Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utfordring med Nissan connect

Startet av finn.ramsvik, lørdag 18. november 2017, klokken 20:53

« forrige - neste »

finn.ramsvik

Jeg hentet min første Leaf hos forhandler i går. Det er en europeisk bil som hadde 65km på telleren så den kan vel kalles ny. Jeg har klart å registrere bruker på Internett, men får ikke til å verifisere at jeg er eier av bilen. Jeg mistenker at bilen ikke får kontakt med sentralen den skal kommunisere med fordi det er et symbol som viser en bil med rød strek over i navigasjonsdisplayet. Jeg har vært forskjellige steder jeg vet det er god mobildekning, men det gir ikke noe annet resultat. Jeg har også forsøkt å bli ringt opp av Nissan for å få hjelp men det fungerer ikke. Har noen vært borti noe lignende eller har et råd om hva jeg bør gjøre?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


downlow

Bilen min hadde bilsymbolet med rød strek over når jeg skulle hente den. Mekaniker hos Nissan koblet seg på, og løste det på 1 minutt(dette var nybil). Tror du må innom Nissan verksted for å ordne det
2017 Leaf Tekna 30 kWh

finn.ramsvik

Sitat fra: downlow på lørdag 18. november 2017, klokken 21:38
Bilen min hadde bilsymbolet med rød strek over når jeg skulle hente den. Mekaniker hos Nissan koblet seg på, og løste det på 1 minutt(dette var nybil). Tror du må innom Nissan verksted for å ordne det
Takk . Jeg hadde håpet å få fikset det selv nå i helgen, men det er kanskje ikke mulig.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


finn.ramsvik

Nå har jeg snakket med Nissan-forhandleren i Bergen. Dette er ikke samme forhandler jeg kjøpte bilen av for de kan ikke aktivere telekommunikasjonsenheten. Nissan-forhandleren vil ha 1500 kr for å utføre aktivering - er dette en stiv pris?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


knutn

Jeg hadde samme problem på ny importert bil og ringte supportnummeret til nissan og fikk hjelp med en gang gratis.

finn.ramsvik

Sitat fra: knutn på tirsdag 21. november 2017, klokken 06:35
Jeg hadde samme problem på ny importert bil og ringte supportnummeret til nissan og fikk hjelp med en gang gratis.
Jeg sendte epost til Nissans support, det var de som fortalte meg at Nissan-forhandleren må inn å aktivere telekommunikasjonsenheten. Mulig jeg bare må bite i det sure eplet og betale for å få tilgang til Nissanappen

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


N-L

Sitat fra: finn.ramsvik på tirsdag 21. november 2017, klokken 09:18
Sitat fra: knutn på tirsdag 21. november 2017, klokken 06:35
Jeg hadde samme problem på ny importert bil og ringte supportnummeret til nissan og fikk hjelp med en gang gratis.
Jeg sendte epost til Nissans support, det var de som fortalte meg at Nissan-forhandleren må inn å aktivere telekommunikasjonsenheten. Mulig jeg bare må bite i det sure eplet og betale for å få tilgang til Nissanappen

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Prøv følgende først  ;)

Logg inn på din NISSAN elbil ved å anvende bruker-ID-en og passordet du valgte under registreringsprosessen.

Du kan logge inn på din NISSAN elbils navigasjonssystem ved å utføre følgende trinn:

1. Trykk på MENY
2. Velg "CARWINGS"
3. Velg "Innstillinger for CARWINGS"
4. Velg "Sikkerhetsinnstillinger"
5. Oppgi din bruker-ID.
6. Oppgi ditt passord
7. Velg "Aktiver sikkerhetsinnstillinger"

Du vil kunne bruke CARWINGS-nettstedet for å styre lading av kjøretøyet ditt, klimakontroll, overvåke batteristatus og finne annen nyttig informasjon.
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

HansG

Når du har rød strek over ikonet må bilen aktiveres inne hos et nissanverksted. Fikk gjort dette på min sist uke. Kostnad ble dekket av forhandleren som jeg hadde kjøpt av (de som importerte bilen).

finn.ramsvik

Jeg har fått bekreftet at telekommunikasjonsenheten ikke er aktiv, Nissan-forhandleren vil ha masse penger for å aktivere denne. Snakket med forhandleren jeg kjøpte bilen av, de har bestilt en dings som kan aktivere enheten, så om et par uker, når de mottar saken, bør jeg også kunne bruke Nissan connect

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA