Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla kommer til å forsvinne!

Startet av arthur, mandag 20. november 2017, klokken 12:40

« forrige - neste »

Burger

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

doldis1

Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 28. november 2017, klokken 13:29
Tesla kommer til å bli den mest solgte bilen i Norge...(i November)

Jepp mye som tyder på at Tesla blir Norges mest solgte bil enkelte mnd. fra en av høstmnd. 2018. Når mod Y
kommer hit, trolig tidlig 2020 tipper jeg Tesla legger seg øverst på statistikken og blir der

Mobileum

Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 28. november 2017, klokken 13:29
Tesla kommer til å bli den mest solgte bilen i Norge...(i November)

Mye av grunnen er vel at biler solgt under rentekampanjen for fullt kommer til landet. Smart av Tesla å tilpasse disse bestillingene slik at leveransene er nærmest mulig årsslutt. Pynter vel på resultatet?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Espen Hugaas Andersen

De fleste bilene fra rentekampanjen ble levert i september. Det vi ser nå er trolig en virkning av skatte-frykten. Normalt sett leveres det nesten ingen biler i andre måneden i kvartalet og veldig mange biler i siste måneden i kvartalet. Det er ganske mulig Tesla har fremskyndet leveransene så mye som mulig for at flest mulig skulle havne på riktig side av nyttår.

Forøvrig er Tesla ikke en bil, det er ett bilmerke. Antar VW vil toppe listen, som vanlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mobileum

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 29. november 2017, klokken 09:12
De fleste bilene fra rentekampanjen ble levert i september. Det vi ser nå er trolig en virkning av skatte-frykten. Normalt sett leveres det nesten ingen biler i andre måneden i kvartalet og veldig mange biler i siste måneden i kvartalet. Det er ganske mulig Tesla har fremskyndet leveransene så mye som mulig for at flest mulig skulle havne på riktig side av nyttår.

Forøvrig er Tesla ikke en bil, det er ett bilmerke. Antar VW vil toppe listen, som vanlig.

Varte ikke kampanjen til 30 september?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

geear

Maaange biler bestilt i august med rentekampanje som har blitt levert i november, inkludert min. Bare å følge med i leveringstråden. Også biler fra juli-bestillinger som har blitt levert i november.

Espen Hugaas Andersen

Greit, kanskje rentekampanjen fortsatt spiller en betydelig rolle. Men det er uansett uvanlig at det leveres så mange biler i andre måneden i kvartalet. Enten har Tesla fremskyndet leveranser pga skatte-frykten, eller så forsøker de å hindre at service-sentrene blir helt oversvømt i desember. Om det er det siste så kan man nok forberede seg på en sinnsyk desember - kanskje flere leveranser enn september?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mobileum

#127
Skattefrykten kan da ikke vært så utslagsgivende? Etter det jeg forstod kunne en X bli ca 70.000.- dyrere. Hvis man finansierte med Tesla-lån på 10 år uten kontantinnskudd ville vel dette bety ca kr 600,. pr. mnd. (eller som en flaske vin på restaurant) En S ville vel tilsvarende koste ca 60.- pr. mnd.(som en flaske Cola på samme sted). Eller?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

emmern

Sitat fra: Burger på tirsdag 28. november 2017, klokken 19:54
Interessant video fra en dieselmekaniker i USA som ser hva som skjer


OK, men hva skjer når det er like mye tull med den som med mange andre Teslaer? Skal de få en "loaner" på denne og? Tesla er nødt til å ha et lass med ekstra "loaner"-trailere rundtom i hele landet, for tid er penger for de som frakter last som må fram. Det blir interessant.

Ting utvikler seg hele tiden. Fungerer denne som den skal så betyr det kanskje at det blir mindre jobb for trailermakinere på sikt. Men man tilpasser seg. Slik var det også da de som drev med hester da bilen kom. Det ble ikke verdens undergang da heller - snarere tvert imot. I tillegg burde fraktkostnader gå ned.

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Amatøren

#129
Vel, for de som ikke tjener så mye og allerede har strukket seg langt for å få stor nok elbil til familien så man ikke trenger en fossilbil i tillegg kan faktisk 600 kroner velte lasset.

Det er nemlig ikke sikkert at alle med Tesla eller venter på en kan si: Pytt - pytt, 600 eller 1000 kroner ekstra i måneden spiller da ingen rolle.

Å komme med slike kommentarer om at 600 kroner i måneden gjør da ingenting, synes jeg virker hånlig og er en nedlatende holdning.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

Sitat fra: Amatøren på onsdag 29. november 2017, klokken 09:55
Å komme med slike kommentarer om at 600 kroner i måneden gjør da ingenting, synes jeg virker hånlig og er en nedlatende holdning.

Hvis man inngår en slik avtale med et på forhånd stresset budsjett, så tror jeg man har gjort en feil. Tesla-lånet kan visstnok endres i takt med styringsrenten. Hvis man tror at denne forblir den samme i 10 år, har man en stor utfordring.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Espen Hugaas Andersen

600 kr kan være nok til å gå fra ett ustresset budsjett til ett stresset budsjett. X100D var bare såvidt innenfor prisen jeg syns var akseptabel, og jeg er ikke sikker på at jeg hadde kjøpt den om den var 70.000 kr dyrere.

Men Model S burde ikke være veldig påvirket av skattefrykten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amatøren

Sier ikke at de som gjør det ikke har et lite buffer, men får man 600 kroner på toppen av mulig renteøkning så kan det være det som velter lasset.

Det kan jo være mange som virkelig ser miljøgevinsten og vil bidra og kalkulerer med noe økte utgifter, men som ikke kan svelge alt!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

Tror mange som kjøpte X kunne ha klart seg med en S (til ca. 60.- pr. mnd).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Espen Hugaas Andersen

#134
Sitat fra: Mobileum på onsdag 29. november 2017, klokken 10:36
Tror mange som kjøpte X kunne ha klart seg med en S (til ca. 60.- pr. mnd).
De fleste klarer seg med kollektivt. For min del kom jeg frem til at det var uaktuelt å kjøpe bil uten hengerfeste.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA