Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 3.Zero E+ pris fra 382.900,-

Startet av Zuexi, onsdag 09. januar 2019, klokken 04:19

« forrige - neste »

Joltus

Ikke hvis grunnen til manglende hurtiglading er at du ikke orker fordi det tar lang tid, man må gjøre det flere ganger pga lav rekkevidde osv.

Og hvertfall ikke hvis TM3 kommer med en vesentlig billigere bil snart.....

EV-FTW

For de som ikke kommer til å hurtiglade, og holde seg innenfor 30, mil er dette en grei bil det. Men siden e-Niro er samme prisklasse, og bedre utstyrt, mener jeg det såfall er et bedre kjøp. Men så var det dette med leveringstid.

Dersom ikke plass er så viktig, er Kona et bedre kjøp.

Men, Nissan kan nok levere fortere enn de andre, noe som vil være i deres favør.

For meg, som kjører ofte lange strekk, er det avgjørende med rekkevidde, god temperaturstyring av batteri, max ladehastighet, og at bilen støtter ionity sine nye ladere, altså ikke Chademo.

I gjennomsnitt hurtiglader jeg 5 ganger i mnd.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Tiger123



For prisen av en ny Leaf60 så kan man gå på Finn i dag og kjøpe en ny Kona.., med de fordeler og ulemper det bringer.

Løve

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 10. januar 2019, klokken 14:20


For prisen av en ny Leaf60 så kan man gå på Finn i dag og kjøpe en ny Kona.., med de fordeler og ulemper det bringer.

Måtte sjekke, og det ligger faktisk 4 til 400k, i alle fall to av dem med vinterdekk. Som blir en bedre pris for en bedre bil en Leaf 2019. Nissan vil nok slite her. Hadde Nisssan hatt aktiv kjøling og CSS hadde bordet vært snudd.

Joltus

At kona er en bedre bil enn leaf var nå veldig bastant....

Eg ville aldri hatt kona. Var sliten etter tjue minutters prøvetur.

Bråkebøtte!

EV-FTW

Jeg har sjekket selv også, og det ligger stadig flere og flere Kona til under 400 000. Ja det er en mindre bil enn Leaf, så for de som trenger plassen, er denne uaktuell. Men på andre viktige områder er dette en bedre bil.

Den støtter CSS. Den har aktiv batterikjøling. Den har rekkevidde over 400 km, noe som også er reelt mulig å oppnå uten å sparekjøre.

Hadde Leaf blitt levert med CSS og aktiv kjølig , ville det som påpekt rett før meg , vært noe helt annet.
Og med fordel hatt litt større batteri, slik at den kom over 400 km!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

flux

Sitat fra: model3citizen på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:48
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:24
Har noen funnet ut hvem som skal levere batteriene? Det har jo ryktes at det skulle være LG, men finner ingen info om det nå...?

Det ryktes jo også at batteriene skulle få viftekjøling, a la Evaliaen, men det ser altså ikke ut til å stemme....

Det føles egentlig ganske ok å ha 40kWt-bilen nå

xyzzy

Sitat fra: mizzle på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:39
Fikk mail fra forhandler nå:

"Pris vil være ca 410.000,- inkludert vinterhjul, metallic lakk ut fra forhandler ferdig registrert for den med utvidet batteripakke."  :laugh:

Kan kjøpe "brukt" Kona for den prisen som har lengre rekkevidde, kjøling av batteriet og CCS som ladestandard.

Da er nok kanskje 5000stk for hele Europa ikke så helt galt når de priser seg ut av markedet :)

Leafen vil ha noen fordeler også, da - app og parkeringsassistent mangler begge to på Kona.

EV-FTW

App er absolutt en viktig mangel på Kona. Parkeringsassistent derimot er ikke noe savn. Det har jeg hatt på flere av mine biler, men aldri brukt det.

På Leaf er vel denne parkeringspiloten noen du også må betale ekstra for, ganske mye ogsø. Er hvertfall sånn på Leaf 40 kWh
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA