Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla kommer til å forsvinne!

Startet av arthur, mandag 20. november 2017, klokken 12:40

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 12. desember 2017, klokken 14:08
Jeg tror ikke det er usannsynlig at personen kan ha gjort noe jobb ved Gigafactory i en eller annen rolle.
...

Det jeg anser som sannsynlig utifra personens utsagn er at Gigafactory trolig har hatt minst ett strømbrudd, det har trolig vært en språkbarriere og Tesla/Panasonic har trolig hatt noen utfordringer med bemanning.

Holdt på å skrive i mitt innlegg over her at det kunne være han hadde jobbet der de(n) første måneden(e) med prøve-produksjon for ett år siden, men neppe stort lengre. Ja, at det da kan ha vært ett eller noen få strømbrudd og noe språkproblemer etc. kan gå igjennom sannsynlighetsfilteret uten alt for store problemer, men ikke at det skal være ett pågående problem fortsatt.
Model S 85D

doldis1

 Jeg mener at ca. 90 % av det negative som legges ut om Tesla er feil. 50 % kan dokumenteres som feilaktig. 40 % kan sannsynliggjøres som feilaktig, men bare ovenfor personer som evner å
se sammenhenger. De resterende 10 % er riktig og består av brutte egenpålagte tidsfrister og at selskapet drives for investorenes regning (enn så lenge)
Å derfra konkludere med at Tesla skal gå konkurs er rent idioti...
Å konkludere med at Tesla har en lysende framtid basert på framdriften så langt og Musk's meritter i paypal og SpaceX er ren matematikk og kan lett gjøres med kun liten krystallkule.... uten
å måtte tillegge Musk egenskaper han ikke har..
Siden det snart er jul vil jeg legge til at jeg ikke aner hva gutta i oljebransjen ønsker seg til jul i år .. Til neste år derimot vil de ønske seg tidsmaskin for å dra tilbake å kjøpe Tesla dengang det
ennå var mulig  ;)

Amoss

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 12. desember 2017, klokken 15:23
Siden det snart er jul vil jeg legge til at jeg ikke aner hva gutta i oljebransjen ønsker seg til jul i år .. Til neste år derimot vil de ønske seg tidsmaskin for å dra tilbake å kjøpe Tesla dengang det
ennå var mulig  ;)

Det de ønsker seg i år er en tidsmaskin så de kan dra tilbake og kjøpe Bitcoins den gang det enn var mulig til en rimelig pris ;)
Model S 85D

goggo

Sitat fra: Amoss på tirsdag 12. desember 2017, klokken 16:34
Det de ønsker seg i år er en tidsmaskin så de kan dra tilbake og kjøpe Bitcoins den gang det enn var mulig til en rimelig pris ;)
Det er fremdeles rimelig :)
Flere fine Altcoins der ute også... 

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Amoss

Sitat fra: goggo på tirsdag 12. desember 2017, klokken 16:49
Det er fremdeles rimelig :)
Flere fine Altcoins der ute også... 

DET er noe vi ikke vet før vi har sett hvilke kurser de kommer opp i etterhvert ;)
Model S 85D

Avh

Og DER hoppet tråden over fra at Tesla skal forsvinne til at Bitcoin o.l. skal forsvinne ...  ;D
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: Avh på tirsdag 12. desember 2017, klokken 18:56
Og DER hoppet tråden over fra at Tesla skal forsvinne til at Bitcoin o.l. skal forsvinne ...  ;D

Ja, Tesla forsvant jo ikke så... ;)
Model S 85D

doldis1

Sitat fra: Agmuns på lørdag 25. november 2017, klokken 16:16
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 25. november 2017, klokken 16:13Ingenting er sikkert. Det finnes alltid risiko ved enhver investering. Men de av argumentene deres jeg har sett er ett sted mellom korttenkte og helt idiotiske. Dermed kan jeg helt uavhengig av det endelige utfallet konkludere med at jeg vet bedre.
Ingenting er sikkert nei, men jeg tror de aller fleste av oss skjønner at du ikke har noe å stille opp med mot Sissener når det gjelder å leke aksjemegler.

Siden tsla nå omsettes for $341 ( opp fra ca. $300 da Agmund skrev dette ) kan vi med facit i hånd fastslå to ting og sannsynliggjøre en tredje...  " De aller fleste" tok feil ....igjen. Espen er en
bedre aksjemegler enn Sissener ( iallefall når det gjelder Tesla  :D ) Den tredje er at Tesla selvsagt ikke kommer til å forsvinne på leeenge... Slike overskrifter er ren clickbait og konklusjonen
er korttenkt idioti uten rot i virkeligheten ...

.
SitatALler mest interessant er det jo når folk hårdnakket hevder å vite sannheten om fremtiden!

@ arthur   "sannheten om framtiden" kan ingen vite men iflg. ikke helt ukjente Stephen Hawkins kunne en kraftig nok datamaskin regnet ut hele framtiden til mennesket fra den dagen
førstemann satte foten på denne kloden... Nå har ikke jeg en kraftig nok maskin, men den jeg har klarer fint å se litt fram i tid basert på den tiden som har gått... f.eks ser den at Teslas mod 3
blir Norges mest solgte bil ,uansett drivlinje, fra senhøsten 2018 og noen mnd. fram  ;)

arthur

Kjører du også din Tesla og har kontroll fremover på veien ved å se i sladrespeilet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

Sitat fra: arthur på onsdag 13. desember 2017, klokken 09:49
Kjører du også din Tesla og har kontroll fremover på veien ved å se i sladrespeilet?

Her begår du den klassiske feilen der du surrer med begrepet "tid". Den "tiden som har gått" utspant seg foran bilen du kjører, andre biler kommer nærmere, folk begynner å krysse veien osv.
basert på det du ser kan du med rimelig sikkerhet anta det som kommer til å skje sekundene framover.
Det du ser i sladrespeilet er ikke din fortid men en "alternativ" fortid som hadde skjedd ...hadde du kommet 10 sek. senere ...

Samme feil gjør mange analytikere når de skriver om Tesla, noen forstår ikke bedre andre "feiler" med overlegg. Tesla har de siste mnd. satt opp en svært automatisert linje for å produsere
model 3. Vi kan anta ut ifra det vi vet om model S linja og automatiseringsgrad at denne linja har oppimot 1000, ett tusen (!) roboter som er satt opp og justert av folk fra hele verden omtrent !

I tillegg har de investert store summer på Gigafactory og på ladestasjoner verden rundt. Summen av dette er opplagt store summer dollars ut av kassa! og det uten å få nevneverdige
inntekter fra salg av  TM3.
Nå, utifra disse tallene å fastslå at Tesla kommer til å gå konkurs er ikke bare fordummende men direkte latterlig ...

Strøm Tycoon

Sitat fra: doldis1 på onsdag 13. desember 2017, klokken 13:16
Sitat fra: arthur på onsdag 13. desember 2017, klokken 09:49
Kjører du også din Tesla og har kontroll fremover på veien ved å se i sladrespeilet?

Her begår du den klassiske feilen der du surrer med begrepet "tid". Den "tiden som har gått" utspant seg foran bilen du kjører, andre biler kommer nærmere, folk begynner å krysse veien osv.
basert på det du ser kan du med rimelig sikkerhet anta det som kommer til å skje sekundene framover.
Det du ser i sladrespeilet er ikke din fortid men en "alternativ" fortid som hadde skjedd ...hadde du kommet 10 sek. senere ...

Samme feil gjør mange analytikere når de skriver om Tesla, noen forstår ikke bedre andre "feiler" med overlegg. Tesla har de siste mnd. satt opp en svært automatisert linje for å produsere
model 3. Vi kan anta ut ifra det vi vet om model S linja og automatiseringsgrad at denne linja har oppimot 1000, ett tusen (!) roboter som er satt opp og justert av folk fra hele verden omtrent !

I tillegg har de investert store summer på Gigafactory og på ladestasjoner verden rundt. Summen av dette er opplagt store summer dollars ut av kassa! og det uten å få nevneverdige
inntekter fra salg av  TM3.
Nå, utifra disse tallene å fastslå at Tesla kommer til å gå konkurs er ikke bare fordummende men direkte latterlig ...

Kan ikke du begynne å gi oss kildematerialer du benytter til dine spekulasjoner. Eller gjelder det bare "negative" spekulasjoner?

Så må jeg også innstendig be deg om å formattere innleggene dine skikkelig slik at de blir lettere å lese.

doldis1

Sitat fra: model3citizen på onsdag 13. desember 2017, klokken 13:54
Sitat fra: doldis1 på onsdag 13. desember 2017, klokken 13:16
Sitat fra: arthur på onsdag 13. desember 2017, klokken 09:49
Kjører du også din Tesla og har kontroll fremover på veien ved å se i sladrespeilet?

Her begår du den klassiske feilen der du surrer med begrepet "tid". Den "tiden som har gått" utspant seg foran bilen du kjører, andre biler kommer nærmere, folk begynner å krysse veien osv.
basert på det du ser kan du med rimelig sikkerhet anta det som kommer til å skje sekundene framover.
Det du ser i sladrespeilet er ikke din fortid men en "alternativ" fortid som hadde skjedd ...hadde du kommet 10 sek. senere ...

Samme feil gjør mange analytikere når de skriver om Tesla, noen forstår ikke bedre andre "feiler" med overlegg. Tesla har de siste mnd. satt opp en svært automatisert linje for å produsere
model 3. Vi kan anta ut ifra det vi vet om model S linja og automatiseringsgrad at denne linja har oppimot 1000, ett tusen (!) roboter som er satt opp og justert av folk fra hele verden omtrent !

I tillegg har de investert store summer på Gigafactory og på ladestasjoner verden rundt. Summen av dette er opplagt store summer dollars ut av kassa! og det uten å få nevneverdige
inntekter fra salg av  TM3.
Nå, utifra disse tallene å fastslå at Tesla kommer til å gå konkurs er ikke bare fordummende men direkte latterlig ...

Kan ikke du begynne å gi oss kildematerialer du benytter til dine spekulasjoner. Eller gjelder det bare "negative" spekulasjoner?

Så må jeg også innstendig be deg om å formattere innleggene dine skikkelig slik at de blir lettere å lese.

Hva er det du savner kilde til ?

bmw2002

Sitat fra: doldis1 på onsdag 13. desember 2017, klokken 13:16
Tesla har de siste mnd. satt opp en svært automatisert linje for å produsere model 3. Vi kan anta ut ifra det vi vet om model S linja og automatiseringsgrad at denne linja har oppimot 1000, ett tusen (!) roboter som er satt opp og justert av folk fra hele verden omtrent !

Og så?

Tesla bruker i dag 5-6 ganger så mange folk på å sette sammen en Model S/X som andre produsenter, f.eks BMW.

Det er vel ikke noe unikt i at Tesla har en viss grad av automatisering, og 1000 roboter høres mye ut, men det er ikke mer enn hva andre har.  Hva er det konkret Tesla skal klare å automatisere som de andre produsentene ikke klarer (som kjøper roboter fra samme produsenter).


doldis1

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 14. desember 2017, klokken 11:57
Sitat fra: doldis1 på onsdag 13. desember 2017, klokken 13:16
Tesla har de siste mnd. satt opp en svært automatisert linje for å produsere model 3. Vi kan anta ut ifra det vi vet om model S linja og automatiseringsgrad at denne linja har oppimot 1000, ett tusen (!) roboter som er satt opp og justert av folk fra hele verden omtrent !

Og så?

Tesla bruker i dag 5-6 ganger så mange folk på å sette sammen en Model S/X som andre produsenter, f.eks BMW.

Det er vel ikke noe unikt i at Tesla har en viss grad av automatisering, og 1000 roboter høres mye ut, men det er ikke mer enn hva andre har.  Hva er det konkret Tesla skal klare å automatisere som de andre produsentene ikke klarer (som kjøper roboter fra samme produsenter).

? Det eneste riktige med innlegget ditt er spørsmålet ....

doldis1

#284
 Litt on topic : Tesla har økt bestillingene av gir+drivaksler til 5K i uka igjen... Det mest oppsiktsvekkende
er likevel at isteden for den vanlige båtfrakten fra Taiwan sendes de med fly...!

" Tesla kommer til å forsvinne !" ? Ikke på denne sia av 2100 iallefall ..   Det er nå det hele starter!
  Forvent 5K model 3/uka  i slutten av Des. eller tidlig Jan....

  Et lite råd til shortere : sats på et billig julebord fordi dette BLIR vondt ......!   ;)

https://electrek.co/2017/12/14/tesla-model-3-production-increasing-to-5000-units-per-week-suppliers/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA