Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Bjarkaffi

Hei. Jeg har hatt Golf GTE i ca. Halvannet år men er klar for å ta steget til helelektrisk. Jeg bestilte 9. November. Selger ville ikke oppgi noe mer en ca. 6 mnd.
Jeg har følgende utstyr:
- Atlantic Blue
- Sikkerhetspakke
- Active info display
- Tonede ruter fra b-stolpe
- Park assist (vil ha side sensorene)
- Vienna skinn
- Dynaudio
- Keyless
- Ambiente pakken
- Dynamiske frontlykter
- Ryggekamera
- Vinterdekk

Hvilket utstyr har du bestilt og hvor lang leveringstid har du fått estimert?

Amatøren

#1
Som jeg svarte i en annen tråd (ble bestilt 09.11):

Jeg bestilte for ca halvannen uke siden med active info display, men ikke dynamiske baklykter og ble forespeilet levering august/september 2018 på e-Golf. Ikke mulighet for ukenummer angivelse nå.

Selger sa at forsinkelsen var at nå var det active info display som var den største forsinkelsen for det brukes også i nye Polo. Mulig samme produsent lager til de andre modellene også på samme produksjonslinje og den er sprengt. All kapasitet er brukt opp.

Like før e-Golfen jeg skal ha i ca uke 50 kom i produksjon, kom det meldinger hos selger at kapasitet for biler med active info display var fylt opp. Så det var en stund vi fryktet utsatt produksjonsstart. Gikk OK allikevel på den.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Victor Halvorsen

Sitat fra: Bjarkaffi på torsdag 16. november 2017, klokken 22:36
Hei. Jeg har hatt Golf GTE i ca. Halvannet år men er klar for å ta steget til helelektrisk. Jeg bestilte 9. November. Selger ville ikke oppgi noe mer en ca. 6 mnd.
Jeg har følgende utstyr:
- Atlantic Blue
- Sikkerhetspakke
- Active info display
- Tonede ruter fra b-stolpe
- Park assist (vil ha side sensorene)
- Vienna skinn
- Dynaudio
- Keyless
- Ambiente pakken
- Dynamiske frontlykter
- Ryggekamera
- Vinterdekk

Hvilket utstyr har du bestilt og hvor lang leveringstid har du fått estimert?

Bestilte på onsdag denne uken, samme pakke som deg bortsett ifra park assistent.
Leveringstid 7-8mnd pluss 1-2mnd siden jeg tok med active info display..
Litt drøyt men...
Men får krysse fingrene om at de nøster opp i leverings problemer og får litt mer fortgang i linjen..

Mobileum

Sitat fra: Victor Halvorsen på torsdag 16. november 2017, klokken 23:42

Bestilte på onsdag denne uken, samme pakke som deg bortsett ifra park assistent.
Leveringstid 7-8mnd pluss 1-2mnd siden jeg tok med active info display..
Litt drøyt men...
Men får krysse fingrene om at de nøster opp i leverings problemer og får litt mer fortgang i linjen..

Du bør vurdere å ta med deg Parkassistent som Bjarkaffi sier. Da får du også varsler om kryssende biler og fotgjengere når du rygger ut fra en parkeringsplass før du ser dem selv. Koster vel rundt 1.400.-.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Victor Halvorsen

Bilen kommer til å gå hovedsaklig på bygda på toten, så tror det går bra:)

Propell

Sikkerhetspakken har to radar i hvert hjørne av bakfanger som ser biler i blindsoner og bak ved rygging på min E-Golf FL. Praktisk ved rygging ut fra uoversiktlig parkeringsplass. Anbefaler 16" Vinterhjul og beskyttelse på innsteg samt fanger bak.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Bjarkaffi

Sitat fra: Propell på fredag 17. november 2017, klokken 09:45
Sikkerhetspakken har to radar i hvert hjørne av bakfanger som ser biler i blindsoner og bak ved rygging på min E-Golf FL. Praktisk ved rygging ut fra uoversiktlig parkeringsplass. Anbefaler 16" Vinterhjul og beskyttelse på innsteg samt fanger bak.

Hvorfor anbefaler du 16" vinterhjul? Gir det noen fordeler?

Propell

Kjøreegenskaper.. Fikk samme pris som 15". Her er det nok litt å gå på.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Bjarkaffi

Sitat fra: Propell på fredag 17. november 2017, klokken 22:12
Kjøreegenskaper.. Fikk samme pris som 15". Her er det nok litt å gå på.

Akkurat ja.
Vet ikke hvor mye de har å gå på hos meg. Min bror jobber i møller så rabatten er ganske pressa alerede.

Men akkurat dette her med leveringstid ift. AID og Dynamiske baklykter. Tror man ikke at VW gasser opp produksjon på dette når de har så mange modeller som bruker samme del. De maler seg fort inn i et hjørne dersom alle bilene deres blir forsinket av AID.

Ventetiden med LED baklykter må snart nærme seg å være samtidig med AID når det er snakk om 6-10 MND venting.
Hva kan evt. ventes av oppdateringer i forhold til en 2019 modell dersom de starter produksjon av denne i uke 22

Mobileum

#9
Tror ikke 2019 medfører store endringer. 2019 er vel EOL for e-Golf? I.D kommer kanskje som 2020 modell? 2017FL og 2018FL er ganske like, og det skiller vel bare 1-2 måneder imellom dem. Men det er selvsagt spekulasjoner.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Heisann72

Jeg bestilte 10 nov. med samme utstyr som deg. Selger fortalte at han hadde fått beskjed om å si 6-8 mnd. levering, men antok april - juni  ::)

Bjarkaffi

Sitat fra: Hilde FH på tirsdag 21. november 2017, klokken 17:46
Jeg bestilte 10 nov. med samme utstyr som deg. Selger fortalte at han hadde fått beskjed om å si 6-8 mnd. levering, men antok april - juni  ::)

Så det kan vike noe fra det selger sier altså?
Jeg har ikke spurt om dato enda. Tenker jeg kan begynne å mase litt i Februar.

Bestilte du samme farge også? Jeg har bare sett 1 i den fargen. Liker den veldig godt!

Victor Halvorsen

Sitat fra: Heisann72 på tirsdag 21. november 2017, klokken 17:46
Jeg bestilte 10 nov. med samme utstyr som deg. Selger fortalte at han hadde fått beskjed om å si 6-8 mnd. levering, men antok april - juni  ::)

Selger viste meg på møller sine sider hva ventetiden var på pr dags dato. Og da stod det 7-8mnd leverings tid på en golf uten active display og + 1-2mnd ekstra med active display. Bestilt mørk grå metallic

J.Lafton

Bilen er i produksjon i skrivende stund, så da regner jeg med å ha den rett før jul. Den ble bestilt i slutten av Juni med alt unntatt adaptiv baklys.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Erlingni

Sitat fra: J.Lafton på onsdag 22. november 2017, klokken 00:02
Bilen er i produksjon i skrivende stund, så da regner jeg med å ha den rett før jul. Den ble bestilt i slutten av Juni med alt unntatt adaptiv baklys.
Min er også i produksjon denne uka, senest neste. Men jeg fikk nettopp beskjed av selger om levering i midten av januar. Alt stopper visstnok opp rundt jul og nyttår. Ingen transport eller noe annet som skjer.
Like greit at den blir førstegangsregistrert i 2018 når det uansett bare er noen dager som skiller. Det gir bl.a. noen hundrelapper billigere forsikring i året, i hvert fall i mitt forsikringsselskap (dette beregnes ut i fra førstegangs reg. og ikke årsmodell av en eller annen grunn).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA