Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Joggamann

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 12. desember 2018, klokken 18:22
Og nettopp det er vel det mange erfarer:
Selv 40kWt dekker over 95% av behovet.

Jeg er definitivt blant dem som mener manglende batterikjøling (og dermed rapidgate) er en ALVORLIG svakhet med bilen!

Men etter 2 måneder med bilen (det er vår eneste bil) har jeg ikke hatt behov for å hurtiglade en eneste gang. Og høyeste batteritemperatur jeg har hatt er 23 grader..... Så særlig ofte blir jeg nok ikke berørt personlig..

Med 60kWt batteri vil man enda sjeldnere trenge flere hurtigladinger på rad. Og batteriene fra LG har (betydelig) lavere indre resistans. Så slett ikke umulig at et viftesystem er tilstrekkelig. (Dog syns jeg det er underlig at de gambler).

Sitter å vipper mellom å EU godkjenne en gammel Vectra som fort kommer på 10-12 tusen samt mulig løpende utgifter og vente på 60kwt, eller å kjøpe en 40kwt leaf til den mye leafen kommer.

Problemet er at den skal brukes en del lokalt i jobbkjøring men kjører veldig sjelden mer enn 200 per dag lokalt, da er det hektisk :-)
En tur til Bergen og Kristiansand skjer maks en gang i måneden så er veldig i tvil hva som bør gjøres.

Hva tenker folk om en leaf levert i januar full utstyrt og brukt til innbytte 6-8 måneder senere? Mangler kun to tone lakk.
Utover dette skal den

Nimrad

Sitat fra: Joggamann på tirsdag 18. desember 2018, klokken 15:16
Hva tenker folk om en leaf levert i januar full utstyrt og brukt til innbytte 6-8 måneder senere? Mangler kun to tone lakk.
Stor risiko. Kommer an på hvor mye penger du sparer i mellomtiden på kjøring/bompenger. 40kWh kan fort synke en del i pris nå 60kWh blir lett tilgjengelig. Så da spørs det bare hvor mye de kan levere av 60kWh. Dersom de ikke klarer å levere nok, så er det nok mulig for deg å kvitte deg med en 40kWh til en ålreit pris.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

sylwester

Hva er sannsynligheten for at Nissan kan ha samme volum biler med 64kWh batteri?
Jeg tror de vil matche leveringstiden til de andre leverandørene slik at 40kWh fremdeles blir den mest solgte leaf.Det er ikke første gangen de har 2 batteristørrelser. Med den strategien, noe som indikeres sterkt av prisen som er oppe i 400 laken, vil jeg gjette at 40kWh-bilene ikke vil falle så mye i pris. Jeg kan ta feil, men hvorfor signerer folk kontrakter på over 400'kr for en bil som ikke er lansert ennå?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

hemi

vetke hva ålreit pris er? men verditapet jeg tok på leafen på <10.000km var ganske stort kontra alle elbiler jeg har hatt, også tesla.

Joggamann

Sitat fra: hemi på torsdag 03. januar 2019, klokken 08:53
vetke hva ålreit pris er? men verditapet jeg tok på leafen på <10.000km var ganske stort kontra alle elbiler jeg har hatt, også tesla.

Du var jo så dritt lei bilen at du sikkert gav den bort.

Hvilken bil hadde du, utstyr og hva solgte du for?

hemi

Poeng til deg ;)

Jeg solgte den på finn, lå ikke veldig lenge, men nissan hadde i samme periode begynt dumpe prisene på nye, det hjalp jo neppe, bmw og lignennde justerte jo ofte OPP prisene vs early adopters.

Joggamann

Sitat fra: hemi på torsdag 03. januar 2019, klokken 09:08
Poeng til deg ;)

Jeg solgte den på finn, lå ikke veldig lenge, men nissan hadde i samme periode begynt dumpe prisene på nye, det hjalp jo neppe, bmw og lignennde justerte jo ofte OPP prisene vs early adopters.

Hehe, du svarte meg fortsatt ikke på spørsmålet  ;D
Og når du sier nye, hadde du en 30kwh? :P

hemi


Joggamann

Sitat fra: hemi på torsdag 03. januar 2019, klokken 09:40
40.

Da skal jeg ikke spør mer, antar du fortsatt er bitter på bilen siden du henger på leaf18 forumet og ikke I3  :D ;D  8) :laugh:

batterimannen

Ser ut til at Nissan Norge bekrefter at 60 kwh blir lansert i løpet av måneden, og de forventer levering i løpet av H1 2019.

https://m.nettavisen.no/motor/na-avdukes-endelig-nissan-leaf-med-60-kwh-batteri---og-tesla-apner-salget-for-model-3/3423576011.html
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Bjoris

Hvordan kan man ha tapt så mye på Leaf 40? Må si jeg syns prisene er imponerende på finn.no.

Nissan ringte meg i går og spurte om jeg fortsatt var interessert i 60, innbytte antydet han til 280. Det er det samme jeg gav for snart 1 år siden og 16.000 km! Det blir nok mindre, men tapet blir uansett hyggelig. Tenker jeg hadde fått pengene om jeg solgte nå....

Zuexi

Nissan ringte, eller forhandler du kjøpte bilen av?

Marius Kotsbak

Kanskje de øker eller holder seg bedre i verdi nå som det høres ut som #rapidgate er fikset, også i gamle biler med oppdatering.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Bjoris

Sitat fra: Zuexi på søndag 06. januar 2019, klokken 06:01
Nissan ringte, eller forhandler du kjøpte bilen av?

Jeg står på liste hos enn annen Nissan forhandler enn der jeg kjøpte 40en. Jeg ringte rundt i hele landet etter en ledig LE i Februar så jeg fikk en i Mars. De hadde gitt 290 i innbytte på en Tekna nettopp sa selger og dermed antydet han 280.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA