Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lang leveringstid på Zoe

Startet av hansbe, onsdag 29. november 2017, klokken 13:38

« forrige - neste »

hansbe

Jeg bestilte en Zoe 40 i dag. Ifølge selger blir den neppe levert før i mars, i verste fall april. Er ikke det veldig lang leveringstid?

I begynnelsen av oktober meldte NTB http://www.vol.no/nyheter/2017/10/08/S%C3%A5-lenge-m%C3%A5-du-vente-p%C3%A5-din-nye-el-bil-15423530.ece at Zoe hadde åtte til ti ukers leveringstid, og at det litt før hadde vært et par uker.

Er det andre som har bestilt nylig, og som har fått samme beskjed? Selgeren sa de vil komme tilbake til meg med en mer eksakt leveringsdato neste uke.

hsa77

Bestilte i juli, venter enda på bilen. Den er forventet til Drammen i begynnelsen av Desember, så jeg er heldig om jeg har ny bil til jul...

Forstår det slik at ZOE har hatt svært gode salgstall i Europa samtidig som de hadde trøbbel med produksjonen på fabrikken i Frankrike. Ser ut som om svært lang leveringstid nå er normalen på ny elbil, ikke bra!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

aasen90

Bestilte bil i august/september. Den ble levert forrige uke. Solgte den riktignok med en gang, men da jeg var innom forhandleren sa hun at de hadde minst 4 mnd ventetid nå.

chriastr

#3
Bestilte/signerte kontrakt på vår ZOE 15. september og fikk den utlevert på torsdag i forrige uke. :)
[SOLGT] Renault ZOE 400 Intense MY17, aka Claude.

hsa77

Da er min bil omsider levert! Kontrakt inngått i begynnelsen av juli, så da ble det gode 5mnd ventetid...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

#5
Vi har fortsatt ikke fått leveringsdato. Bestilte 7. august... Men PodPoint nr. 2 er kommet på plass.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

Da ser det ut til at vi får den nye Zoe'n neste uke. Fasit ble altså drøyt 5 måneder.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA