Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste kjøpet akkurat nå?

Startet av Mippen, onsdag 06. desember 2017, klokken 18:58

« forrige - neste »

Initium

Sitat fra: Mippen på torsdag 07. desember 2017, klokken 20:40For meg er det viktigere at ting virker slik at jeg kan komme meg fra a-b på en trygg og komfortabel måte.

Og da ser du på Trilling ? :o

Mippen

Jeg trenger da ikke en Tesla til og fra jobb slik jeg hadde før ;)
Fremtiden er elektrisk.

CastorFiber

Dette er du egentlig gammel nok til å bestemme selv. Tror ikke du får et råd som plutselig får deg til å velge det rette.
Lykke til med bilkjøp.

Initium

Sitat fra: Mippen på torsdag 07. desember 2017, klokken 20:51
Jeg trenger da ikke en Tesla til og fra jobb slik jeg hadde før ;)

Hva er det egentlig du prøver å oppnå ? Hva er målet ditt ?
Har lest tråden på nytt, og det virker egentlig som om du argumenterer mest ovenfor deg selv.

Mippen

Jeg vil ha en rimelig elbil som vente bil til jeg får min TM3. Jeg er ikke så kresen så lenge den er av nyere dato, er billig og jeg får mest mulig igjen for den når jeg skal selge den. Spørsmålet er da hvilke bil som holder seg best i pris og koster minst å eie i 6-12 md.
Fremtiden er elektrisk.

automat

I et brennhett bruktmarked tror jeg det ikke er så lett å finne en bra bil billig. Du må bare følge med på finn på aktuelle modeller, og slå til raskt når det dukker opp en som er riktig priset.

På forhånd bør du ha plukket ut noen få aktuelle modeller man følger med på, og finne ut hva du syns disse er verdt. Og sørge for å være fullt oppdatert på forskjellige utstyrsnivåer og evt bruktimportkonsekvenser på disse.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Mippen

Hvordan er det å kjøpe en elbil som har gått ekstremt lite? Snakker under 20.000 kilometer på 5-6 år.
Fremtiden er elektrisk.

geear

Hvor lang er en pinne?

Har den stått bom stille på 0% SOC i tre av de årene, eller har den kjørt jevnt og trutt og ikke stått med 100% SOC i lange perioder? Du må se an historikk og tilstand på bilen. Et generelt svar dekker ikke dette.

Er det ikke bare å bestemme seg for en bil, legge inn et autosøk og få ut fingeren når den rette dukker opp?

Elbilmarkedet i dag er dessverre ikke slik at man kan velge og vrake. Jeg har tenkt på å selge e-Golfen mens det enda er et godt marked og høy bruktpris (høyere nå enn vi ga faktisk), men det eneste alternativet er egentlig fossilt eller en annen dyr elbil, så hva vinner man?

Mippen

#23
Den skal ha blitt ladet jevnlig og kjørt småturer.

Noen som vet om car net virker på bruktimporterte e-up?
Fremtiden er elektrisk.

hemi

det virker ikke på norske...? :p

Vw har jo verdens mest shitty app opplegg.

Mippen

Hadde vært greit å vite med car net. Stemmer det at det kan aktiveres for 990 kroner?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Initium

e-up er kul !

Den tør være annerledes. Thumbsup !

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hansi

Gratulerer :) spec og pris om det er lov å spørre om?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA