Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Start av forvarming med fjernkontroll

Startet av KapteinKork, tirsdag 28. november 2017, klokken 07:39

« forrige - neste »

KapteinKork

Hei dere,

Hvordan starter man forvarming av bilen med bilens nøkkel-fjernkontroll?

Ipadjove

Trykk på lås.
Hold inne den runde pila etpar sekund.

Counterpointer

Du må være innen rekkevidde for nøkkelen også.

1Ampera

Jeg bruker appen my opel til å starte forvarming, gjør det hver dag 20 min før jeg går. Fungerer perfekt.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

bno

Hei, har hatt bruk for forvarming i det siste og ser at baklys og DRL kommer på ved fjernvarme. Er det mulig å slå av lysfunksjonen. Noe som kan hjelpe? Naboer ringer å sier lysa står på....

Andre har samme erfaring som meg:

https://www.reddit.com/r/BoltEV/comments/7h5jht/how_do_i_not_light_up_the_car_when_preconditioning/

1Ampera

Har samme erfaring, bilen står i egen garasje og når jeg starter forvarming kommer jeg ut til låst bil. Bilen ble parkert ulåst.

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

bno

Løsning som kopiert fra Jan Ove H*********k FB som følger.

"Før du slår av bilen, vri lysbryter til venstre for å slå av autolys. Så vrir du knappen til parklys og lar den stå der når du slår av bilen. Når du da forvarmer neste gang er bilen helt mørk. Men lett å glemme å skru påigjen lysene ved neste tur. (Lysbryter rett opp)"

Det funka bra!

Arha

Eller bare ha lysbryteren stående fast på kjørelys.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

bno

Sitat fra: Arha på onsdag 20. desember 2017, klokken 12:39
Eller bare ha lysbryteren stående fast på kjørelys.
Har de fast på auto. Må prøve det takk !

Stikkkontakt

Noen andre som opplever at utetemperaturføleren er helt tullerusk når man har forvarmet? Hos meg viste det 32 grader selv om det var rundt 0 i luften. Selv etter 4 mil viste det fortsatt over 20.

trykkertor

Er sensoren kanskje montert for nært noe av det som blir varmet opp, og med så passe mye dekke for vind at reell temperatur blir vanskelig å måle?

Olemann

Jeg håper på en SW update av mye som har med termostat og varmestyring å gjøre.  Dette er jo godt beskrevet i tidligere tråder, spesielt gjelder det variansen på enkelte trinn-nivåer. I tillegg må man snarest få koblet AC fra varme av/på slik at dette kan opereres separat.  Håper mange tar jobben å melde dette til Opel/forhandler slik at det blir skikk på det.  Sammenlignet med min bybil (2014 BMW i3) er dette på Ampera_e ikke 3 år mer moderne, men heller 10 år bak....

bno

Mistenker at dette med AC er gjort med overlegg sammen med andre åpenbare forhold.De liker ikke at elbil skal bli "populære" AE er en compliance bil. Ikke en bil som folk skal oppleves som feilfri...

trykkertor

Men har Bolt samme problemet?
Hvis Ae er eneste med problemet, må det jo være mulig å får den til å fungere som Bolt.
Hvis begge har problemet, så vil vel et voksende US-marked kreve utbedringav AC-anlegget snart.

bno

Det bør snart komme en sf oppdatering. AC er vel et software issue skulle jeg mene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA