Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Victor Halvorsen

Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 12:33
Fra kontrakt:

Ja så dette i kontrakten. Men en annen jeg kjenner som og har bestilt så sa selger at det ikke vil påløpe noe ektrsa om man avbestiller før prod er i gang da det er så stor pågang på egolf så en annen vil få din plass i køen, og da kan de ikke dokumentere ektstra kostnader ved avbestilling :+1:

Victor Halvorsen

Sitat fra: Bjarkaffi på mandag 04. desember 2017, klokken 12:13
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 11:50
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 10:11
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Når bilen ikke kommer før aug september så kan jeg nok fint avbestille uten noe gebyr en god stund framover.

Da jeg bestilte en av de første Golf GTE som da hadde 7-8 måneders leveringstid, fikk jeg beskjed om at det ville koste meg minimum 6.000.- å gå ut av kontrakten. Dette hos en forhandler jeg har kjøpt flere biler fra.

Hvis du skal fortsette å vente, vil du nok oppleve at det hele tiden kommer nye biler med lengre kjørelengde. Og jeg er redd for at leveringstiden på elbiler fremover ikke vil bli kortere. Da kan du fort ende opp i en vond sirkel  ;)

Da skal de begrunne de skriftelig iom at bilen kun er registrert som bestilt i møller sitt system.. grunnen til avbestilling er at jeg mulig eller går for bmwi3 som jeg kan få allerede i februar seinest i mars.. Men syns egolfen er litt mer «bil» og penere og se på enn i3..

I3 er knallgo bil. Jeg har prøvd den et par ganger. Jeg sto ovenfor samme dilemma som deg. Argumentene for e-Golf er jo som du sier at det er mer en bil. Bakdørene er jo heller ikke særlig praktiske. Bagasjerommet er jo også en del mindre på i3.
I3 holder seg nok ikke så godt i pris som e-Golf gjør. Men det hele ender jo opp i at smaken er som baken.

Likte i3'n selv, spesielt og at den kom seg fram MYE bedre enn egolfen på snøføre. Og den nye 2018 modelen får også den blå fargen til bmw samt MYE bedre frontlykter. De frontlyktene på nåværende model er jo dårligere enn på min gammle suzuki tsx ifra gammle dager :P

Mobileum

Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Victor Halvorsen

Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 13:28
Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)

Når jeg bestilte så la han inn med prisoppgangen som kommer nå over nyttår. Endte på 364 000kr nesten fult utstyrt inkl vinterhjul. Selger har sagt at om jeg er heldig og så kan jeg plutselig få bilen før sommer. Men tvilsomt :(

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

skulleVøri

Bestilte i september en gang, fikk beskjed om ca. 6 måneders ventetid dvs. mars 2018. Med Active Info og stort sett det meste unntatt skinnseter og dynamiske baklys.

Fikk telefon fra selgeren for noen dager siden, bilen er ikke satt i produksjon ennå, men mars var fortsatt sannsynlig.

J.Lafton

Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 13:37
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 13:28
Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)

Når jeg bestilte så la han inn med prisoppgangen som kommer nå over nyttår. Endte på 364 000kr nesten fult utstyrt inkl vinterhjul. Selger har sagt at om jeg er heldig og så kan jeg plutselig få bilen før sommer. Men tvilsomt :(

Hva av utstyr mangler du fra full spec?
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Victor Halvorsen

Sitat fra: J.Lafton på mandag 04. desember 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 13:37
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 13:28
Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)

Når jeg bestilte så la han inn med prisoppgangen som kommer nå over nyttår. Endte på 364 000kr nesten fult utstyrt inkl vinterhjul. Selger har sagt at om jeg er heldig og så kan jeg plutselig få bilen før sommer. Men tvilsomt :(

Hva av utstyr mangler du fra full spec?

Parkerings assistent.
Valgte ingen av de to mobil pakkene.
Dynamiske bak led lys.
Og Utvendig lyd tror jeg det var

J.Lafton

Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 21:34
Sitat fra: J.Lafton på mandag 04. desember 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 13:37
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 13:28
Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)

Når jeg bestilte så la han inn med prisoppgangen som kommer nå over nyttår. Endte på 364 000kr nesten fult utstyrt inkl vinterhjul. Selger har sagt at om jeg er heldig og så kan jeg plutselig få bilen før sommer. Men tvilsomt :(

Hva av utstyr mangler du fra full spec?

Parkerings assistent.
Valgte ingen av de to mobil pakkene.
Dynamiske bak led lys.
Og Utvendig lyd tror jeg det var

Ok.
Allikevel et bra tilbud siden prisen har gått opp.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Erlingni

Min bil er i Bremerhaven nå :)
Bestilt 1. august med alt av tilgjengelig utstyr minus dynamiske baklykter, røykpakke og fossilbil wannabe lyden.

Victor Halvorsen

Sitat fra: J.Lafton på mandag 04. desember 2017, klokken 22:24
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 21:34
Sitat fra: J.Lafton på mandag 04. desember 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 13:37
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 13:28
Idag gikk prisen ifølge Konfiguratoren opp med ca. 15.000.-. Har du en i bestilling til gammel pris, så ville jeg ikke avbestilt. Heller selge den til en god pris når du får den. 8)

Når jeg bestilte så la han inn med prisoppgangen som kommer nå over nyttår. Endte på 364 000kr nesten fult utstyrt inkl vinterhjul. Selger har sagt at om jeg er heldig og så kan jeg plutselig få bilen før sommer. Men tvilsomt :(

Hva av utstyr mangler du fra full spec?

Parkerings assistent.
Valgte ingen av de to mobil pakkene.
Dynamiske bak led lys.
Og Utvendig lyd tror jeg det var

Ok.
Allikevel et bra tilbud siden prisen har gått opp.

Satt opp samme bil nå til 373k uten vinterhjul så fått grei pris :)

regeneration

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:14
Min bil er i Bremerhaven nå :)
Bestilt 1. august med alt av tilgjengelig utstyr minus dynamiske baklykter, røykpakke og fossilbil wannabe lyden.
Min er på toget til Bremerhaven nå. Bestilt 17. august uten det du nevner. :)

Kav2

Jeg får levert en e-golf (påfuglgrønn) med det mye tilleggsutstyr (ink. dynamiske baklykter) i februar. Bestilte rett før prisøkninga i høst. Totalpris 318 k. Stusser over at mange her har betalt godt over 350, selv om det er etter prisøkning.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Moby

#59
Sitat fra: Kav2 på torsdag 07. desember 2017, klokken 13:41
Jeg får levert en e-golf (påfuglgrønn) med det mye tilleggsutstyr (ink. dynamiske baklykter) i februar. Bestilte rett før prisøkninga i høst. Totalpris 318 k. Stusser over at mange her har betalt godt over 350, selv om det er etter prisøkning.

Hva er "mye" utstyr, kan du spesifisere? Du har kanskje firma avtale også. 318k er ikke så langt unna startprisen nå, riktig nok i konfiguratoren.

Edit: jeg sjekka. Egolfen begynner på 326k nå
E-golf 2019 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA