Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 observert i Oslo - Oppdatert: Bekreftet med video.

Startet av anorway, mandag 27. november 2017, klokken 00:07

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Er det bekreftet at denne må bruke den SCeren som Bjørn Nyland fant med amerikansk støpsel?

Hvis så er tilfelle, så er jeg oppriktig forundret av at de ikke har en modell for testing her med regionstilpasset lading.

fonberg

Sitat fra: model3citizen på onsdag 06. desember 2017, klokken 06:59
Er det bekreftet at denne må bruke den SCeren som Bjørn Nyland fant med amerikansk støpsel?

Hvis så er tilfelle, så er jeg oppriktig forundret av at de ikke har en modell for testing her med regionstilpasset lading.

Kan ikke tenke meg at den har så begrenset lademulighet. Tipper den har Chademo-adapter.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

De har supercharger adapter.

Å lage et nettverk av US ladere igjennom Europa høres ekstremt ufornuftig ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Strøm Tycoon

Sitat fra: fonberg på onsdag 06. desember 2017, klokken 07:14
Sitat fra: model3citizen på onsdag 06. desember 2017, klokken 06:59
Er det bekreftet at denne må bruke den SCeren som Bjørn Nyland fant med amerikansk støpsel?

Hvis så er tilfelle, så er jeg oppriktig forundret av at de ikke har en modell for testing her med regionstilpasset lading.

Kan ikke tenke meg at den har så begrenset lademulighet. Tipper den har Chademo-adapter.

Hadde det ikke vært bedre å ta med en bil som kan lades på eksiterende nettverk?

Magnus Hansen

De har jo ikke produsert noen Europabiler ennå. De kunne sikkert håndlagd en, men de har vel ikke prioritert det. Så kan man lure på hva egentlig poenget med den testingen de nå gjør er når de faktisk ikke har en Europabil klar. Det er jo ikke noen klimatiske forhold i Europa som man ikke finner et eller annet sted i nord amerika.

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:15
De har jo ikke produsert noen Europabiler ennå. De kunne sikkert håndlagd en, men de har vel ikke prioritert det. Så kan man lure på hva egentlig poenget med den testingen de nå gjør er når de faktisk ikke har en Europabil klar. Det er jo ikke noen klimatiske forhold i Europa som man ikke finner et eller annet sted i nord amerika.

Tipper Tesla nå har klart å erfare med sine S og X modeller at "om noe kan gå galt, så skjer det i alle fall i Norge". :p
Model S 85D

daktari

Tror ikke det er testing, tror det er en blanding av markedsføring og intro til servicesentrene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mazzbot

Så den igår natt . Hadde masse ledninger innvendig og noen utvendig , fikk tatt masse bilder , ratt ,skjerm , VIN nummer var dekket over .

Dette var i Bergen
Tesla model 3 reservert 31/3 .

fredag

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:15
De har jo ikke produsert noen Europabiler ennå. De kunne sikkert håndlagd en, men de har vel ikke prioritert det. Så kan man lure på hva egentlig poenget med den testingen de nå gjør er når de faktisk ikke har en Europabil klar. Det er jo ikke noen klimatiske forhold i Europa som man ikke finner et eller annet sted i nord amerika.

Justering av autopilot til lokale forhold, skilting, osv?

Teste bilen på norske gjennomsaltede veier?

Kanskje de kan erstatte filten i hjulbuene med noe non-stick plast?

Teste at Model3 kan lade på norsk IT strømnett?

Teste CCS lading for europeiske biler? Hyundai sendte prototyper til Nederland for å lade på ladestasjoner der.

Sikkert greit for dem å vinterteste et sted hvor det er stor tetthet av egne verksteder.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

daktari

Gode teorier, men min oppfatning er fortsatt "følg med hvis du bor i nærheten av et SC".

Strømnettet kan være relevant, men tipper det kan gjøres billigere med en testbenk/labutstyr, uhensiktsmessig å pakke det inn i en bil før man tester.

Det er bra med snø i bl.a. Lake Tahoe nå, de kan kjøre dit fra fabrikken uten å lade.

Autopilotens Neurale Net trenes på computer.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MrBacardi

Står en hvit M3 bak Tesla på Rud nå, jeg hentet akkurat min bil der på service. Prøveregskilt 'aas 29'
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Beamer Screamer

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 19. desember 2017, klokken 16:35
Står en hvit M3 bak Tesla på Rud nå, jeg hentet akkurat min bil der på service. Prøveregskilt 'aas 29'

Stod en hvit der i kveld også. Sikkert den samme, men nå hadde den skilter fra Düsseldorf. Får dessverre ikke til å laste opp bilder nå.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

ofn

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

trykkertor

Hvilket land er skiltene fra på disse Model 3-bilene dere ser i Norge?

Mazzbot

Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. februar 2018, klokken 19:44
Hvilket land er skiltene fra på disse Model 3-bilene dere ser i Norge?

Det var en i Bergen 5 desember , 2017 . Den hadde danske skilter , i Oslo er det en bil med tysk skilt , trolig samme bil .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA