Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker gammel think.

Startet av hans1, fredag 24. november 2017, klokken 20:50

« forrige - neste »

hans1

Hei.
Ønsker å kjøpe noen gamle think. disse er fine å bruke inne på et lukket hotellområde for transport av personer og varer. et meget godt alternativ til golfbil, som er lite hyggelig i vinter og regn. fine er de også. ønsker 2001-2002 modellen. helst grønn, men andre farger går bra. kjøper gjerne biler med deff eller dårlig batterier.
mvh Hans Oppegaard
Ring eller send mld. tlf 90187774

elektrolux

Hvor mange ønsker du.

Har Sorte, blå, Gule og Rød

Hva betaler du?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hans1

Skal starte med 2, så får vi se hvordan vi liker det før vi skaffer flere.
Ønsker den eldste modellen, syntes det er den fineste. helst grønn, er det langt mellom dem? vil i hvert fall ha lik farge på alle. ser de ligger på finn til 10-15000 med litt småfeil.
Kan lite om elbil fra før så nyttig å snakke med dere som kan.
Mvh Hans Oppegaard

elektrolux

Den gamle A266 ( Classic) fra 1999-2001 er også vår favoritt.

Fordeler med denne over den nye er mange og følgende:

- Galvanisert karrosseri = minimalt med rust
- Tykk myk plast framfor tynt og stivt = Immun mot bulker og sprekker
- Oppvarmet frontrute = Superrask defrosting. Noen 306 fikk dette
- PTC varmeelement = Superrask defrosting.    Noen 306 fikk dette
- Timer funksjon = Varm bil før avreise
- Webasto = null tap i rekkevidde på vinteren
- Siemens teknikk = Evighetsmaskin og tilgang til meget rimelige reservedeler.
- Koden er knekt = Enkelt å omprogrammere ved batteribytte

Alt dette gir de få gjenværende bilene attraktive som samlerbil / bruksbil. 

Dessverre har vi ingen grønne biler. Har mest sorte.

En ting å huske på er at originalbatteriet er krevende å holde i god stand. Det krever hyppig vannfylling, og at samtlige celler spiller på lag. De er selvballanserende, men bilen er ikke fra fabrikk utstyrt med batteri monitoreringssystem. Tvert imot kamuflerer bilen batteriproblemer, med det resultatet at de gjerne eksploderer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Sitat fra: elektrolux på onsdag 29. november 2017, klokken 07:59


Fordeler med denne over den nye er mange og følgende:

- Galvanisert karrosseri = minimalt med rust


Eneste som er galvanisert er vel øverste braketten som holder forskjermen/fronten?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

På classic er hele chassis galvanisert. Til og med batterikassen som Caspar nå sveiser i.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Yeyeye

Stemmer godt med at stålet er galvanisert, men jeg opplever likevel at «dørstokk»kanalen er serdeles utsatt for rust. Jeg pleier rengjøre godt og sause inn med billig linolje fra biltema. Før jeg var klar over dette, kjørte jeg garasjejekket langt inn i kanalen på en sort en jeg hadde, så fin ut fra utsiden, men var blitt oppspist fra innsiden lik de fleste biler. Det er også et par rustlommer oppe i skråen bak batterikassen, der sølevann legger seg i mengder og aldri tørker om en ikke tetter. Er vist i en eller annen tråden her inne, men aner ikke hvem som la det ut.

Ellers hadde vel litium ombygginger med små batteripakker vært ypperlig inne på et slikt lukket område, da trenger disse bilene minimalt med tilsyn. Lutbatterien trenger jo vannfylling og om du ikke kommer til å være veldig dedikert, kan det jo være litt vanskelig å følge opp etterhvert.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA