Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

Cala

Foreslår å dele leveringserfaringer i en og samme tråd her.
I dag deles det leveringserfaringer i forskjellige tråder.
Ønsker alle typer opplevelser, både gode og utfordrende, med tips om hva en bør forvente, passe på osv.

Nasatech

Smart!

Hentet min Model X på Rud i august 2016. Ingen problemer. Kunne mer om bilen enn DS Var DS som leverte bilen.

I september hadde jeg utlevering med kollega og svigerfar. Ene var på en lørdag og da var det barista og boller hos Tesla Drammen. Begge utleveringer var med unge mennesker som var hyret inn for utlevering. Høflig og greit. Ingen problemer. God opplevelse på begge. Begge i Drammen.

Jeronan

Directly from my topic when I picked up the car on 2nd of November this year:

So...finally the day came and I could pick up my car at 10:00 yesterday morning in Drammen.   :laugh:

I came there a bit early, so I double checked my Volvo so everything was cleaned out and didn't forget anything.
Took some coffee and took a walk to the back to talk to the Service Center people, as I wanted the Tesla rubber floor mats and the Tire repairkit.
They immediately made an order for me and picked it up at the storage facility, so it would be ready at 10:00 with the car.

10:00 sharp! Delivery guy came! Very nice guy and we went through the Volvo first, so everything was in order for the trade-in. Signing the usual papers, etc.

Then.... there she was! The Model S 75D! 

I had some checklists memorized in my head and went through them checking out the Exterior first, then the interior.

- Winter tires mounted check
- Metalic lack check
- Door lists lining up check
- All doors opening and closing check
- All the rubber lining in the doors check
- New back seat check
- Adaptive front lights check
- Sun roof opening and closing check
- Checking interior panels that they are firmly in place check
- Raising and lowering Air suspension check
- Frunk and Trunk opening and closing check
- etc. etc. etc

Everything was in perfect order! Not a single issue to be detected. The scratch on the leather in one of the door panels (discovered by technical check at Drammen Havn) was fixed! 

Only thing missing was the Type 2 to Type 2 charging cable, since it's been out of stock and the Factory still hasn't send them!
So I would get the cable later when it was back in stock. I wanted this in writing, so he fixed that and I got it in writing! 
( We got a Type 2 to Type 2 cable in our BMW i3, so we can use that one for time being when needed. No problem)

The delivery guy then helped me getting the rubber mats in the car and then he asked if I had any further questions and needed any more help or assistance (like car features, etc) and that I had to drive for about 200km to calibrate the Autopilot.

He also told me that the summer tires would be send to Vianor in Brynn, Oslo. So I could pick them up there in spring.

All in all....great and smooth delivery experience at Drammen location!

....and then off I went! Driving a fantastic car!    :laugh:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

T.K

"He also told me that the summer tires would be send to Vianor in Brynn, Oslo. So I could pick them up there in spring. "

Dette var jo en solkskinnshistorie - gratulerer.

Trodde alle bilene ble levert med sommerhjul. Har jeg tatt helt feil?

smurf

Sitat fra: T.K på fredag 17. november 2017, klokken 12:13
"He also told me that the summer tires would be send to Vianor in Brynn, Oslo. So I could pick them up there in spring. "

Dette var jo en solkskinnshistorie - gratulerer.

Trodde alle bilene ble levert med sommerhjul. Har jeg tatt helt feil?
Blir levert med vinterhjul på bil og sommerhjul på dekkhotell HVIS du kjøper vinterhjul hos Tesla og har levering i vinterhalvåret. Kjøper du ikke vinterhjul kommer den på sommerhjul.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

M@rtin

Kjøpte med vinterhjul og hadde levering i vinterhalvåret, men fikk ikke levert til noe dekkhotell. Fikk slengt sommerdekkene bak i bilen ved utelvering i Brumunddal.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Jeronan

Sitat fra: M@rtin på fredag 17. november 2017, klokken 13:35
Kjøpte med vinterhjul og hadde levering i vinterhalvåret, men fikk ikke levert til noe dekkhotell. Fikk slengt sommerdekkene bak i bilen ved utelvering i Brumunddal.

Martin

Maybe because there isn't a Vianor nearby or near your residence?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Thorvald

Hentet ut en Model S 75d i Trondheim denne uka. Bestilt 31.07, med alt utenom 7 seter og fsd. Etter erfaring fra dette forumet brukte jeg god tid på å se nøye over bilen. Så straks at plastdekselet i høre innerskjerm foran var løst, med en glippe på 1 cm i nedkant. For meg ganske ufattelig at de ikke har sett dette. Det var trolig kun klips som var løse, og tesla-ansatt dyttet det på plass. Så får håpe det sitter.

I tillegg var det et hull på ca 2 mm i gummipakning rundt panoramatak. Dette ble dokumentert.

Jeg var i utgangspunktet veldig fornøyd da jeg kjørte ut av butikken med ny bil til 814.000 kr. Men...

Dagen etter skulle jeg skyve førersetet fram for å montere en barnestol bak. Når setet kommer fram kommer siden av setet til syne, som i butikken var skjult av bilbeltet. Der var det en rift på nesten en cm i skinnet! Kan ikke skjønne annet enn at det må ha oppstått under montering.

Så, når jeg skal åpne høyre bakdør, rekker ikke glasset å gå helt ned, slik at det lugger i chrome-lista. En kjent feil og trolig en kjapp fix, etter hva jeg kan lese. Men hvorfor er ikke dette fikset på fabrikk?

Og.. Jeg skal parkere. Legger helt over til høyre, rygger, og hører da at dekket skraper borti noe i hjulbuen, og jeg hører et lite knepp. Sukk..

Hvis jeg hadde fått tak i noen som hadde tatt tak i dette med en gang hadde jeg nok akseptert det og bare holdt det for meg selv. Men nå har jeg ringt ca 10 gang til service og delivery i trondheim. Ikke tar de telefonen, og ikke ringer de opp, som telefonsvareren sier. Ett ring til nybilsalg, så kom jeg igjennom! Ironisk. Men de kunne bare gi meg en e-post-adresse for å melde feil. Og den svarer de heller ikke på.. Så nå sitter jeg her med nybilen jeg har ventet i 3,5 mnd på, og er litt lunken og frustrert, isteden for å bare nyte bilen...

Håper virkelig livet med Tesla tar seg opp innen kort tid!


TMS2017

Hentet ut S75D på mandag 20/11. Bekreftet 7/8
Ble mottatt av en hyggelig dame et minutt etter jeg hadde kommet inn.
Resultat.
- To bittesmå korn i klarlakken.
- Paneler og lister ok
- Nye bakseter (Stoffsetene ser veldig bra ut.)
- Feil lykter. Krevdes noen turer for DS til bakrommet før hun endelig kom tilbake og sa at jeg hadde rett og de
  skal fikse. Hmmm...
- Ren og pen innvendig og utvending.
- Appen virket med en gang.
- Nyeste software.
- De var tomme for type 2 lader. Må innom en Teslabutikk å hente. Kommer inn om en til to uker.

Ingenting å utsette på levering.
Superfornøyd med bilen så langt. :+1:


TeslaModelX

Ser man at det er gamle lykter basert på hvor blinklyset er?

CaZpaH

Sitat fra: Fr1g1 på fredag 17. november 2017, klokken 20:51
Hentet ut en Model S 75d i Trondheim denne uka. Bestilt 31.07, med alt utenom 7 seter og fsd. Etter erfaring fra dette forumet brukte jeg god tid på å se nøye over bilen. Så straks at plastdekselet i høre innerskjerm foran var løst, med en glippe på 1 cm i nedkant. For meg ganske ufattelig at de ikke har sett dette. Det var trolig kun klips som var løse, og tesla-ansatt dyttet det på plass. Så får håpe det sitter.

I tillegg var det et hull på ca 2 mm i gummipakning rundt panoramatak. Dette ble dokumentert.

Jeg var i utgangspunktet veldig fornøyd da jeg kjørte ut av butikken med ny bil til 814.000 kr. Men...

Dagen etter skulle jeg skyve førersetet fram for å montere en barnestol bak. Når setet kommer fram kommer siden av setet til syne, som i butikken var skjult av bilbeltet. Der var det en rift på nesten en cm i skinnet! Kan ikke skjønne annet enn at det må ha oppstått under montering.

Så, når jeg skal åpne høyre bakdør, rekker ikke glasset å gå helt ned, slik at det lugger i chrome-lista. En kjent feil og trolig en kjapp fix, etter hva jeg kan lese. Men hvorfor er ikke dette fikset på fabrikk?

Og.. Jeg skal parkere. Legger helt over til høyre, rygger, og hører da at dekket skraper borti noe i hjulbuen, og jeg hører et lite knepp. Sukk..

Hvis jeg hadde fått tak i noen som hadde tatt tak i dette med en gang hadde jeg nok akseptert det og bare holdt det for meg selv. Men nå har jeg ringt ca 10 gang til service og delivery i trondheim. Ikke tar de telefonen, og ikke ringer de opp, som telefonsvareren sier. Ett ring til nybilsalg, så kom jeg igjennom! Ironisk. Men de kunne bare gi meg en e-post-adresse for å melde feil. Og den svarer de heller ikke på.. Så nå sitter jeg her med nybilen jeg har ventet i 3,5 mnd på, og er litt lunken og frustrert, isteden for å bare nyte bilen...

Håper virkelig livet med Tesla tar seg opp innen kort tid!

Kjedelig lesing. Men jeg ringte Tesla Service her om dagen og de var ganske raske på å svare. Telefonnummeret jeg brukte var: 73401532
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

TMS2017

Sitat fra: ModelS på tirsdag 21. november 2017, klokken 09:29
Ser man at det er gamle lykter basert på hvor blinklyset er?

Øyelokket, eller toppen av lykten om du vil, er "tomt" på de som ikke har AFS. På AFS-lyktene er der tre clustere med reflektorer. Ikke helt lett å oppdage hvis man ikke vet hva man ser etter.
Men det mest åpenbare i mitt fall var jo at det ikke var en setting for adaptive headlights på MCU.

smurf

Hentet ut min X100D i Drammen idag. ´Sjekket inn´et kvarter før avtalt tid og fikk beskjed om å ta en kaffe i kaffebaren mens vi ventet. De hadde rigget til med skikkelig barista som lagde god kaffe og serverte litt bakst.

Ganske nøyaktig når vi hadde avtale ble vi hentet og så fort bilen vår blant de mange som hadde utlevering da. Har hatt Tesla i noen år så vi droppet gjennomgang av det tekniske. Konsentrerte oss heller om å sjekke lakken og annet kosmetisk mtp evt utbedring. Gikk over grundig og fant bare småpirk. FWD kan justeres litt  mtp å flukte bedre med taket. Men ikke veldig mye. Bilen var strøken. Hadde nok gått litt fort i svingene med poleringen, så fikk uoppfordret poleringstime senere en gang. Kan jo være fint, for den er jo allerede ganske skitten etter bare litt kjøring på saltlakevei.

Fikk med det vi skulle av ladekabler og docking (premiumpakka?) Bilen hadde ca 200 km på batteriet når vi dro og det var null stress siden vi ikke skulle langt. Etter ca en halvtime var vi ute på veien.

Autopilot kom på etter bare ca 3 mil og alt er strøkent! Kjempefornøyd med bilen og utlevering i Drammen var bra. Var tomt for gummimatter, så det får vi ta senere.

:+1:
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

1000kwh

#13
Henta en S75D for 2 uker siden i Drammen. Bilen var skikkelig fin, og kunne ikke se noen åpenbare feil.

Fikk dog ikke type2 kabel, elbilforeningens startpakke eller afs-lykter.

Ganske kjipt at de ikke legger type2kabel i alle bilene. Vi gikk jo til og med gjennom ladingen.

Ellers var det en stein i AC vifta som bråker skikkelig. Fikses neste uke.

smurf

De hadde fått inn type-2 samt pakka fra elbilforeningen nå. Men tomme for gummimatter :-(
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA