Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsøkte å kjøpe wall connector, fikk ikke lov.

Startet av Prebb, mandag 04. desember 2017, klokken 22:45

« forrige - neste »

Prebb

Har som tidligere nevnt i tråden fått VIN, men har fremdeles ikke fått tak i TWC da de har vært utsolgt på Kokstad. De har ikke peiling på når de får, og hvor mange som kommer. De kan heller ikke ta i mot bestilling så jeg har endt opp med å stikke innom et par ganger i uken på vei fra jobb.

Er det manko på disse i hele Norge?

fonberg

Sitat fra: Prebb på fredag 22. desember 2017, klokken 17:41
Har som tidligere nevnt i tråden fått VIN, men har fremdeles ikke fått tak i TWC da de har vært utsolgt på Kokstad. De har ikke peiling på når de får, og hvor mange som kommer. De kan heller ikke ta i mot bestilling så jeg har endt opp med å stikke innom et par ganger i uken på vei fra jobb.

Er det manko på disse i hele Norge?

De hadde i hvert fall på lager i Trondheim, i begge lengder, da jeg kjøpte for 2-3 uker siden.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

SUNPWRD

Sitat fra: Prebb på tirsdag 05. desember 2017, klokken 09:27
Jeg har egentlig ikke god tid. Jeg har allerede en e-golf jeg må lade med den.
Borettslaget jeg bor i har nylig sendt ut et skriv om at alle el- og hybrid-biler må lade på godkjente kurser eller via veggbokser. Jeg skal oppgradere til trefase i den anledning, og da er det bedre med veggboks enn å bare få industrikontakt. Avtalen med kraftselskapet og elektriker er rimelig låst. Dog har jeg en avtale om at veggboksen kan monteres på et annet tidspunkt.

Godt tips om at jeg kan spørre en teslavenn. Uansett ønsker jeg alt i mitt navn, og ikke kjøpe brukt for å ivareta reklamasjonsretten. Takk for tipsene uansett.

"Mytesla" er det bare å logge inn på tesla.com og trykke på "administrer"?

Men om du får montert TWC med 3-fas, er du sikker på at e-Golf kan lade på den? Et sted i min TWC manual står det Tesla only ifm 3-fas. Jeg har også prøvd å lade Ampera-E med UMC med rødt stikk, det gikk ikke..
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Prebb

Jeg har ikke tenkt på at det skulle bli et problem egentlig. Det fungerer jo med 22KW A/C flexilading og type2-kabel på ladestasjoner (dog ikke 22KW, siden laderen i golfen bare gir 3,6KW). Og disse ladestasjonene er vel 3-fas?

Om det skulle bli et problem så er jo det ikke umulig å stille om TWC til 1-fas i perioden før jeg får TMS.

olavxxx

Sitat fra: Prebb på tirsdag 05. desember 2017, klokken 09:27
Jeg har egentlig ikke god tid. Jeg har allerede en e-golf jeg må lade med den.
...
Godt tips om at jeg kan spørre en teslavenn. Uansett ønsker jeg alt i mitt navn, og ikke kjøpe brukt for å ivareta reklamasjonsretten. Takk for tipsene uansett.

"Mytesla" er det bare å logge inn på tesla.com og trykke på "administrer"?
Reklamasjonsrett følger produktet.

geear

Hvordan kan reklamasjonsretten (altså iht Lov om kjøp eller lov om forbrukerkjøp, og ikke garanti) følge produkt og ikke kjøper?

Helt greit at retten ikke frafaller for opprinnelig kjøper, men man må, såvidt jeg tolker det, alltid reklamere til den man har kjøpt produktet av, så kan eventuelt vedkommende ta det videre til sin selger. Bruktkjøp av privatperson vil dermed redusere rettighetene i tilfeller der reklamasjonsretten iht Lov om forbrukerkjøp er sterkere enn fabrikksgaranti, siden det da er Lov om kjøp som gjelder. Handler man brukt av firma vil man derimot ha krav på fem nye år med reklamasjonsrett iht Lov om forbrukerkjøp...

Øyvind.h

Nå begynner det å bli en del år siden jeg studerte kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, men mener bestemt man stod fritt til å reklamere overfor tidligere ledd. Mulig det er rettspraksis som har satt presedens.

Btw, mellom privatpersoner gjelder kjøpsloven, ikke forbrukerkjøpsloven.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA