Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny radio og problemer med Garmin

Startet av Gessa, torsdag 16. november 2017, klokken 18:38

« forrige - neste »

Gessa

Jeg monterte ny Pioneer Dab+ Cd spiller i min eup. Jeg byttet ramme og benyttet ledningsnett tilpasset vw. Nå fungerer ikke Garmin enheten, den lader ikke og slår seg av etter kort tid. Får Garmin strøm via radio? Hvordan skal dette ordnes?  Noen som har erfaring?

nortrahof

Garmin-enheten er koblet sammen med radioen. Det er derfor ikke mulig å bruke noe annet enn original radio i E-UP uten man gir avkall på de funksjoner som ligger i Garmin-enheten.
Fjerner man den originale radioen, blir både J982 og  J983 (Grensesnittet / enheten for portabelt navigasjons- og infotainmentsystem)  ute av funksjon da LIN-databussen ikke er aktiv.

Dette gjelder ikke for DAB-adaptere som monteres i tillegg til original radio (da radioen fortsatt er intakt).
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA