Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navigasjon – vise gate/veinavn under kjøring

Startet av Battello, torsdag 16. november 2017, klokken 14:45

« forrige - neste »

Battello

Jeg har en nesten 4 år gammel (fossil) bil med Discover Media. På denne ser jeg fortløpende navnet på hvilken vei/gate jeg kjører. Navnet vises øverst til venstre på skjermen.

Og så har jeg en 14 dager gammel e-Golf med Discover Media Pro (2. gen). På denne har jeg ikke funnet noen mulighet til å vise gatenavn. I stedet vises det øverst til venstre på skjermen hvilken Eco mode som brukes.

Er det noen som vet om det er mulig å få vist gatenavn under kjøring? Jeg synes dette er veldig praktisk. Det er selvfølgelig mulig å finne navn på kartet, men det kommer an på hvilken kartskala som er i bruk.

ReneM

2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Battello

Ja, det er akkurat dette jeg mener. Har lett i menyene, men fant ikke noen løsning på det.

ReneM

Jeg har endret innstilling med VCDS. Tror ikke at det er mulig fra bilens menu.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Battello

Ok, det er jo en litt mer komplisert måte å løse det på. Denne innstillingen vil vel også forsvinne ved en eventuell oppdatering av Discovery Pro? Det er synd at VW har fjernet denne visningen og bruker Eco i stedet. Eco er jo en statisk visning som bare forandres når man velger en annen Eco innstilling ved å trykke på knappen. Samtidig vises det i hele displayet hvilken Eco innstilling som velges.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA