Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Nissan Leaf launch eidition - halogen vs. LED pærer i hovedlyktene

Startet av Geir G-K, lørdag 25. november 2017, klokken 20:52

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: hsa77 på lørdag 30. desember 2017, klokken 23:05
Lyktespylere hjelper naturligvis, men en kald vinterdag vil faktisk spylervæsken også fryse på de kalde led-lysene.
Vil vel uansett ikke hjelpe på Leaf LE som så vidt jeg vet ikke har lyktespylere

Jonas64

Sitat fra: hsa77 på lørdag 30. desember 2017, klokken 23:46
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 30. desember 2017, klokken 23:20
Å si at det er et enormt problem med LED frontlykter er vel en overdrivelse? Legge på voks slik at det skal litt mer til for at det fryser, i tillegg kan en ha en sprayflaske med is fjerner eller spylervæske på, hvis en er plaget med veldig oppbygning av is......
At det er et enormt problem var kanskje å ta litt hardt i, poenget mitt var bare at det også finnes ulemper med led-lys. Hvor store problemer man får med snø/is på lyktene avhenger av utformingen av bilens front og ikke minst hvor ofte man kjører i kaldt snøvær!

Jeg har kjørt Mondeo med Led-hovedlys to vintre, og opplever særlig at is legger seg som en hinne på utsida av lykta. Det hjelper ikke med lyktespyler.
Heldigvis bor jeg på Sørlandet, med lite vintervær.  (Derfor jeg med letthet kan bestille Leaf med led ;) )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA