Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Treff på teslastats/vegvesenet, men feil registrert data?

Startet av MXAnders17, mandag 04. desember 2017, klokken 12:29

« forrige - neste »

MXAnders17

Hei

Jeg fikk endelig opp at bilen min er registrert i dag.
Det jeg dog ser er at på vegvesenet sin side står dekkdimensjon som følger både for og bakdekk:  265/50R19

Det ser jo skremmende ut som at dette er 19 tommer hjul, og ikke 20 slik jeg har bestilt. Har noen andre opplevd det samme, men likevel fått riktig ved utlevering? Altså at det rett og slett er registrert feil hos vegvesenet?
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

zbk

Registrert dekkdimensjon er vel bare standarddimensjonen for bilen. Hva som faktisk står på er noe annet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

MXAnders17

Ah skjønner. Det gir mening, ettersom jeg ser omtrent alle andre biler har akkurat samme registrert på seg :-)

Takk for svar!
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

sjokomelk

Og i vognkortet vil du se at det står to alternative dekkdimensjoner også - for 20" og 22". :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA