Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr på 2018 leaf

Startet av Hodmaster, torsdag 30. november 2017, klokken 09:10

« forrige - neste »

Hodmaster

Hei,
Har akkurat fått nærmere leveringstid på min nye leaf, mars/april ble til uke 14-15.
I samme mail fikk jeg oversendt oversikt over tilgjengelig ekstrautstyr:
Her er en oversikt over tilgjengelig ekstrautstyr ferdig montert.



PRISER EKSTRAUTSTYR:

Skvettlappsett foran og bak                        kr 3570,-

Bagasjeromsmatte                                         kr 1490,-

Terskelplate bakluke                                     kr 1700,-

Lastestativ                                                          kr 3450,-

Sidelister chrome                                            kr 4130,-

Baklukelist nedre – chrome                        kr 1780,-

Speildeksler – chrome                                  kr 2100,-



Essential pack                                                  kr 3 195,-

Førstehjelpssett (veske)

Teppesett velur

Bagasjeromsmatte

Støtfangerbeskyttelse bakluke



Elegance Pack - Chrome eller Blue          kr 7370,-

Sidelister

Baklukelist nedre

Speildeksler



Dynamic pack – Blue                                     kr 9520,-

Frontdetaljering

Sidedetaljering

Bakspoilerlist


Er det noen som har sett bilder/vet hvordan disse ser ut?
Hvis dynamic pack blue ser ut som nismo så frister den!

Jeg vurderer igrunn skvettlapper ift god erfaring mot rust. Innspill?

Trond.m

#1
Uke 14-15 er rett etter påske. Det er jo perfekt tid å få bil på, for da starter sommerdekk-sesongen  :)

Når bestilte du forresten ? Går ut fra at det er den norske utgaven med LED lys du har bestilt.

Utstyret du lister opp står forrestrn i den nye prislisten:

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf

oarnoe

Sitat fra: Hodmaster på torsdag 30. november 2017, klokken 09:10


Skvettlappsett foran og bak                        kr.3570,-

Jeg vurderer igrunn skvettlapper ift god erfaring mot rust. Innspill?


Er det bare meg, eller er det drøyt å forlange nesten 900,- for én skvettlapp  :-1-: >:(
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Alt av ettermontert ekstrautstyr til Nissan er overpriset. Prisene er langt høyere enn det jeg er vant med fra BMW og Mercedes.

Løve

Det mest patetiske er 180 kroner for en lovpålagt varseltrekant...

Hodmaster

Sitat fra: TM på torsdag 30. november 2017, klokken 12:36
Uke 14-15 er rett etter påske. Det er jo perfekt tid å få bil på, for da starter sommerdekk-sesongen  :)

Når bestilte du forresten ? Går ut fra at det er den norske utgaven med LED lys du har bestilt.

Utstyret du lister opp står forrestrn i den nye prislisten:

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf

Endelig mulig å få svart deg!
Bestilte midten av oktober. Men jeg har nå fått muntlig beskjed om at den bekreftede datoen jeg hadde fått på mail plutselig ikke var så sikker allikevel. Spurte spesifikk hvilken dato Nissan hadde på bilen min. Slutten av JUNI. Fikk beskjed om at dette måtte være noe feil og at de skulle ringe meg med riktig dato. Har ikke hørt noe enda.

Så nå går jeg å håper på at den kommer i april og funderer på hvem som skal betale bomregningen min mellom april og slutten av juni. Bekreftet dato på mail fra min selger må da være ett rimelig godt argument.




bob-bob

#6
Sitat fra: oarnoe på torsdag 30. november 2017, klokken 19:57
Sitat fra: Hodmaster på torsdag 30. november 2017, klokken 09:10


Skvettlappsett foran og bak                        kr.3570,-

Jeg vurderer igrunn skvettlapper ift god erfaring mot rust. Innspill?



Er det bare meg, eller er det drøyt å forlange nesten 900,- for én skvettlapp  :-1-: >:(

Du kan bestille skvettlappsett uten montering ( alt kommer i eske) og du sparer sånn ca en tusenlapp. Montering er enkelt , om du har normalt antall tommeltotter. På eksisterende Leaf tok det ca 45 minutter , da jeg måtte drille 2 hull i plasten til bakre hjulbuer.  (det dyttes innpå et metallklips over dette og festeskruen skrues inn der)
Foran ble det brukt eksisterende huller til innerskjerm samt et ekstra feste i plast under kanalen som dyttes inn i et allerede eksisterende hull. Skruer følger med. Full monteringsanvisning med bilder følger med.  Går ut fra at ny Leaf er omtrent lik... så vi har bestilt boksen med deler og jeg monterer selv. ( finner ikke tusenlapper på gata akkurat heller heheh  ..)
PS : På fremhjul holder det å svinge på hjulet før montering så kommer du til alt. Bak må hjulet skrus av ellers er det for trangt å komme til.

Joltus

Har montert dette i etterkant på to biler. Aldri vært noe problem. På noen biler brukes popnagler, og da må man ha en tang.

Hvis ting kan skrues på er det jo såre enkelt.

snoemann

Vi sporet rett inn på ekstratustyr i denne tråden : https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37110.msg640736#msg640736 , men det ser ut til at denne tråden egentlig var riktigere...
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Hodmaster

Kan ikke flere høre med sin forhandler om revidert leveringstid? Og hvilke rettigheter har jeg om bilen ikke kommer til bekreftet dato?

Joltus

Hva står det i kontrakten din om leveringstid? I min står det forbehold om forsinkelser.....

snoemann

Ble forespeilet levering August for en Tekna Leaf - Oslo. Vet ikke noe om rettigheter dersom forsinkelse..
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Joltus

I min kontrakt står det April Mai. Og på side to er det en del tekst i forbindelse med forbrukerkjøp. Der står det at ved vesentlig forsinket levering som ikke skyldes kjøper, kan kjøper heve kjøpet. Og kreve erstatning for økonomisk tap står det og at kjøper kan.

Men tror den der "vesentlig" i teksten vil være et vidt begrep.

Zuexi

Ser at alt ekstrautstyr til Leaf står oppført inkl. mva.
Er ikke noe av dette fritatt for mva når man kjøper det sammen med bilen?

Hybrid-mannen

Er det lurt å ikke kjøpe vinterhjul orginalt? Over 19.000...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA