Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

Joggamann

Sitat fra: Joltus på lørdag 17. november 2018, klokken 19:26
Tviler på de gjør noen slike ting endringer.

Tipper auto fjernlyset krever midtstilt ratt og før det slår seg på igjen under kjøring.
Og klimaanlegget er visstnok likt i alle biler fr Nissan.

For ikke snakke om piping! Har hørt rykter om enda flere pipelyder. Ryktes om piping hver gang man bikker en ny tiende i fart. 50 60 70osv
Men med den nye går det kanskje greit å holde fartsgrensene....

Igjen, slutt å hiv ut falske rykter - Spar deg for driten.

Ser egentlig ingen endringer fra 40 til 60kw enn kjøling.

steffeo

Og dette er grunnen til at tråden burde bli stengt. Ingen vet en dritt, men folk vil gjerne skrive noe allikevel. Nei, tror heller jeg går og leser om helsekost.

Kårepåsporet

Sitat fra: steffeo på lørdag 17. november 2018, klokken 22:35
Og dette er grunnen til at tråden burde bli stengt. Ingen vet en dritt, men folk vil gjerne skrive noe allikevel. Nei, tror heller jeg går og leser om helsekost.

Alternative er at du logger av nettet, så slipper du å lese. Nå så jeg at du har gått over til helsekost, sikkert bra.

Løve

Hm... Åpent på tur i Danmark. Men ingenting som tyder på forbedre ProPilot. Litt skuffende ut fra en feature plan Nissan hadde ute for et par år siden. Da ville jeg ha sett noe som næret seg Nivå 4 nå.

Joltus

Sitat fra: Joggamann på lørdag 17. november 2018, klokken 22:17
Sitat fra: Joltus på lørdag 17. november 2018, klokken 19:26
Igjen, slutt å hiv ut falske rykter - Spar deg for driten.

Ser egentlig ingen endringer fra 40 til 60kw enn kjøling.
Med andre ord var det kun piping pr ti km eg diktet opp.trodde du på det får du ta det opp med psykologen din.

De andre tingene er jo slik det er i dag.

Joltus

Sitat fra: Løve på lørdag 17. november 2018, klokken 22:54
Hm... Åpent på tur i Danmark. Men ingenting som tyder på forbedre ProPilot. Litt skuffende ut fra en feature plan Nissan hadde ute for et par år siden. Da ville jeg ha sett noe som næret seg Nivå 4 nå.
Hvor har du info om null endring på Propilot?

Løve

Les hva jeg skriver. Se på bilen, er det flere kamera? Flere sensorer?

Joltus

Heh... Imponerende å se det basert på det.

Kia Niro hadde tilsynelatende ikke mer kamera som eg såg hverfall, men den har jo ifølge kia selv kommet vesentlig lengre enn Nissan på 40 versjonen. Trenger ikke linjer, kan følge etter en bil mye mer enn leaf. Hva skal de bruke alle de ekstra kameraene til for å kunne kjøre selv? Dert handler mer om programmering og bruk av dataene den allerede har.

I tillegg klarer ikke eg se på de bildene at den bilen ikke har flere kamera og radarer osv?

Trond.m

Litt OT men...synes det er synd hvis de ikke gjør noe med dårlig sittestilling og klimaanlegg i 60 kwh modellen.
Særlig er dårlig / manglende korsryggstøtte og ratt som ikke kan justeres i lengderetning et stort problem for meg og kona som jeg vil påstå har helt normal kroppsbygning for skandinaver. Komforten i Kona og eNiro er i en helt annen klasse, så det er merkelig at ikke Nissan selv er klar over problemet. Sikkert noen som er fornøyd som de er, men mangel på justeringsmuligheter gjør jo at mange ikke finner en god sittestilling.

Joltus

Ja. Er sjeleglad eg sitter meget godt til tross for manglende justering. I mondeoen sleit eg lenge med å finne god stilling og den kan eg justere alt på.

Løve

Jeg sitter som en konge i Leaf'en min. Men så er jeg ikke særlig høy, så muligens jeg passer naturlig inn i asian-seats  :D

Og jeg kjenner ikke hva som er feil med klimaanlegget? Mitt både varmer og kjøler på et blunk  ???

Joltus

Tja. Eneste problemet er jo at når man trenger AC fordi det dugger i bilen så har man ikke auto.

Utenom det er det igrunn kun at temperaturen er helt vilt feil, bommer med 4-5 grader ift andre biler, samt det fenomenet med at hvis det er f.eks 17 grader ute, og sola steiker på bilen slik at inni bilen er det 30 grader, så starter av en eller annen grunn ikke leafen min å kjøle, men å varme (!) kupeen. Kommer altså varm luft ut dysene og nada ac er i bruk.

Men siste der skal eg på verksted med, for det kan ikke være riktig. Er også kun ved oppstart, så mulig det "bare er sånn" som de sier på verkstedet.


Kårepåsporet

Har ikke prøvd Leaf, men har Ioniq, og der er klimaanlegget langt fra perfekt.
Ved forvarming når det er noen få plussgrader eller rundt null, så er bilen full av dugg/kondens. Dette skjer aldri hvis en starter uten forvarming. Det er altså ikke fukt i bilen.
Når en setter seg i bilen, og det feks er 7-8 grader ute, så starter klima opp på full guffe slik at det blir nærmest badstu i bilen, løsningen er å skru ned temp til 18-20 grader, for så etterhvert å øke temperatur til 22-23 grader.
Opplevde aldri Soul slik, den stod på 22 grader alltid....

Trond.m

Sitat fra: Joltus på søndag 18. november 2018, klokken 11:57
Tja. Eneste problemet er jo at når man trenger AC fordi det dugger i bilen så har man ikke auto.

Utenom det er det igrunn kun at temperaturen er helt vilt feil, bommer med 4-5 grader ift andre biler, samt det fenomenet med at hvis det er f.eks 17 grader ute, og sola steiker på bilen slik at inni bilen er det 30 grader, så starter av en eller annen grunn ikke leafen min å kjøle, men å varme (!) kupeen. Kommer altså varm luft ut dysene og nada ac er i bruk.

Men siste der skal eg på verksted med, for det kan ikke være riktig. Er også kun ved oppstart, så mulig det "bare er sånn" som de sier på verkstedet.
Eksakt slik «virket» mitt også  :-1:

hemi

bilens temp system er på crack

den forvarmer uten AC selv om du manuelt setter AC før du drar, resultatet er at du må sitte i bilen 5 min med AC på før du kan kjøre, den er iaf varm og isfri, du bare ser ikke noe p.ga.. dugg :p

Når du kjører må du også manuelt alltid ha på AC nå.

I tilegg er tempen feil.


Kanskje de fikser det + rattjustering på 60en? lov å drømme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA