Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbruk av mobildata

Startet av J.Lafton, tirsdag 28. november 2017, klokken 19:03

« forrige - neste »

J.Lafton

Hei.
Skal hente ut ny E-golf morgen, denne er bestilt med premium telefon, så den har plass til simkort. Men lurer på hva slags datapakke jeg skal ha til den, noen som har erfaring om hvor mye data det går i snitt i månden?
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

zementh

Min erfaring er at e-golf surfer ikke så mye på nettet på egen hånd, så det er nok ditt internettbehov som sier noe om hvilken datapakke du behøver :) Men jeg har erfart at hvis du oppdaterer kartdata via mobilnettet forsvinner det fort noen GB. Men dette er nok best å gjøre ved hjelp av SD-kort siden det også tar fryktelig lang tid. Car-net bruker innebygget uansett innebygget simkort, så det gjør ikke noe fra eller til. (de få gangene det virker da)

Erlingni

På Audi er det i hvert fall hverken merkbart eller målbart med datatrafikk, dersom du ikke bruker internettdeling (hotspot funksjonen) da såklart.

Selv bruker jeg bare tvillingkort (datatvilling) til hovedabonnementet mitt, slik at det er en felles kvote og lav ekstrakostnad (bare ett abonnement).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA