Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

J.Lafton

Sitat fra: Bjarkaffi på tirsdag 28. november 2017, klokken 11:00
Sitat fra: J.Lafton på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:55
Hyggelig telefon fra selger i dag. Utlevering av bilen i morgen  ;D

Så herlig!
Du fikk bilen bare 6 dager etter produksjon og nesten 1 måned før tiden?
Enten har selger vært pesimist eller så har de satt produksjonen i høygir :P

Selger var ogsåveldig overrasket. Det hadde kommet inn 3 stykk E-golfer som han skulle levere ut nå. Lenge før hva han hadde regnet med.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Bjarkaffi

Sitat fra: J.Lafton på tirsdag 28. november 2017, klokken 11:33
Sitat fra: Bjarkaffi på tirsdag 28. november 2017, klokken 11:00
Sitat fra: J.Lafton på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:55
Hyggelig telefon fra selger i dag. Utlevering av bilen i morgen  ;D

Så herlig!
Du fikk bilen bare 6 dager etter produksjon og nesten 1 måned før tiden?
Enten har selger vært pesimist eller så har de satt produksjonen i høygir :P

Selger var ogsåveldig overrasket. Det hadde kommet inn 3 stykk E-golfer som han skulle levere ut nå. Lenge før hva han hadde regnet med.

Så herlig!
Hvor i Kongeriket var dette?

J.Lafton

2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

MrCradock

Sitat fra: Propell på fredag 17. november 2017, klokken 09:45
Anbefaler 16" Vinterhjul og beskyttelse på innsteg samt fanger bak.

Anbefaler 18" vinterhjul. Ser penere ut ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
2020 VW e-up! Range
x - 2019 VW e-up! High
x - 2018 VW e-Golf mk7.5

Heisann72

#34
Sitat fra: Bjarkaffi på tirsdag 21. november 2017, klokken 17:49
Sitat fra: Hilde FH på tirsdag 21. november 2017, klokken 17:46
Jeg bestilte 10 nov. med samme utstyr som deg. Selger fortalte at han hadde fått beskjed om å si 6-8 mnd. levering, men antok april - juni  ::)

Så det kan vike noe fra det selger sier altså?
Jeg har ikke spurt om dato enda. Tenker jeg kan begynne å mase litt i Februar.

Bestilte du samme farge også? Jeg har bare sett 1 i den fargen. Liker den veldig godt!

Hørtes sånn ut, mulig salgstriks   ;)

Har veldig lyst på den blå, selger satte opp indiumgrey men sa jeg kunne endre det senere

Apache

Jeg bytta fra Black Pearl to en mørk blå metallic, vet ikke fargenavnet men de hadde det på en Golf R i butikken.
Grå, sort og hvit er for kjedelig, fargeløs og for "almenn". Grå har sin funksjon med at den skjuler driten, men man lurer seg selv med å ikke rengjøre bilen ofte.

J.Lafton

Sitat fra: Àpache på tirsdag 28. november 2017, klokken 19:53
Jeg bytta fra Black Pearl to en mørk blå metallic, vet ikke fargenavnet men de hadde det på en Golf R i butikken.
Grå, sort og hvit er for kjedelig, fargeløs og for "almenn". Grå har sin funksjon med at den skjuler driten, men man lurer seg selv med å ikke rengjøre bilen ofte.

Det er Atlantic blue metallic, den fåes til begge. Til R får man også Lapiz blue metallic. Den er det kunn R man får valgt den til. Skulle ønske den kunne fåes til E-golf også, får den fargen er rå.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Victor Halvorsen

Etter å ha prøvd en bmw i3, så tror jeg kanskje at jeg avbestiller egolfen som jeg ikke får før aug september. Syns det er veldig drøyt med så lang leverings tid på bilen.. innen den tid så kommer det en haug med andre (audi,bmw osv) med 400km kjørelengde...

Mobileum

Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Bjarkaffi

Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Spørs hvor mye utstyr. Dersom den ikke har spesiell farge og utstyr så pleier selger lett å få solgt den

Victor Halvorsen

Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Når bilen ikke kommer før aug september så kan jeg nok fint avbestille uten noe gebyr en god stund framover.

Mobileum

Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Når bilen ikke kommer før aug september så kan jeg nok fint avbestille uten noe gebyr en god stund framover.

Da jeg bestilte en av de første Golf GTE som da hadde 7-8 måneders leveringstid, fikk jeg beskjed om at det ville koste meg minimum 6.000.- å gå ut av kontrakten. Dette hos en forhandler jeg har kjøpt flere biler fra.

Hvis du skal fortsette å vente, vil du nok oppleve at det hele tiden kommer nye biler med lengre kjørelengde. Og jeg er redd for at leveringstiden på elbiler fremover ikke vil bli kortere. Da kan du fort ende opp i en vond sirkel  ;)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Victor Halvorsen

Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 10:11
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Når bilen ikke kommer før aug september så kan jeg nok fint avbestille uten noe gebyr en god stund framover.

Da jeg bestilte en av de første Golf GTE som da hadde 7-8 måneders leveringstid, fikk jeg beskjed om at det ville koste meg minimum 6.000.- å gå ut av kontrakten. Dette hos en forhandler jeg har kjøpt flere biler fra.

Hvis du skal fortsette å vente, vil du nok oppleve at det hele tiden kommer nye biler med lengre kjørelengde. Og jeg er redd for at leveringstiden på elbiler fremover ikke vil bli kortere. Da kan du fort ende opp i en vond sirkel  ;)

Da skal de begrunne de skriftelig iom at bilen kun er registrert som bestilt i møller sitt system.. grunnen til avbestilling er at jeg mulig eller går for bmwi3 som jeg kan få allerede i februar seinest i mars.. Men syns egolfen er litt mer «bil» og penere og se på enn i3..

Bjarkaffi

Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 11:50
Sitat fra: Mobileum på mandag 04. desember 2017, klokken 10:11
Sitat fra: Victor Halvorsen på mandag 04. desember 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Mobileum på søndag 03. desember 2017, klokken 19:24
Får du avbestille uten at det koster deg noe? Trodde kontrakten var bindende.

Når bilen ikke kommer før aug september så kan jeg nok fint avbestille uten noe gebyr en god stund framover.

Da jeg bestilte en av de første Golf GTE som da hadde 7-8 måneders leveringstid, fikk jeg beskjed om at det ville koste meg minimum 6.000.- å gå ut av kontrakten. Dette hos en forhandler jeg har kjøpt flere biler fra.

Hvis du skal fortsette å vente, vil du nok oppleve at det hele tiden kommer nye biler med lengre kjørelengde. Og jeg er redd for at leveringstiden på elbiler fremover ikke vil bli kortere. Da kan du fort ende opp i en vond sirkel  ;)

Da skal de begrunne de skriftelig iom at bilen kun er registrert som bestilt i møller sitt system.. grunnen til avbestilling er at jeg mulig eller går for bmwi3 som jeg kan få allerede i februar seinest i mars.. Men syns egolfen er litt mer «bil» og penere og se på enn i3..

I3 er knallgo bil. Jeg har prøvd den et par ganger. Jeg sto ovenfor samme dilemma som deg. Argumentene for e-Golf er jo som du sier at det er mer en bil. Bakdørene er jo heller ikke særlig praktiske. Bagasjerommet er jo også en del mindre på i3.
I3 holder seg nok ikke så godt i pris som e-Golf gjør. Men det hele ender jo opp i at smaken er som baken.

hemi

e-golf, er golf, det er bra bil uten tvil.
Den er desverre dårlig på alle elbilting, som lading, batterivarme, app osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA