Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Mr.D

Er det noen som nettopp/nylig har mottatt sin bil, der prod er 2018, og som kan bekrefte avkrefte om de har den nye MCU, mulighet til å koble seg til 5ghz wifi og/eller lys i sminkespeilene?

razeac

Tror pers1 har bestilt 26. September. Vet ikke om han har disse oppgradert mcu ol

Espen Hugaas Andersen

De første oppgraderte bilene kommer nesten garantert ikke til Norge før nærmere sommeren. Dessverre.

De bilene dette har blitt bekreftet på har blitt produsert noe sånt som to uker tidligere, mens reiseveien til Norge fort er nesten to måneder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mr.D

Hvis ikke Tesla tilbyr seg å ettermontere dette i min bil uten ekstra kostnad, vil det for meg bety kansellering samt krav om returnering av depositum. Alternativt kan jeg akseptere å videreføre depositumet til en "ny" bil, med levering i juni. Bilen som nå på vei, er 2 måneder forsinket, og jeg vil absolutt ikke godta og ta imot denne da den er "utdatert" før jeg har fått den. Hadde jeg fått den i januar når jeg skulle, hadde det vært kjipt, men greit... Nå får du en B-vare til fullpris... satt litt på spissen, men det er sånn det føles!
Hva gjorde Tesla sist gang når slikt skjedde... tenker da på nye seter, noe fikk, andre ikke osv..?

MS.RUUD

Sitat fra: Mr.D på onsdag 14. mars 2018, klokken 21:03
Hvis ikke Tesla tilbyr seg å ettermontere dette i min bil uten ekstra kostnad, vil det for meg bety kansellering samt krav om returnering av depositum. Alternativt kan jeg akseptere å videreføre depositumet til en "ny" bil, med levering i juni. Bilen som nå på vei, er 2 måneder forsinket, og jeg vil absolutt ikke godta og ta imot denne da den er "utdatert" før jeg har fått den. Hadde jeg fått den i januar når jeg skulle, hadde det vært kjipt, men greit... Nå får du en B-vare til fullpris... satt litt på spissen, men det er sånn det føles!
Hva gjorde Tesla sist gang når slikt skjedde... tenker da på nye seter, noe fikk, andre ikke osv..?

En 2018 modell skal jo ha samme utstyr. Så det burde de fikse i så fall. Min var ferdig produsert rundt 20. Januar vet jeg.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: MS.RUUD på onsdag 14. mars 2018, klokken 21:08En 2018 modell skal jo ha samme utstyr. Så det burde de fikse i så fall. Min var ferdig produsert rundt 20. Januar vet jeg.
Nei, Tesla oppdaterer bilene fortløpende.

Tesla vil 99% sikkert ikke kompansere noen. Folk har fått akkurat det de har bestilt. Man får nok velge mellom å ta levering av det man har bestilt eller miste depositumet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Tesla gjør endringer løpende. Modellår er ikke anvendelig.

Folk kan bare kansellere og miste depositumet om de ikke vil ha bilen som kommer. Man skal ha det man bestilte. Ny hardware kommer løpende. Liker man ikke det er nok ikke Tesla rett merke.

Om noen måneder er det noe nytt å klage på.

På min S90D bommet jeg på facelift, men fikk uventet 4G.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Maniac

Ser ut som om den nye MCU er kun tilgjengelig i biler produsert i slutten av februar, med VIN 245/6XXX og oppover.

Har selv bestilt i oktober, så dette er egentlig forventet og kom ikke som overraskelse. Om jeg hadde fått bilen i november eller om to uker, så vil det før eller senere komme oppgradering på bilen som jeg vil gå glipp av. Slik er det med alt man handler.

Leste par steder hvor folk har fått byttet defekte MCU enheter på service, så ser ikke noe grunn til at vi ikke kan bytte til nyere MCU i fremtiden.

Mr.D

Jeg er forstår at de endrer bilene fortløpende, men hadde jeg fått bilen i januar, hadde jeg i det minste hatt glede av den, i noen uker FØR den ble "utdatert", men nå er det meste av gleden borte! Og skal jeg først bruke såpass mye penger, skal jeg i det minste glede meg over det jeg har kjøpt og ikke irritere meg over lagg på skjermen.

Poenget er, jeg vil gjerne ha mottatt varen, samt brukt den litt, FØR den blir "utdatert", men grunnet forsinkelsen er ikke det tilfellet!

Øyvind.h

Tror aldri Tesla har gitt noe gratis i forbindelse med denne typen justeringer.

Baksete-fornyelsen er ikke sammenlignbar. Der fikk mange bilder av nye seter og beskjed om at alle biler etter dato xxx skulle få nye seter. Allikevel dukket biler opp med gamle seter. De som hadde kjøpt en ting men fikk en annen levert kunne velge mellom noen løsninger. Blant annet rabatt eller bestille ny bil.

Kraftig forsinkelse burde det kanskje være mulig å få noe komp for. Eks gratis service eller CHAdeMO adapter.
MCU kostet fort 40k ved bytte, så det ville jeg nok glemt som erstatning pga forsinkelse.

Introduksjon av 4wd var litt uventet/prematurt. En del valgte å avbestille og bestille ny bil da.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mr.D

I forbindelse med forsinkelsen har jeg fått tilbud om serviceavtale, men nå som dette dukket opp vil ikke det være tilstrekkelig for min del.

Ut fra det du sier er det mye som tyder på at Tesla blir 30 000 kr rikere, og jeg en lærdom rikere, videre vil jeg styre unna Tesla i fremtiden (på lik linje som Audi, makan til dårlig service skal du lete lenge etter!!)

Espen Hugaas Andersen

Må innrømme jeg blir litt overrasket over at folk reagerer så sterkt. Det er snakk om litt mer responsiv skjerm. Funksjonelt er bilen helt lik!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Tesla forbedrer bilene løpende. Om det er uaktuelt å leve med er nok andre merker bedre.
På 2013 modellen gikk jeg glipp av noe så banalt og uinteressant som elektrisk innfelling av speil. Men da var det såvidt Tesla hadde fått på plass parkeringsensorer. Biler levert frem til noen måneder tidligere hadde ikke det.

På X'en har nyere biler fått mer stille åpning av fordører enn det jeg har.

Mange viktige justeringer er dog helt usynlige.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Ja, Tesla har vel sagt tidligere at de gjør 20 endringer på bilene per uke. Det var riktignok for noen år siden, så det er mulig den takten har avtatt noe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nodland

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:04
Må innrømme jeg blir litt overrasket over at folk reagerer så sterkt. Det er snakk om litt mer responsiv skjerm. Funksjonelt er bilen helt lik!

Enig :p Er litt som og kjøpe smartelefon.. uker eller mnd'er etterpå du har kjøpt nyeste og beste fineste mobilen så kommer de ut med en + modell eller aiphåne 17 blir til 18 .. osv.. Og det er så små endringer fra ene modellen til den neste.. Er jo først 2-3 modeller etter den du har kjøpt det faktisk begynner og bli stor forskjell.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA