Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

Frisco

Bulk/dent/ujevnhet  ::)
Kjent problem.

Fikser (takk for tilbakemelding)
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

loiphin

#76
Just a quite update to my experience.... in summary WHAT AN AWESOME DAY!!!!

Fetched my car from Røyken today at 10:00. About 10 people fetching their cars. Telsa people were very friendly and it was well organised. I thought the group idea was cool. Everyone was excited to get their cars. All the cables and stuff (UMC and Type 2) were already in the boot. A young friendly guy called Frederick chatted about the car and the various features. I thought my car was perfect, but then again I didnt go looking for that speck of dust underneath the paint.


**************************************************************************************************
My #1 piece of advice - DESPITE ALL THE HORROR STORIES ON THIS FORUM, DON'T WORRY ABOUT ANY SMALL IMPERFECTIONS. MANAGE YOUR EXPECTATIONS. IT WILL RUIN AN OTHERWISE AMAZING EXPERIENCE. AND THIS KIND OF EXPERIENCE DOESN'T HAPPEN EVERY DAY (well at least not for me). Seriously ignore the fact that there might be a small scratch, or that the battery is only half charged. Just enjoy the moment, it will be over so quick and all you will have are the good memories :) Dont be the arsehole that gets upset with the person handing over the car, because of something that can, and will be fixed later by Tesla.
**************************************************************************************************

Its my first time owning an electric car and the car itself is amazing. I only have a S75D but have already scared the shit out of the kids going "Tigerrask". Its MORE than fast enough for me. And I could quickly lose my license.

AP calibrated after about 20km. I was really lucky I guess because it was a fairly sunny day (+5 degrees), dry roads and no snow. The first thing I did was drive back from Røyken towards Oslo. I then decided to carry on to Nebbenes. I gave it quite a bit of heavy foot :) Arrived at Nebbenes and tried my first supercharger. Just sat in the car trying to take it all in, with a huge smile on my face. Played around with all the settings and then had a quick rest stop and a soft drink.

Drove all the way home on AP, and it works surprisingly well on the E6. Although it did try to kill me on smaller windy roads, so I would wait a bit and get used to the car.

Configured the Homelink system with my garage door and it works flawlessly.

Tried home charging and I get a respectible 8kw :)

Took the day off work, and I thought it was well worth it. I didnt want to leave the car :)



200km later and all I can say is WOW!!!!! What an amazing day and an incredible machine :)


loiphin.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

Larsebass

Tenkte å forberede meg på utlevering. Er det noen spesielle USB-mikroskop som anbefales? Tenkte primært å bruke dette på lakken.

Videre: Har også dB-måler for hjulstøy, multimeter for batteri- og spenningssjekk, en Nokia 7110 for å få testet støtte for eldre blåtann-telefoner, og en liten gummihammer for å justere holdningen til personalet.

Noe jeg har glemt?
Tesla X75D.


geear

#79
Fantastisk Ioiphin. Gratulerer!

Jeg er kjempefornøyd med bilen etter to uker, selv om jeg dessverre bare kjørt ca. 45 mil på den tiden, og hun jeg bor med har ikke prøvd bilen en eneste meter enda..  :o

Læring 1: Man blir enda raskere vant til aksellerasjonen i en elbil enn i en sprek fossilbil, det skjer liksom så udramatisk med så jevnt drag og fravær av lyd.

Læring 2: X bruker forferdelig mye strøm på småkjøring, og ladestasjon på 16A føles utrolig tregt, mens det er mer enn nok med 10A på Golfen.

Læring 3: Man blir fort vant til FWD og stoler mer og mer på sensorene, men de kommer til å irritere meg, og jeg gruer meg skikkelig til samboeren skal begynne å leve med de. Fordelen er at jeg antageligvis får bilen for meg selv.

Læring 4: Det VIRKER å gi klare tilbakemeldinger til Tesla. Etter kjøpet får man en mail hvor man skal svare på en spørreundersøkelse om bestilling og leveringsprosessen. Jeg fylte dette ut for bare et par dager siden og ga klart uttrykk for min oppfatning av saken, men prøvde å gi konstruktive tilbakemeldinger, og der de var gode har jeg gitt de gode tilbakemeldinger (personen som håndterte utleveringen og servicen etterpå), og jeg ble i dag kontaktet av store manager som sammen med service manager ønsker å ha en prat med meg neste uke dersom jeg vil det. Nå vet jeg selvfølgelig ikke utfallet av noe slikt, dersom jeg får det til, og kanskje jeg er for rask til å skryte nå, men jeg oppfatter det som at de virkelig ønsker å bedre seg. Det er nok av folk her inne som lar det renne ut med sure kommentarer om Tesla og utleveringen. Har dere fylt ut kundeundersøkelsen og gitt de mulighet til å lære?

Læring 5: FWD er en severdighet blant kidsa hver gang jeg leverer unger på skolen, mens voksne virker litt brydd.

Læring 6: Det ser ut for at man fort må lære seg ctrl+alt+delete på skjermen (holde inne begge scrollhjulene), for det er ikke bugfritt.

AreLib

Henta vår idag på kokstad en dag før :+1:, hoppet glatt over felles gjennomgang og gikk rett på egen bil,  en liten skjevhet på FWD kunne jeg påpeke og jeg lever fint med det til de justerer når jeg gidder dra inn med den, ellers godt fornøyd. Kanon hyggelig personale og serviceminded som vanlig(de har ALDRI vært vanskelige for meg) :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

1000kwh

Sitat fra: Larsebass på fredag 08. desember 2017, klokken 16:33
Tenkte å forberede meg på utlevering. Er det noen spesielle USB-mikroskop som anbefales? Tenkte primært å bruke dette på lakken.

Videre: Har også dB-måler for hjulstøy, multimeter for batteri- og spenningssjekk, en Nokia 7110 for å få testet støtte for eldre blåtann-telefoner, og en liten gummihammer for å justere holdningen til personalet.

Noe jeg har glemt?
Hehe, riktig! Jeg gikk to runder rundt bilen og gliste før jeg satt meg inn og kjente på setene.

Teslakunder må være de nøyeste av alle. Har sett noen bilder av riper osv, men det er jo ofte helt bagatellmessig og fikses like gjerne i garasjen hjemme. Eller bare drite i det til våren kommer.

Kunne klikket i vinkel over manglende spylevæske og lite dekktrykk, men det tok totalt 5 min å fikse selv.

oleredv

Utlevering på Kokstad i går ettermiddag. Alt i alt ein god opplevelse :)

Kom ca 10 minutt for seint pga trafikken så der stod utleveringsdama klar og venta, dei hadde visst droppa felles info pga fleire kundar som var forsinka. Dette gjorde ingenting for min del sidan eg kjenner Model S godt etter å ha eigd slik sidan 2015. Så eg fokuserte mest på å gå over bilen og sjekke at alt som skulle vere med faktisk var på plass. Fekk også vite kva som gjorde at bilen var blitt forsinka, dette skyldast at panelet foran soltaket måtte byttast pga riper, heldigvis ingen big deal. Dama kunne informere om at eine kamerat på passasjersida måtte byttast pga dogg så dette kom det til å komme innkalling på over nyttår. Dei tinga eg spurte om underveis blei godt besvart og sidan eg ikkje kunne finne noke gale på bilen var eg ute av teltet etter ca 40 minutt.

Etter å ha køyrt i ca 20 km var AP2 tilgjengelig og dei resterande 180 km heim gjekk veldig bra. Merkar at opplevd kvalitetsfølelse har gått opp sidan 2015 70D og ytelsen er også merkbart bedre.

Godt å vere ferdig med ventetida, no skal bilen nytast framover!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

tibber73

#83
Utlevering av S75D i Trondheim i dag. Helt herlig  :+1:
Jeg tror jeg var førstemann ut etter lunsj i dag og hallen var ganske full i tillegg til at det kom et nytt lass da jeg dro. Bilen kom til Trondheim i går, så det har vært en real innspurt. Jeg kan heller ikke klage, jeg bestilte 25/9 og bekreftet 2/10.

Jeg ankom litt før tiden og rakk ikke å slurpe i meg kaffen før jeg fikk beskjed om å sette meg inn og få en intro. Vi hoppet over det meste av opplæringen pga at jeg har fulgt med på Tesla siden tidenes morgen, men har ikke kjøpt en før nå. (bedre å kjøpe FØR en dauer - som de sier)
Bilen ser veldig bra ut og var ladet til 80%. Dessverre ikke siste versjon av software (2017.40.1 e29b97f), men den la jeg inn akkurat nå (2017.48 a774ed8). Det tok 15 min, dvs ikke noe å klage over  :)
Noe småplukk var det, men bilen ser veldig bra ut.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

geear

Sitat fra: oleredv på torsdag 14. desember 2017, klokken 08:39
Utlevering på Kokstad i går ettermiddag. Alt i alt ein god opplevelse :)

Kom ca 10 minutt for seint pga trafikken så der stod utleveringsdama klar og venta, dei hadde visst droppa felles info pga fleire kundar som var forsinka. Dette gjorde ingenting for min del sidan eg kjenner Model S godt etter å ha eigd slik sidan 2015. Så eg fokuserte mest på å gå over bilen og sjekke at alt som skulle vere med faktisk var på plass. Fekk også vite kva som gjorde at bilen var blitt forsinka, dette skyldast at panelet foran soltaket måtte byttast pga riper, heldigvis ingen big deal. Dama kunne informere om at eine kamerat på passasjersida måtte byttast pga dogg så dette kom det til å komme innkalling på over nyttår. Dei tinga eg spurte om underveis blei godt besvart og sidan eg ikkje kunne finne noke gale på bilen var eg ute av teltet etter ca 40 minutt.

Etter å ha køyrt i ca 20 km var AP2 tilgjengelig og dei resterande 180 km heim gjekk veldig bra. Merkar at opplevd kvalitetsfølelse har gått opp sidan 2015 70D og ytelsen er også merkbart bedre.

Godt å vere ferdig med ventetida, no skal bilen nytast framover!
Gratulerer! Syns selv ventetiden var lang, og du har tross alt ventet fire uker lenger enn meg!

geear

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 12:22
Vel, her er min rapport fra utlevering av X, med nye 7-seteren, i Sandnes i går:

Bestilt 08/08, bekreftet 09/08, bomma med et par dager for å få produksjon i august, få rask levering og få gammel seteløsning (som den ble bestilt med). Ble produsert rundt månedsskifte sept/okt, gikk med Grand Sapphire fra Baltimore, ble registrert inn i Zeebrugge torsdag 16. november, gikk videre til Hirtshals med Cldn sin Celandine søndag kveld, var fremme i Hirtshals tirsdag 04:00, gikk på Fjord Line sin MS Bergensfjord kl. 20 og var fremme i Risavika (et kvarter fra Tesla Stavanger) kl. 06:00 onsdag 22. nov. Fikk telefon torsdag ettermiddag, utlevering lørdag kl. 10. Bilen ble registrert fredag ettermiddag.

Utleveringen ble i en provisorisk utleveringshall hvor taklyset var tidsstyrt og ikke virket i helgene. Det stod noen meningsløse lyskastere der, var helt umulig å se noe som helst, men jeg ba om å få kjøre den inn i verkstedet og fikk studert den der.

Den var fulladet, polert opp, siste software, stod på vinterhjul (sommerdekkene ligger gratis på et lagerhotell til våren), type 2 kabel lå baki og ikke i nærheten av skrekkhistoriene fra Drammen hvor alt er galt og man verken får ladekabel eller vinterhjul. Allikevel var det noe plukk for de av oss som er litt ekstra nøye:

En 3-4mm lang ripe i ramma rundt touch-skjermen, noen småriper på dekselet over midtkonsollen (nesten så man kan mistenke at en av de som har kjørt bilen av eller på båt har hatt et nøkkelknippe liggende der), et (bitte)lite støvkorn i lakken på panseret (vi snakker bestemt vinkel og riktig lys og full pakke, poleres helt sikkert lett bort), begge FWD 2-3mm for lavt, og ikke fungerende adaptive frontlys, selv om det fysisk ser ut for å stå riktige lykter montert på bilen. Tekniker koblet seg på med PC, men klarte ikke få det til. De var tydelig litt forvirret rundt dette. Blir oppringt til uka for å avtale retting av feilene.

Det tok sin tid med produksjon, men jeg fikk altså utlevert bilen tre uker etter den gikk på båt fra Baltimore!  :o

Slik jeg forstår det er min første bil utlevert fra Grand Sapphire-lasten, og etterhvert forstod jeg at de hadde veldig lite erfaring med nye 7-seteren, og ble så fortalt at dette var den første bilen som ble utlevert med ny 7-seter.  :o Føler jeg har ventet lenge, så jeg trodde det var utlevert ny 7-seter en stund allerede? Kanskje det kun var første i Stavanger, eller kom de første med nye 7-seteren faktisk med Grand Sapphire?

Ellers veldig hyggelig og kunnskapsrik kar som hadde utleveringen min, og vi brukte mye lenger tid enn planlagt, allikevel ingen pushing for å bli ferdig.

Hjemme oppdaget jeg også en liten ripe i høyre knappepanel på rattet, pluss at det fosset vann inn på gulvet mellom seterad 2 og 3 når venstre FWD ble åpnet i regnvær, så det melder jeg inn i morgen.

Noe småplukk kunne vært gjort annerledes, men veldig fornøyd både med bil og service.
En liten oppfølging nå etter snart tre uker.

Har ikke blitt kontaktet for oppfølging av feilene fra utlevering, men vet Tesla har det fryktelig travelt nå, og det er helt greit.

Som nevnt i slutten på forrige innlegg dukket det opp et par feil etter utlevering også. Etter innlegget så feilet bilen på oppdatering, uten at det er noen stor sak, får vente og håpe at det går bedre ved neste korsvei, men i går kom det dessverre enda mer. Jeg har hatt bilen inne for keramisk coating siden tirsdag, og etter en seriøs rengjøringsjobb var de i går kveld klar for å legge coatingen og oppdaget dessverre lakkfeil på begge dørene på venstre side. Ikke synlig i alt lys og vær, men i visse vinkler med sollys ser det rett og slett skikkelig lite bra ut. Tre felter med en lysere farge/annen struktur i lakken. De ville ikke legge coatingen før jeg hadde fått avklart saken med Tesla. Hater slike saker, for det er irriterende å leve med, samtidig som en føler seg som en idiot når man står der og skal vise en feil det ikke går an å se (slik forholdene var i dag). Det er også irriterende om det ender med omlakkering, for jeg hater fargeforskjeller.

I tillegg klarte ikke bilpleiefirmaet å få bort to striper med bonevoks fra klargjøring på plastlista nederst på høyre FWD. Tesla har nok ikke maskert godt nok (eller i det hele tatt) når de har klargjort den, og etter foaming med IronX, 2,5 liter PrickBort, to runder med blå isopropanol på hele bilen, så er det altså fortsatt der.

ChrML

#86
Hentet akkurat en rød X100D i Drammen. Veldig fornøyd med bilen. Den fremstår som helt strøken i lakken og ingen feil. Hyggelig fyr som viste den frem.

Det eneste å sette fingeren på er at FWD er 4-5mm lavere i bakkant og flykter ikke helt med linjene på bilen. Gjelder kun bakkant, men på begge sider. Er det normalt?

Bauer


[/quote]
I tillegg klarte ikke bilpleiefirmaet å få bort to striper med bonevoks fra klargjøring på plastlista nederst på høyre FWD. Tesla har nok ikke maskert godt nok (eller i det hele tatt) når de har klargjort den, og etter foaming med IronX, 2,5 liter PrickBort, to runder med blå isopropanol på hele bilen, så er det altså fortsatt der.
[/quote]

Prøv med viskelær, har funket for meg flere ganger.

ØHN

Sitat fra: gr på torsdag 14. desember 2017, klokken 21:20
I tillegg klarte ikke bilpleiefirmaet å få bort to striper med bonevoks fra klargjøring på plastlista nederst på høyre FWD. Tesla har nok ikke maskert godt nok (eller i det hele tatt) når de har klargjort den, og etter foaming med IronX, 2,5 liter PrickBort, to runder med blå isopropanol på hele bilen, så er det altså fortsatt der.

Hvis du har produktene du nevner over, kjenner du trolig også til Bilt-Hamber Surfex HD. Litt ren Surfex på en tannbørste/neglebørste, fjerner det meste av produktrester på ruglete plast. De fleste andre sterkere APC'er fjerner også dette, hvis den jobbes inn med en stiv plastbørste.

Tørk over etterpå med isopropanol/vindusrens/spylevæske og la det tørke litt før du sjekker om du virkelig fikk vekk polishrestene.

Viktig å ikke gnikke for mye med mikrofiber eller annet som skaper friksjonsvarme. Det kan gi skjolder/blankere felter på plasten.
Tesla Model X 100D i bestilling

Slettix

Hentet min andre Tesla på 3 uker fredag 15.12. Denne gangen på Røyken.

Ble tatt i mot av svært serviceinnstilte folk der. Det ble lagt opp til felles informasjonsmøte for en gruppe som alle skulle hente bil samtidig. Ettersom jeg allerede har Tesla fra før brukte jeg heller tiden på å se over bilen.
Bilen så strøken ut, bortsett fra at det lå mye støv på den. Ikke noe å bry seg med, så jeg kjørte ut fra anlegget deres ganske kjapt.

Batteriet var ladet opp til 75%. Jeg var ute på veien etter maks 20 minutter og kunne cruise hjem til Lillestrøm. Nydelig bil å kjøre, og dette blir min favorittbil fremfor X'en når jeg kjører alene. X'en er mest populær hos ungene og kona så på langturene er det den som vil bli brukt...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA