Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla kommer til å forsvinne!

Startet av arthur, mandag 20. november 2017, klokken 12:40

« forrige - neste »

arthur

Hvis 600 kroner gjør hele forskjellen så har man et alt for stramt budsjett i utgangspunktet og diskusjoner rundt kjøp/ikke kjøp av en Tesla blir noe underlig etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

#136
Sitat fra: arthur på onsdag 29. november 2017, klokken 11:35
Hvis 600 kroner gjør hele forskjellen så har man et alt for stramt budsjett i utgangspunktet og diskusjoner rundt kjøp/ikke kjøp av en Tesla blir noe underlig etter mitt syn.

Enig. 600,- ekstra i måneden kan gjerne være dråpen som velter et kjøp til ikke kjøp. Ett eller annet sted må man sette strek.

Men om 600,- har en stor påvirkning på økonomien har man definitivt ikke råd til bilen i utgangspunktet. Om linen er så stram bør ny dyr bil komme et stykke ned på prioriteringslisten.
Selv om den er rimelig å holde i garantitiden snakker vi fortsatt solid månedlig verditap som ved lang nedbetalingstid på lån løper godt foran lånesaldoen i starten av eierforholdet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

doldis1

 Hmm, snodig hvor mange som har meninger om hvordan andre skal organisere livet sitt ..?
For meg kan alle som vil kjøpe Tesla eller hva f. annet de vil uavhengi av om de lever fra hånd til munn eller
ei..

Gnilre

Sitat fra: doldis1 på onsdag 29. november 2017, klokken 13:38
Hmm, snodig hvor mange som har meninger om hvordan andre skal organisere livet sitt ..?
For meg kan alle som vil kjøpe Tesla eller hva f. annet de vil uavhengi av om de lever fra hånd til munn eller
ei..
Vi lever i et samfunn. Staten setter rammer på hvor mye vi kan få låne til hus, og har inntrykk av at de i stor grad prøver å begrense hvor mye folk låner til forbruk og bil også slik at de ikke havner i knipa. Samfunnet gir ikke f. i enkeltskjebner i landet heldigvis.

Håper ikke Tesla forsvinner. De stresser de andre bilprodusentene og fører til at andre bilmerker leverer bra og mye billigere elbiler  :+1:
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

arthur

Sitat fra: doldis1 på onsdag 29. november 2017, klokken 13:38
Hmm, snodig hvor mange som har meninger om hvordan andre skal organisere livet sitt ..?
For meg kan alle som vil kjøpe Tesla eller hva f. annet de vil uavhengi av om de lever fra hånd til munn eller
ei..

Jeg kan faktisk ikke se at noen har ment noe annet, men kom ikke etterpå og klag over dårlig råd. Gjør hva du vil, men ta også selv konsekvensen av dårlige valg!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Mobileum

Opprinnelsen til denne siste delen av tråden var hvorvidt den høye andelen av Tesla-biler i november er resultatet av rentekampanjen eller skattefrykt. Men nå har det glidd ut litt..... :)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

doldis1

Mobileum, nå ble vi enig !  ;D Litt i retning topic har vel ikke Tesla forsvunnet enda ? Aksjekursen fikk seg
en liten trøkk trolig grunnet denne informative artikkelen fra Bill Maurer :

https://seekingalpha.com/article/4128421-tesla-model-3-problem-still-exists

Panasonic ceo skal visstnok ha uttalt til Reuters at problemet i Gigafactory ennå ikke er løst ??
Det spennende er at den eneste plassen jeg kan finne denne "nyheten" er i Maurer's artikkel på
Seeking Alpha....

Knut Røe

Forventer du å få en sånn nyhet i en tweet fra Musk?
Leveranse og produksjonstallene er elendige. Helt tragisk.

Espen Hugaas Andersen

#143
Det Panasonic sa er at utfordringene vil bli løst snart. https://electrek.co/2017/11/29/tesla-gigafactory-battery-production-model-3-panasonic/

Men utviklingen i aksjekursen har neppe noe med den artikkelen å gjøre eller det Panasonic har sagt. NASDAQ og en rekke teknologiselskaper er ned i dag. I mitt syn virker aksjen låst til området 300-315 inntil vi hører mer om Model 3 produksjonen. Utviklingen til aksjekursen over de siste ukene er veldig flat.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 29. november 2017, klokken 19:21
Det Panasonic sa er at utfordringene vil bli løst snart. https://electrek.co/2017/11/29/tesla-gigafactory-battery-production-model-3-panasonic/

Men utviklingen i aksjekursen har neppe noe med den artikkelen å gjøre eller det Panasonic har sagt. NASDAQ og en rekke teknologiselskaper er ned i dag. I mitt syn virker aksjen låst til området 300-315 inntil vi hører mer om Model 3 produksjonen. Utviklingen til aksjekursen over de siste ukene er veldig flat.

Helt enig med 300-320 Espen. Poenget mitt var at Electrek henviser til flere uker gamle uttalelser og
Bill Maurer misforstår med vilje for å skrive ned Tesla, hence overskriften -tesla-model-3-problem-still-exists...
Det pågår en omfattende ( og trolig kostbar) kampanje mot Tesla i tillegg til idiotflokken som shorter....
Jeg har fulgt med aksjekursen en god stund og falske nyheter og overdrivelser driver faktisk kursen på
kort sikt .

doldis1

Sitat fra: tiger`n på onsdag 29. november 2017, klokken 19:16
Forventer du å få en sånn nyhet i en tweet fra Musk?
SitatLeveranse og produksjonstallene er elendige
. Helt tragisk.


Siden du har oppdaterte tall kunne du ha delt de med oss uopplyste på forumet?

Knut Røe

Nei, men jeg husker denne: https://insideevs.com/tesla-model-3-production-details/
Tusener av model 3 leveres til kunder slutten av juli. Lol.
Fasit: 30 levert til insidere, med streng NDA.
Alle mål som er satt har feilet stort, jeg forventer at dette bare vil fortsette å balle på seg fremover. Dessverre for firmaet.

Øyvind.h

Med Model S hadde de en launch i juli, startet såvidt leveranser i september og fikk opp dampen i desember.

Tar sikkert et par måneder nå også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: tiger`n på torsdag 30. november 2017, klokken 11:33
Nei, men jeg husker denne: https://insideevs.com/tesla-model-3-production-details/
Tusener av model 3 leveres til kunder slutten av juli. Lol.

Så var det å finne en *offisiell* uttalelse/lovnad fra Tesla på dette. Du kan da ikke klandre Tesla for å ikke leve opp til hva en eller annen anonym påstått insider forteller media?
Model S 85D

doldis1

Sitat fra: tiger`n på torsdag 30. november 2017, klokken 11:33
Nei, men jeg husker denne: https://insideevs.com/tesla-model-3-production-details/
Tusener av model 3 leveres til kunder slutten av juli. Lol.
Fasit: 30 levert til insidere, med streng NDA.
Alle mål som er satt har feilet stort, jeg forventer at dette bare vil fortsette å balle på seg fremover. Dessverre for firmaet.

Hvis du løfter blikket litt ser du at Musk har tatt en banebrytende bil fra planleggingsstadiet til   masseproduksjon på 20 mnd.......eller 21... 22 ? Spiller ingen som helst rolle fordi ingen av de s.k. konkurrentene er i nærheten av å prestere noe lignende !

Det minst viktige for Tesla de kommende mnd. er produksjonstall av TM3 eller om de bruker noen millioner
fra eller til, dette er ting som kun kortsiktig påvirker aksjekursen.
For selskapet derimot er det 2 ting som teller- kvaliteten på Tm3 og en høyt automatisert helst bulletproof
produksjonslinje...
Kvaliteten opplagt fordi kostbare tilbakekallinger ødelegger økonomien og ikke minst omdømmet til Tesla.
En dysfunksjonell produksjonslinje krever for mye folk og ødelegger økonomien på TM3 satsingen.

Hele denne kunstige " Tesle går snart konkurs" bølgen er tankeløst oppspinn fra folk med 90dagershjerne
fra finansmiljøet som ikke evner å se bakenfor tallene i kvartalsrapporten.

I kjent Musk stil er TM3 forsinket men når den kommer, kommer det gjerne enda fler enn det opprinnelige
anslaget var  ;)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA