Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny iDrive 6.0 istedenfor Apps i 2018 modell?

Startet av Fanafjord, torsdag 16. november 2017, klokken 21:34

« forrige - neste »

Fanafjord

Hørte at den nye i3 får iDrive 6.0 istedenfor Apps på mobiltelefon som idag? Noen som vet hva det betyr?

Viks

Sitat fra: Fanafjord på torsdag 16. november 2017, klokken 21:34
Hørte at den nye i3 får iDrive 6.0 istedenfor Apps på mobiltelefon som idag? Noen som vet hva det betyr?

Den skjønte jeg ikke? iDrive er jo i selve bilen og så er det noen utvalgte apps (Spotify etc.) på mobilen som støttes i iDrive når en kobler mobiltelefon til USB.

at i3 får ny versjon av iDrive betyr vel ikke at mulighet til å koble til mobil forsvinner?

Klykken

Kanskje appene (spotify etc) blir integrert i bilens systemer? Slik som på f.eks Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fanafjord

Nei jeg skjønte det heller ikke men googlet litt. Den nye i3 får den nye iDrive versjon 6.0. Dette er visst en ganske oppgradert versjon med ny design. Mulig at det med appene også blir annerledes. Jeg få spørre forhandleren min ved neste anledning.

Orbit

Det er vel først og fremst en endring på menysystemet inni bilen. App tror jeg blir som før, det er jo samme app som brukes mot de BMW-modellene som allerede har 6.0. Det ligger en del videoer på YouTube som går igjennom iDrive 6.0, og bortsett fra at i3 ikke får touch/gesture-styring, så er det nok likt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Agmuns


Orbit

Bare gjetning, men skjermen er såpass langt foran fører at jeg ikke tror touch vil fungere
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Fikk bekreftet av BMW-ansatt på Facebook at den ikke får touch. Endel nyhetssider har desverre skrevet at den ville få det :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på fredag 17. november 2017, klokken 18:08
Fikk bekreftet av BMW-ansatt på Facebook at den ikke får touch. Endel nyhetssider har desverre skrevet at den ville få det :)

Fint at den ikke blir en feit, guffen skjerm full av bakterier slik som mobilen.... :laugh:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

Ja hadde nylig en e-Golf med stor blank skjerm, hvor var alle funksjoner var basert på touch. Det var gesture control som bare var til irritasjon. Det var ikke engang en vanlig volumkontroll, kun touch. Skjermen ble fort full av fingermerker, og måtte behandles med forsiktighet for å unngå riper. Er veldig glad for at vi slipper dette i i3  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA