Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: gr på fredag 01. desember 2017, klokken 20:49
Sitat fra: Filip86 på fredag 01. desember 2017, klokken 09:09
Håper du lagde en egen liste. Tesla Drammen har "mistet" listen de lagde når vi var der.

Bilen vår har for øvrig vært på verksted siden mandag. (utlevering på lørdag).
Skal hentes i dag på Rud, det de fikk gjort var å fikse "EU-kontroll" feilene, så bilen er godkjent å kjøre med.
Første bud ved FAT/overlevering er nå iallfall å sørge for å ha kopi av punch-liste... ;)

Jeg skrev punchene rett på kontrakten under signaturfeltet, og fikk naturligvis kopi av alle dokumentene før jeg dro derfra.

Var forøvrig innom Tesla i dag og fikk mega-service (Stavanger), og de førte også inn et par punch til. Helt uproblematisk å komme en uke etter levering.

Haha, FAT og Punch, her har vi en fra offshorenæringa ja  :+1:
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Stack

Det blev en model S 75D Arthur. Grei julegave til meg og dama

arthur_ols

Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Sitat fra: HowieX på lørdag 02. desember 2017, klokken 17:06
Jeg sjekket lyktene for å se om jeg hadde med adaptive headlights, noe som var på plass. Sjekket også menyen, og funksjonen var tilstede.
Gratulerer, og jøss! - jeg har lyktene, men mangler valgene. Noen her inne påstår at de ikke virker med AP2.5, men har du valget så må vel det være tull? Eller har du AP2?

geear


HowieX

Sitat fra: gr på søndag 03. desember 2017, klokken 21:53
Sitat fra: HowieX på lørdag 02. desember 2017, klokken 17:06
Jeg sjekket lyktene for å se om jeg hadde med adaptive headlights, noe som var på plass. Sjekket også menyen, og funksjonen var tilstede.
Gratulerer, og jøss! - jeg har lyktene, men mangler valgene. Noen her inne påstår at de ikke virker med AP2.5, men har du valget så må vel det være tull? Eller har du AP2?

Jeg har AP2,5, og er faktisk usikker på om de virker. Har ikke fått sjekket ordentlig, men jeg klarer i alle fall ikke å se noen forskjell når jeg sitter inne i bilen og vrir på rattet. Må få litt hjelp for å få sjekket dette ordentlig.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

CaZpaH

Sitat fra: HowieX på mandag 04. desember 2017, klokken 10:44
Sitat fra: gr på søndag 03. desember 2017, klokken 21:53
Sitat fra: HowieX på lørdag 02. desember 2017, klokken 17:06
Jeg sjekket lyktene for å se om jeg hadde med adaptive headlights, noe som var på plass. Sjekket også menyen, og funksjonen var tilstede.
Gratulerer, og jøss! - jeg har lyktene, men mangler valgene. Noen her inne påstår at de ikke virker med AP2.5, men har du valget så må vel det være tull? Eller har du AP2?

Jeg har AP2,5, og er faktisk usikker på om de virker. Har ikke fått sjekket ordentlig, men jeg klarer i alle fall ikke å se noen forskjell når jeg sitter inne i bilen og vrir på rattet. Må få litt hjelp for å få sjekket dette ordentlig.

Har AP 2.5 og eneste jeg merker ved svinging er at det lyser opp i grøfta i den retningen jeg svinger. Mistenker dette er lysene som er i støtfanger og ikke de adaptive som sitter i selve hovedlyset (har sjekket og de fysiske lysene er der).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

k1

Er det ikke bare å parkere foran en vegg (2-5m) i fra, og svinge rundt på rattet og se om lysa beveger seg på veggen? Er de adaptive skal de jo følge svingingen på rattet.
Fungerte i hvertfall slik på min forrige bil (bmw).

sfinxern

Sitat fra: k1 på mandag 04. desember 2017, klokken 11:18
Er det ikke bare å parkere foran en vegg (2-5m) i fra, og svinge rundt på rattet og se om lysa beveger seg på veggen? Er de adaptive skal de jo følge svingingen på rattet.
Fungerte i hvertfall slik på min forrige bil (bmw).

Bilen må være i bevegelse.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Hentet ut min S75D i dag kl. 12 hos Drammen. Ankom ca en halvtime før, hadde med madamen. Ventet og ca 12.10 kom det en og tok i mot oss for å gjennomgå bilen. Var mange biler i utleveringshallen og det var en fin og grei gjennomgang. Bilen var ren og pen, ingen synlige defekter hverken i karosseri, lakk, glass eller interiør. Type2 ladere var de tomme for pga et stort antall utleveringer, så det kunne jeg bare hente på et annet servicesenter ved behov. Helt fint:).
Sjekket først om bilen hadde de adaptive lyktene og det hadde den faktisk (ikke premiumpakke). Hadde til og med innstillingene for funksjonen. Men virket ikke som om denne virket hos meg heller som flere sier. Ingen effekt under kjøring, ingen lamper som lyses opp i sving, kun "tåkelyset" som flere erfare også.

Hyggelig gutt som viste oss rundt og ordnet det lille praktiske som skulle til. Bilen hadde litt lite strøm, så den stod på hurtiglading i gjennomgangen, men fikk mer enn nok til å dra hjemover.

Kjørte fra Drammen til Eidsvoll og det ble vel totalt ca 15mil. Hadde kjøpt Autopilot som tilvalg før levering, men usikker på om det faktisk har blitt installert/oppgradert. Spurte han som gjennomgikk bilen om dette, men han bare så på faktura at det var betalt for (det visste jeg jo:)) og at det skulle være klart.

Er det sånn at dere dobbet-tapper cruise-bryteren for å aktivere AP? Kommer det noen varslinger når man gjør dette, symbol eller noe, selv om den er i en kalibreringsfase? Virker som om bilen lærte seg litt veimerking og trafikk underveis, da det plutselig dukket opp biler rundt min i display. Men ingen AP funksjoner.
Kan man se om man har AP i det hele tatt på innstillinger? Jeg finner ikke noe om det under innstillinger og driving assistance.

Ellers var bilen en drøm å kjøre:)! Veldig gode seter, valgte standard delskinn.

Synes kanskje at varmeapparatet er litt så som så, spesielt under kjøring på motorveihastighet. Kjørte rundt 100 i -5 grader og da dugget det veldig på, syntes heller ikke at det ble noe varme i bilen. Men når jeg stoppet så blåste det veldig godt og varmt. Kanskje er det noe software eller innstillinger, får se litt mer på det:).

Uansett, veldig fornøyd med bilen:)! Gleder meg til å kjøre mange mil i årene som kommer!

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

RazAquato

Sitat fra: sfinxern på mandag 04. desember 2017, klokken 18:14
Sitat fra: k1 på mandag 04. desember 2017, klokken 11:18
Er det ikke bare å parkere foran en vegg (2-5m) i fra, og svinge rundt på rattet og se om lysa beveger seg på veggen? Er de adaptive skal de jo følge svingingen på rattet.
Fungerte i hvertfall slik på min forrige bil (bmw).

Bilen må være i bevegelse.

Mener det skal holde at du setter den i Drive, ikke at den faktisk må bevege seg?

Men det fungerer ikke om bilen står i Park.

leafolainen

Sitat fra: sfinxern på mandag 04. desember 2017, klokken 18:31
Er det sånn at dere dobbet-tapper cruise-bryteren for å aktivere AP? Kommer det noen varslinger når man gjør dette, symbol eller noe, selv om den er i en kalibreringsfase? Virker som om bilen lærte seg litt veimerking og trafikk underveis, da det plutselig dukket opp biler rundt min i display. Men ingen AP funksjoner.
Kan man se om man har AP i det hele tatt på innstillinger? Jeg finner ikke noe om det under innstillinger og driving assistance.
Jeg måtte aktivere inne i en meny, det må gjøres når bilen står i P. Da får man opp en lang disclaimer om at det er en beta-funksjon osv. Etter det er det to trekk i AP/ACC- hendelen ja, og det virker kun når du har AP-symbol øverst.

sfinxern

Har ingen valg for aktivering i noen meny, men ser at det er en softwareoppdatering på vei til bilen. Kan det være denne som legger til dette tilvalget? Skal se om det er noe mer informasjon om denne oppdateringen. Hvis ikke så må jeg vel innom et SC for å få lagt inn dette.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

geear

Du må aktivere valget for AP og har du ikke valget selv om du har kjøpt det, så må du nok ta kontakt med Tesla. Jeg ble vist dette og instruert i hva jeg måtte sette opp av funksjoner og valg ved utlevering, gode "insidertips". Bilen skal ha siste software ved utlevering.

Når den er klar har du AP-symbol pluss at det blir lyse striper langs veien du kjører på (i displayet).

sfinxern

Ringte Tesla og det viser seg nok at AP ikke har blitt aktivert for min bil. Hun jeg snakket med skulle videre sende henvendelsen til et SC slik at de ringte meg opp igjen. De kunne aktivere dette OTA sa hun, så da får jeg vel bare en update tenker jeg:).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA