Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic Roads er overtatt av BKK

Startet av moderator 2, mandag 27. november 2017, klokken 14:29

« forrige - neste »

moderator 2

Hurtigladerne til Arctic Roads har i 2017 vært ustabile, og derfor vært åpne høsten 2017.

BKK overtok alle hurtigladerne til Arctic roads sent på høsten 2017. Du trenger derfor nå appen til BKK for å bruke disse hurtigladerne.


Lars C. Krogenæs
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Thorbjørn Hellehaven

Kan jo håpe at det blir en bedre prismodell på de stasjonene da, som også egner seg for de som hurtiglader veldig av og til.

zbk

Ikke helt ideelt med 10kr i oppstartsgebyr, men for resten av hurtigladingen det samme som for Fortum og Grønn kontakt. Grønn kontakt er fortsatt kongen på fleksilading om man ikke kan utnytte hele kapasiteten.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

svingen

Hvor kommer den info her fra? Veldig bra det blir en stabil løsning,er ikke heldig slik det har vært dyrt og ustabilt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Sølve

BKK kommer til å gå ut med informasjon om kort tid.   
Bergen

hanche

Jeg var innom den forhenværende AR-laderen på Lillehammer i går. Det var klistret opp en plakat fra BKK på den, med instrukser om å bruke deres lade-app for å lade. Men ellers var alt som før, og man kunne lade uten betaling. Ingen tvil om at en overgang er nært forestående, altså. Og en lettelse at man kan lade inntil overgangen er fullført.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

pudderjagar

Dermed ryker gratisladinga hjå AR snart. Sørgelige greider.

Syntest no AR var ein veldig bra hurtigladetilbyder den siste tida eg då!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jan.lrsn

Noen som har testet laderne på Dombås? Skal over der i morgen :)

hanche

Jeg ser at lade-appen til BKK (Bilkraft) nå viser ladepunkter på Dombås og Hjerkinn. Jeg antar det betyr at laderne der er i drift. Og ikke lenger gratis. Men selv med BKKs utskjelte oppstartpris så ligger de jo på en brøkdel av prisen til AR, så jeg klager ikke.

Jeg reiser over der i dag, hvis jeg ikke får kalde føtter underveis og kjører Østerdalen. Skal rapportere hva jeg finner hvis jeg kjører over Dovre.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

leafnor

Ser at på Fagerhaug har app to ladere opp, mens på Hjerkinn og Dombås kun enkeltlader. Har de fjernet ene lader fysisk?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hanche

Ladet på Hjerkinn i dag. Det står fortsatt Arctic Roads i displayet, og ladingen er gratis. To ladere, begge hadde strøm på og så ut til å fungere. Men jeg prøvde bare den til høyre.

Og appen viser da vitterlig to ladere der? Øh, nei, den later til å tro at den ene laderen har bare combo, mens den andre har bare chademo, Men det er da bare tull. Ser ut som det gjenstår litt kvalitetssikring før de er klar til å ta seg betalt.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

leafnor

He he, jeg leste ikke, bare "telte" hvor mange jeg så. Den viser to ladere ja, men med hver sin type kontakt.
Det blir nok orden på etter hvert.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

pudderjagar

På bildet viser den 1 lader (HJ1) med 2 pistoler (A eller B) Ser da gjeld fleire. Får no håpa at dei ikkje har da travelt med å få betalingsløysinga i drift.

AR har vore billigaste ladestasjon dei siste 2 åra!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hanche

Åja, det har du nok rett i ... det var nok HJ-2 jeg ladet på. Jeg mener å huske de står i nummerrekkefølge fra venstre mot høyre.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Fortsatt ingen endring på Hjerkinn i går. Jeg ladet på den venstre denne gangen, fordi det ikke var brøytet snø nær nok den høyre. (Kan hende hadde kabelen nådd frem, men jeg gadd ikke prøve, siden jeg hadde fritt valg.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA