Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Active Info Display

Startet av e-golfeier, fredag 17. november 2017, klokken 19:04

« forrige - neste »

e-golfeier

Hei Folkens
Jeg har en ny e-golf med Active Info Display.Jeg har forsøkt nå ved alle slags mulige måter å få opp rekkevidden som er  vist på bildet men det går ikke, har også slått av den adaptive cruisekontrollen men fortsatt det samme. Når jeg går inn på Visninger står det ikke (Forbruk & rekkevidde) derfor tror jeg at det ikke vil vises. Jeg lurer på da om er det noe annet man kan gjøre for å få det opp? eller er det noen andre som har opplevd samme situasjon som meg? Håper på et raskt svar.

NB! Det bildet tilhører ikke bilen min.
Mvh e-golf eieren :)

Kroken6

Fjernet på 2018 modell om jeg husker riktig (du har lav km stand og det tyder på 2018 modell).


Sent from my iPhone using Tapatalk

zementh

Ja stemmer at det ble tatt bort på 2018 modellen. Volkswagen mener at det er unødvendig, de har bestemt at man skal forholde seg antall kilometer igjen på batteriet og ikke prosent eller kilowattimer. Sitat:

Profilen «Forbruk og rekkevidde» ble droppet i Active Info Display fordi den ikke ga noe tilleggsinformasjon. Rekkevidden blir kontinuerlig oppdatert og vist under til venstre i displayet og forbruket vises i profilen «effektivitet». Dermed er profilen «Forbruk og rekkevidde» overflødig.

emmern

Det du får er batterimåler helt nede i venstre på den venstre "måleren". Den viser ikke tall, men batterinivå i det minste.

Og så har du web og app som viser dette på samme vis, der appen har 10 streker i en runding, og web har en stor sirkel:

Web:


Jeg er litt irritert på at den ikke viser %. Man skulle jo tro at det var interessant å vise % når man ladet batteriet. Jeg er iallefall interessert i å vite når man når 80%. Man må vel se på disse info-bildene og telle antall streker, noe som er rimelig fjollete.

Har også hørt at de nekter plent å oppdatere dette med en MULIGHET for å vise, om ikke bortgjemt nede i en liten setting. Neida - har de bestemt det sånn skal det være sånn. På den andre siden har du Tesla som gir OTA-oppdateringer.

Det skal sies at active info display er rimelig pent i utseende, og det går utrolig mykt uten lag. Det skal de ha. Men det hadde vært greit om de var litt kundeorienterte og. Men tyske ingeniører er ufeilbarlige guddommelige vesener som aldri kan gjøre en feil...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Kroken6

#4
Litt off topic, men uten AID, har man faktisk en fin måler hvor hver «hele» strek, utgjør 12,5% (87,5%, 75%, 62,5%, 50% osv.).

Trodde jeg kom til å savne AID, men analogt fungerer faktisk helt greit. Fikk i tillegg bil levert under 3 mnd etter bestilling (AID har vel +2 mnd levering). Med dagens etterspørsel, nærmer vel leveringstiden seg 8-10 mnd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

zementh

Jeg hadde faktisk vært litt fornøyd om at den lille grønne streken til venstre hadde vært et par cm lenger og delt inn med iallfall 3 streker. Da hadde man om ikke annet visst ganske nøyaktig om det var 25, 50 eller 75%. Nå er det bare et lite rødt felt som jeg tror er ca. 10%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA