Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr på 2018 leaf

Startet av Hodmaster, torsdag 30. november 2017, klokken 09:10

« forrige - neste »

Moby

Spiller 5-6 uker så stor rolle når du har ventet et halvt år på bil? Jeg vil uansett si at du får bilen levert i rimelig tid. Muligens dumt av selger å love leveringsuke. Selv venter jeg på e-golf, og jeg aner ikke om det blir mai eller september. Jeg smører meg med tålmodighet og venter på ny bil.
E-golf 2019 mod.

snoemann

Fikk bilder av noe detaljering, samt takstativet av Nissan. Legger de ved her i tilfelle andre enn meg skulle lure på dette.

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Joltus

Får aldri lastet ned bilder eller se de i stor variant på dette forumet. Finnes ikke står det.

Dårlig for et såpass stort forum.

Knotten

Får man ikke vindavviser til siderutene til 2018 Leafen - noen som vet?
Har det på min kjære 2013 Japan Leaf, veldig greit å kunne lufte litt når det regner..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

teslanor

Også i det siste opplevd vansker med å last ned bilder eller se de i større variant på dette forumet (ja, er innlogget).
Kan ikke huske lignende problemer før. Flere som opplever det samme?

hanjan

Sitat fra: teslanor på fredag 19. januar 2018, klokken 17:23
Også i det siste opplevd vansker med å last ned bilder eller se de i større variant på dette forumet (ja, er innlogget).
Kan ikke huske lignende problemer før. Flere som opplever det samme?
Jepp

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk



elhansen

Sitat fra: Trig8 på søndag 21. januar 2018, klokken 14:19
Nissan har lagt ut tilbehørsbrosjyre her:
https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/Accessories_brochures/Nissan-new-Leaf-accesories-NO.pdf

Noen som aner hvordan felgene som følger med ser ut? Synes de svarte 16"  var kule og skulle gjerne hatt de til vinterhjulene.

Knut Røe

Ser ut som Nissan har gått over til hjulbolter  på denne her.

Joltus

La merke til låsbare hjulbolter... Hva innebærer det?

"låst" den form at man må ha en spesiell pipe for å åpne, eller låst i den form at man må han den ene riktige pipa?

TB

For 10 år sidan hadde eg ein bil med hjulbolter, der var det med ein spesiell adapter som måtte brukes for ein av boltene pr hjul. Satte denne i hjulnøkkelen for å skru ut bolten.

Etter ca 6-7 år når bilen var på service hadde verkstaden gløymt å legge tilbake den spesielle adapter. Når eg fekk ein ny passa ikkje denne heilt, slik at låseboltene vart ødelagt. Bytta dei med standard bolter.

Slik eg forstod var det eit vist antall ulike mønster, dvs, ikkje uråd å ha ein samling med. Bilbergere og verkstader har sikkert eit utvalg?

Men, kan være komme nyere system idag, som faktisk låser fast boltene?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Bamse Brakar

Hei

Jeg har bestilt ny Leaf, men er usikker på om jeg også skal bestille vinterhjul. Jeg finner rimeligere pakker med felg, dekk og TPMS andre steder. Nissan skal ha 15K for 16" OG 20k for 17".

Selger hevder imidlertig at dersom jeg har uoriginale dekktryksensorer er det stor sannsynlighet for at bilen ikke vil gjenkjenne sensorene, og at jeg således må da innom et verksted for å kalibrere dem på nytt hver gang jeg bytter fra sommer til vinterhjul. Noen som har erfaring med dette? Er det trolig at bilen ikke vil finne uorginale dekktrykksensorer?

Har også et spørsmål angående dimmensjon. Jeg synes 17" tar seg bedre ut enn 16". Så mye bedre at jeg synes det isolert sett er verd den høyere prisen. Men er bakdeler med 17"? Mindre behagelig fjæring? Ut fra denne linken kan det se ut som du får kortere rekkevidde med 17" enn med 16" https://pushevs.com/2018/01/11/2018-nissan-leaf-gets-wltp-ratings/ Meninger?

Olofm

Sitat fra: Bamse Brakar på onsdag 24. januar 2018, klokken 13:58
Hei

Jeg har bestilt ny Leaf, men er usikker på om jeg også skal bestille vinterhjul. Jeg finner rimeligere pakker med felg, dekk og TPMS andre steder. Nissan skal ha 15K for 16" OG 20k for 17".

Selger hevder imidlertig at dersom jeg har uoriginale dekktryksensorer er det stor sannsynlighet for at bilen ikke vil gjenkjenne sensorene, og at jeg således må da innom et verksted for å kalibrere dem på nytt hver gang jeg bytter fra sommer til vinterhjul. Noen som har erfaring med dette? Er det trolig at bilen ikke vil finne uorginale dekktrykksensorer?

Har også et spørsmål angående dimmensjon. Jeg synes 17" tar seg bedre ut enn 16". Så mye bedre at jeg synes det isolert sett er verd den høyere prisen. Men er bakdeler med 17"? Mindre behagelig fjæring? Ut fra denne linken kan det se ut som du får kortere rekkevidde med 17" enn med 16" https://pushevs.com/2018/01/11/2018-nissan-leaf-gets-wltp-ratings/ Meninger?

Kjøpte uoriginal dekk, felg og TPMS til vår Mitsubishi PHEV. Måtte inn på verksted for å kalibrere 1. gang mot bilen, men etter dette, så har det bare vært å bytte fra vinterdekk til sommerdekk i bilen og den gjenkjenner da de forskjellige dekksensorene. Bør være slik også på Nissan. Ellers skjønner jeg ikke helt at det skal være forskjell på original og ikke original. Kostnaden for å kalibrerer var 600 kr hvis jeg husker riktig.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

steffeo

Det er visst forskjell på om bilene gjenkjenner to sett med koder. Men etter hva jeg har hørt skal finnes klon-bare sensorer slik at man ikke skal behøve å kalibrere når man skifter dekk.

Jeg vil nesten gjette på at dekkforhandlere kan svare på det; hvis ikke så er det vel bare å unngå den butikken...

Jeg fikk bare tilbud om 15000,- for 16' vinterdekk med kjiipe felger fra Nissan; så jeg sa i alle fall nei-takk på det foreløpig. Synes det er veldig dyr pris med tanke på at det er 16' og at det er uten moms.

elhansen

I utgangspunktet går det med uoriginale sensorer men det kan bli litt problemer 1 gang. Vet at de store dekkbutikkene selger hjulpakker med sensorer som skal være tilpasset aktuell bil. Opplevde forøvrig at det ikke var like lett til Anpera e da de ikke fant ut av koden umiddelbart. Så det ble litt ekstra arbeid hos den 2 leverandøren. Enig at det er litt kjipt med 16 på bilen. Men hvis du snur litt på det er det jo billigere å bytte til nye dekk. Jeg gadd ikke surr med uorginalt og kjøpte 16 fra Nissan til vinter. . Men det blir jo smak og behag og tror det helt sikkert går greit uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA