Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkefølge på reservasjoner

Startet av geear, fredag 01. desember 2017, klokken 20:38

« forrige - neste »

geear

Er det sånn at Tesla-eiere blir prioritert foran alle andre reservasjonsholdere (ikke eiere eller ansatte) uavhengig av reservasjonsdato?

RuneW

Det er vel ingen som vet nøyaktig hvordan dette vil fungere (muligens ikke engang Tesla).

Personlig tror jeg det blir en form for vekting mellom reservasjonsdato og eierskap, men det er bare gjetning (som med alle de neste kommentarene  ;D)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Løve

Alle i USA er prioritert før resten av verden.- Så en amerikaner som reserverer i dag vil få før deg, uansett når du reserverte. Hvis ikke Tesla går over ende før det da.

samotholt

Sitat fra: Løve på lørdag 02. desember 2017, klokken 01:54
Alle i USA er prioritert før resten av verden.- Så en amerikaner som reserverer i dag vil få før deg, uansett når du reserverte. Hvis ikke Tesla går over ende før det da.
Opp som Løve ned som en skinnfell.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

GOS

Sitat fra: Løve på lørdag 02. desember 2017, klokken 01:54
Alle i USA er prioritert før resten av verden.- Så en amerikaner som reserverer i dag vil få før deg, uansett når du reserverte. Hvis ikke Tesla går over ende før det da.

Nå kommer løva med bare bås igjen. Han har overhodet ikke noe grunnlag for å si noe slikt.

Jeg tror Løve er en hann og en hannløve er noe av det sløveste som finnes her på jorden. Sover mer enn 20 timer i døgnet de resterende 4 timene bruker den på å plage andre løver samt spise det som den har krevd at hunnløven har fanget av mat til ham. Ikke noe å være stolt av og slike får ikke min respekt. Løve har heller ikke min respekt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

JumboTour

Ja, skal man tro forståsegpåere i fossilbilindustrien, og enkelte aksjespekulanter så er det jo like før Tesla legger inn årere.
Det de ikke forstår er Teslas forsprang på:
-bilenes fullintegrerte software og hvordan dette henger sammen med fremtidige økonomiske modeller (selvstyrte biler og Tesla network)
-superladernettverket og veksten i dette nettverket (dette forstår omtrent bare de som har prøvd)
-Gigabatterifabrikkens betydning (den er langt fra ferdig)
Opprampingsproblemene var ventet og ikke spesielt dramatiske. De som etterhvert kjenner hvordan Elon Musk uttaler seg om sine målsettinger vet at han alltid setter høyere mål enn hans team kan klare å oppnå. Poenget med dette er selvfølgelig at resultatet også blir mye bedre enn hva som ville være realistisk om målsettingene var satt lavere.
Dette henger forøvrig sammen med den amerikanske lønnsmodellen. Den største delen av amerikanske lederlønninger består som regel av bonuser og eller aksjeopsjoner. Når maksimal bonus på lederlønningene settes i forhold til Elons uttalelser i det offentlige, blir dette en sterk intern driver få at bedriften faktisk skal klare å oppnå disse ambisiøse målene. Blir det lite med bonus fordi måloppnåelsen er lav, kan Elon alltids snakke opp aksjen slik at opsjonene kompenserer for tapt bonus.

Løve

Jada, kjør slakt i stede for å høre på fakta. Sjekk ut Teslaforumet på Reddit og dere vil se at en amerikaner som reserverer en Model 3 i dag vil få estimert leveringsdato før en nordmann som reserverte i butikk før offentliggjøringen i 2016.

Taffelman

X75D
TM3 LR AWD

ludwig_holberg

Ut i fra ordlyden Tesla selv benytter, så har alle S/X-eiere prioritet - uavhengig av hvor de befinner seg i verden. Mao. reserverer du en 3 i dag, samtidig som du kjøper en S idag, så skal du komme foran en som ikke eier S/X, men som reserverte 31. mars / 1. april 2016.

Løve

Sitat fra: Taffelman på søndag 03. desember 2017, klokken 14:55
..og problemet med det er?

Har ikke sagt at det er et problem. Men folk går jo i fistel bare fordi en kommer med fakta.

e-curious

#10
Enten Løve har rett eller ikke, så synes jeg egentlig han har de mest saklige innleggene over.

CaZpaH

Sitat fra: ludwig_holberg på søndag 03. desember 2017, klokken 14:59
Ut i fra ordlyden Tesla selv benytter, så har alle S/X-eiere prioritet - uavhengig av hvor de befinner seg i verden. Mao. reserverer du en 3 i dag, samtidig som du kjøper en S idag, så skal du komme foran en som ikke eier S/X, men som reserverte 31. mars / 1. april 2016.

Det som står på den norske delen av ofte stilte spørsmål under Model 3 på Tesla sine hjemmesider er følgende:

SitatNår blir jeg invitert til å konfigurere min Model 3, og når leveres den til meg?
Model 3-reservasjonsholdere mottar invitasjoner for å bestille og designe sin Model 3 basert på tidspunktet de la inn sin reservasjon. Nåværende Tesla-eiere har prioritet, som en takk for deres støtte.

Så ja. Som du skriver så vil eksisterende eiere her i Norge vil også få prioritet.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

trykkertor

Det blir vel slik at de prioriterer alle leveringer i USA foran f.eks Norge.
Men at Tesla-eiere i USA, kommer før andre i USA.
Så norske Teisla-eiere, så norske førstegangskunder.

Altså noe slik som.
1. USA, allerede T-eier
2. USA, de andre.
3. Norge, allerede T-eier
4. Norge, de andre

Også sikker noe med Long Ragne før std. Og selvsagt 2wd før 4wd.

indianrunner70

All sunn fornuft tilsier at reservasjons reglene gjelder fra start produksjonsdato, +/- 01.08-17. Dersom det ikke er planlagt på denne måten kan vi som ikke eier T S/X vente til +2020, som ikke er holdbart.

Mazzbot

Sitat fra: trykkertor på søndag 03. desember 2017, klokken 17:25
Det blir vel slik at de prioriterer alle leveringer i USA foran f.eks Norge.
Men at Tesla-eiere i USA, kommer før andre i USA.
Så norske Teisla-eiere, så norske førstegangskunder.

Altså noe slik som.
1. USA, allerede T-eier
2. USA, de andre.
3. Norge, allerede T-eier
4. Norge, de andre

Også sikker noe med Long Ragne før std. Og selvsagt 2wd før 4wd.

Når produksjonen er oppe i 20 - 30 000 biler mnd så tror jeg ikke det har så stor betydning om man eier en tesla eller ikke , snakk om noen uker spørs på utstyr .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA