Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

HelectriC

En kollege måtte betale 8000kr for et DRL-lys på eGolfen sin fordi den var importert. Importgarantien mente lyset var pære og inngår ikke i garantien og Møller tok ikke i saken uten å få sine penger. Importgaranti er IKKE samme sak som norsk fabrikkgaranti!
ioniq 5

Erlingni

#181
Sitat fra: HelectriC på fredag 06. april 2018, klokken 18:30
En kollege måtte betale 8000kr for et DRL-lys på eGolfen sin fordi den var importert. Importgarantien mente lyset var pære og inngår ikke i garantien og Møller tok ikke i saken uten å få sine penger. Importgaranti er IKKE samme sak som norsk fabrikkgaranti!
Er ikke noe som heter «importgaranti» eller «norsk fabrikkgaranti» (fabrikken ligger ikke i Norge).
Her må man skille mellom de ulike garantitypene. Det er som skrevet fabrikkgaranti som er det eneste som funker, mange (de fleste) importbiler har ikke dette etter to år. Møller kan ved fabrikkgaranti sende regningen videre, derfor er de da behjelpelige. Det er IKKE noen forskjell på «norsk» fabrikkgaranti og fabrikkgaranti på importbiler (spør gjerne Møller om dette, slik jeg har gjort). «Jallagarantier» fra agenter er selvfølgelig noe helt annet, akkurat det samme gjelder eldre norske bruktbiler som også ofte selges med dette.

På importbil må man følge ekstra nøye med på alt ekstrautstyret, inkl. utividet fabrikkgaranti. Man passer på å få med varmeseter og annet, men på garanti mangler ofte vilje og/eller kunnskap dessverre.

Edit; det samme gjelder norskkjøpt bil som er i utlandet. Fabrikkgarantien gjelder f.eks. i Danmark eller Tyskland når du er på ferie. Dersom du skulle få problemer som dekkes av fabrikkgarantien, er det kostnadsfritt på merkeverksted også der.

Men dette blir vel strengt tatt litt "off-topic".

HelectriC

Om du ikke vil skjønne hva jeg mener så trenger du ikke forsøke en gang. Klarer du ikke å lese mellom linjene hva jeg mener? Om man kjøper en bil som kommer fra utlandet så er man ikke like godt sikret som ved kjøp i Norge spesielt når det gjelder lengde på garanti. I stort sett alle biler som selges i Norge har minst 5års garanti, en garanti man får hjelp med det meste gjennom. Kjøper man en bil som er tre år, så tenker nok mange at denne har to år garanti igjen fra importør som vil fungere likt som en bil kjøpt i Norge. Dette stemmer da ofte ikke da fabrikkgarantien i opprinnelsesland er utgått og man er over på importgaranti. Denne garanti dekker da langt mindre enn hadde du kjøpt bilen i Norge med 5 års fabrikkgaranti. At DU er veldig godt innsatt i alle forskjellige typer av garanti hjelper ikke de fleste andre som tror de får tilsvarende garanti som ved «norgeskjøp» og blir sittende med skjegget i postkassen når ting går galt f.eks lys som defineres som lyspære til tross for at de definitiv ikke er det og ellers hadde blir fikset omgående gjennom Møller.
ioniq 5

Erlingni

Sitat fra: HelectriC på fredag 06. april 2018, klokken 20:27
At DU er veldig godt innsatt i alle forskjellige typer av garanti hjelper ikke de fleste andre som tror de får tilsvarende garanti som ved «norgeskjøp» og blir sittende med skjegget i postkassen når ting går galt f.eks lys som defineres som lyspære til tross for at de definitiv ikke er det og ellers hadde blir fikset omgående gjennom Møller.
Det hjelper andre ved at jeg skriver om det her, det er nettopp derfor jeg gjør det....  ;)

Helt enig at det er viktig å ha tunga ekstra rett i munnen ved bruktimport! Det gjelder jo masse annet utstyr også, som er standard i Norge men ekstra i utlandet. Norsk bil er selvfølgelig mye enklere å forholde seg til, sånn sett.

Otjos

Sitat fra: HelectriC på onsdag 04. april 2018, klokken 17:20
Sitat fra: Mst026 på onsdag 04. april 2018, klokken 10:51
Volkswagen har i den senere tid kjørt skikkelig på med reklame for e-golfen med kortere leveringstid, men jeg får fortsatt ikke noe nytt om leveringstid enn det som var gjeldende i november/desember 2017.

Noen som har bestilt i november/desember 2017 som har fått ny og oppdatert info om raskere levering?

Jeg bestilte i desember og fikk da levering oktober. For noen uker siden fikk jeg dette redusert til september.



Bestilte bil 5/1-18, med Active Info. Fikk i går delvis bekreftelse på produksjon i uke 27 med levering ca slutten av august.



Sent from my iPhone using Tapatalk

jan-c

Sitat fra: jan-c på torsdag 01. mars 2018, klokken 17:14
AID og dynamiske baklys, skinn og ellers det meste. Bestilt 29.09.2017. Antydet leveranse ved bestilling, i slutten april 2018. Nå bekreftet "ferdig produsert tirsdag i uke 13". Produseres i Dresden. Vanlig antydet transport og klargjøring 3-4 uker. Da ser det ut til at selger estimerte ganske godt :D
Det har kommet et par båtlass med biler til Bekkelaget den siste uka.
Min bil bekreftet med på båten som ankom i dag. Forbereder meg til mottak i neste uke (uke 16).
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Kjetil1986

Bestilte bil med AID og dynamiske baklys 12/01-2018. Snakket med selger i dag. Han anslo produksjon i uke 33, med levering månedsskiftet august/september.
Model 3 long range 2021

Apache

Min kom til kaia går kveld men selger får ikke gjort den klar før slutten neste uke. Er vist "noe" pågang der nå på kaia.

Er det bare VW biler som kom nå eller er det "lett blanding"? Bare lurte på

Mst026

Dere som følger bilen fra fabrikk og med båt; når er dette "nummeret" klart og kan fås fra fabrikk? Hvilke nettside brukes for å sjekke status?

jan-c

#189
Sitat fra: Mst026 på tirsdag 10. april 2018, klokken 21:05
Dere som følger bilen fra fabrikk og med båt; når er dette "nummeret" klart og kan fås fra fabrikk? Hvilke nettside brukes for å sjekke status?
2014- og noen 2015-modeller kunne du tracke hvis du hadde flaks. Forutsetningen var at du kjente understellsnummeret (VIN). Dette kan du få hos forhandleren/selger. Deretter registerere bilen i CarNet. Via CarNet kunne du få "kontakt" med bilen.
Dette er vel ikke mulig nå. Når bilen kommer til din lokale forhandler, fjernes elektroniske transportsperrer, og jeg tipper CarNet først er aktivt etter dette.
---
Noen nettside med tracking finnes ikke for norske kunder.
De opplysningene jeg sitter med, har jeg fått fra forhandler/selger.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Xanic


Erlingni

#191
Sitat fra: jan-c på tirsdag 10. april 2018, klokken 22:15
2014- og noen 2015-modeller kunne du tracke hvis du hadde flaks. Forutsetningen var at du kjente understellsnummeret (VIN). Dette kan du få hos forhandleren/selger. Deretter registerere bilen i CarNet. Via CarNet kunne du få "kontakt" med bilen.
Dette er vel ikke mulig nå. Når bilen kommer til din lokale forhandler, fjernes elektroniske transportsperrer, og jeg tipper CarNet først er aktivt etter dette.
Car-Net er faktisk nå først aktivt etter aktivering OG 50 kjørte kilometer (selger informerte meg om det da Car-Net ikke virket de første dagene). Det er vel også kode istedenfor km stand ved aktivering nå. Så dette er nok ikke mulig lengre, dessverre.

Bjarkaffi

Fikk endelig telefon fra selger om at vi nå kunne peile oss inn på en leveringsdato. Produksjon siste uke i Mai og levering i slutten av Juni. Bestilte 10/11-17 med skinn og AID men uten dynamiske baklykter.

PetterHereng

Bestilte 20.10 med AID og bilen står nå i Bremerhaven og venter på neste båt.

Gleder meg til flunkende ny bil nå!

Noen som vet ca hvor lang tid transporten tar til klar for utlevering?


Wangensten

Fikk hyggelig telefon fra selger på fredag, avtalt overlevering av bil onsdag 25/4 kl. 09.
Så er det rett på Drop Off behandling, så er bilen klar til helgen...

Den neste uken nå blir tøff, hater den siste ventetiden, klart meg fint siden starten av oktober 2017, men merker det røyner på nå:p
Tesla Model 3 Performance - Midnight Silver. Levert 20.3.19 - over 20.000 glade km

Solgt: Volkswagen E-Golf 26.4.18-26.4.19. Skal aldri ha et produkt fra Møller igjen. 19.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA