Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Apache

Har ikke vært blå himmel og sol her i Oslo på måneder og mens man nyter det fine været får man mail om at bilen vil ble bygd uke 12 og ankomme Norge i uke 16. Da håper jeg på at den er klar i uke 17, siste uka av april.
Bestilte bilen 30/9 2017 meld at stæsj bortsett fra dynamiske baklys og mobil dill dall.

Xanic

Da har jeg fått beskjed om at bilen er i produksjon estimert ferdig uke12 med forventet ankomst i Norge uke 15-16

jan-c

AID og dynamiske baklys, skinn og ellers det meste. Bestilt 29.09.2017. Antydet leveranse ved bestilling, i slutten april 2018. Nå bekreftet "ferdig produsert tirsdag i uke 13". Produseres i Dresden. Vanlig antydet transport og klargjøring 3-4 uker. Da ser det ut til at selger estimerte ganske godt :D
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Wangensten

Bestilte bil 2/10-17 uke 40, utstyrt med AID, dynamiske baklykter, skinn, Dynaudio, egentlig det meste, alt bortsett fra alarm.
Fikk telefon i dag fra selger hos Møller Bil Asker og Bærum med bekreftelse på produksjon i uke 12 og antatt levering i uke 16.

Nå kan ikke tiden gå fort nok :laugh:
Tesla Model 3 Performance - Midnight Silver. Levert 20.3.19 - over 20.000 glade km

Solgt: Volkswagen E-Golf 26.4.18-26.4.19. Skal aldri ha et produkt fra Møller igjen. 19.000km

Mst026

#154
Ikke så ille med en leveringstid på 6,5 mnd for dere da :)

Lurer på hva som har skjedd fra begynnelsen i oktober og frem til midten av desember 2017 som har gjort at vi som har bestilt med Active info er estimert rundt 9-10 mnd levering.

I tillegg undres jeg veldig over hvor ulike leveringstid folk får oppgitt landet rundt. Ser på e-golf sin norske facebookside at noen har estimert 7 mnd med active info hvis de bestiller nå og noen som nylig har bestilt har allerede fått forventet produksjonsuke.

"Føler meg oppgitt"... Hvis de som bestiller BMW I3 får vite det med en gang, så må vi vente i uvisshet i lang tid...

Xanic

Selger har mulighet til å gi forventet produksjonsuke så fort bilen er bestilt, men de går sjeldent ut med det.

Apache

Ser at vi som har bestilt rundt månedskifte September/Oktober 2017 vil få bygd bilen i uke 12 og levert til Norge uke 16. Alle sammen med riktig ikke så gærn estimerings tids mars/april 2018 når man bestilte bilen fra ulike forhandlere rundt om kring.

Oddlef

Min ble produsert uke 8, får den utlevert allerede fredag neste uke :D

2 uker før tiden :+1:

Halling

Bestilte min bil 17 november. Uten AID og baklysene da det forsinket leveringen enda mer. Estimert produksjonsuke nå er 23. Betyr levering ved ferietider. Ja det er lenge og vente. Håper på tidligere dato.

Apache

For de som er litt mer interessert en normalt så fikk jeg mere detaljert info i dag :-)

Hørte med selger i dag, fikk beskjed om produksjon i uke 12 men bilen ble bygd forrige onsdag og er på lakkering i dag. Når ferdig så ville den bli sent til neste fabrikk for kontroll?  (Jeg husker ikke hvor den blir bygd og hvor kontrollen skulle være).
For så vente opp til en måned i Bremens-haven for transport.

ps. Nei det er ikke en mandags bil da bilen ble produsert sist onsdag :-)

e-Stig

Sitat fra: Halling på onsdag 07. mars 2018, klokken 18:38
Bestilte min bil 17 november. Uten AID og baklysene da det forsinket leveringen enda mer. Estimert produksjonsuke nå er 23.

Bestilte min bil 21. november og har ikke hørt et pip ennå (bortsett fra at jeg justerte til svartlakkert for fem tusen kroner(!) i romjula). Det har gått over fire måneder. Har vurdert  sende en purring til selgeren, men nå er det nesten litt interessant hvor lang tid det kan ta før man hører noe etter å ha kjøpt en dings til trehundreogfemti tusen kroner.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

HelectriC

Fikk idag beskjed om levering begynnelsen september. Bestilte mot slutten av desember med alt utstyr.
ioniq 5

Mst026

Jeg bestilte i midten av desember. Jeg har spurt, men har ikke fått noe konkret mnd for levering. Bestilt med AID, ikke baklysene da. Så får vi se om du får bil før meg da...

Bosun

Noen som har bestillt i Januar 2018 og fått opplysninger om produksjon?

slettmeg

Jeg bestilte 19. januar i år, fikk opplyst levering "ca. august, sannsynligvis september" av selger, svært lite info ellers. Spurte for en tid tilbake om de hadde mer info, ettersom jeg hadde lest at produksjonskapasiteten på fabrikken skulle dobles, men de kunne ikke svare på det.

Min bil: Atlantic Blue, Madrid felger, standard interiør, sikkerhetspakke med AltMulig-assist, dynamiske frontlys, ryggekamera, sotede ruter, dynaudio, muligens noe mer jeg ikke husker. Har ikke valgt AID eller dynamiske baklykter, da jeg syntes de bare er dyre gimmicker som forlenger leveringstiden alt for mye :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA