08:25

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. desember 2017, klokken 15:51
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:58
Det er forskjell på å ta seg til rette pga akutt behov for strøm vs et autt behov for å være barnslig.
Hvordan kan man ha akutt behov for strøm / saktelading? Er noe akutt så har man ikke tid til å vente på saktelading.

Du blander tid og mobilitet. Det trenger ikke være akutt tidsmessig selv om det er akutt mobilitetsmessig.
Eksempelvis når jeg var i begravelse med Leafen. Kjørt Oslo-Årnes og Leafen var nesten skrapet tom for strøm. Jeg skjønte at jeg ikke ville nå frem til rådhuset der jeg hadde tenkt til å lade etter begravelsen, og å begynne å få bilen tauet bort til en hurtiglader passet fryktelig dårlig.

Løsningen ble nødlading ved et verksted rett ved kirken. Som jeg for øvrig fikk klarsignal for av en ansatt etter å ha gått veien via prest og prestens hjelper :)

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 26. november 2017, klokken 19:34
Selv har jeg fått kjeft for å slippe en pose hundemøkk i en annens søppeldunk. Forsto heller ikke helt hvorfor det var verdens undergang....
Ja det finnes ikke grenser for hva folk kan hisse seg opp for. Ikke langt unna der jeg bor har en kar satt opp plakat på søppelkassen med klar beskjed om at om folk plukker opp hundemøkk så er den ikke velkommen i vedkommendes søppelkasse. Virker som en trivelig type  ;D

Men det har også gått en langt mer hyggelig kampanje i området hvor folk kunne gjøre det motsatte - dvs det ble delt ut klistremerker hvor folk aktivt kunne merke søppelkassen sin med at hundeposer var velkomne. Ser en god del slike klistremerker i nabolaget. Og kun en hissig negativ plakat.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. desember 2017, klokken 15:40
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 26. november 2017, klokken 19:34
Selv har jeg fått kjeft for å slippe en pose hundemøkk i en annens søppeldunk. Forsto heller ikke helt hvorfor det var verdens undergang....
Det har jeg selv kjeftet på noen for, og han fikk værsegod ta med seg dritten videre. Prinsippet er spør først. Han beveget seg inn på privat eiendom og benyttet seg av mine private ting. Det har ingen noen som helst rett til.

Litt mye magesyre idag? Utrolig hva folk her klarer å hisse seg opp over, og balltrærne ligger klar i påvente av, eller i håp om, å kunne brukes til å true folk for "ingenting".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Dampmaskin

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. desember 2017, klokken 16:04Ja det finnes ikke grenser for hva folk kan hisse seg opp for. Ikke langt unna der jeg bor har en kar satt opp plakat på søppelkassen med klar beskjed om at om folk plukker opp hundemøkk så er den ikke velkommen i vedkommendes søppelkasse. Virker som en trivelig type  ;D
Og ikke minst gnistrende smart, hvis han virkelig foretrekker hundelort på skoene i stedet for i søpla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA