Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

18" Felg

Startet av BL, torsdag 16. november 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

BL

Hei,

Vurderer om jeg skal gå for 18".
Noen som har sett eller prøvd en Ioniq med 18"? Og går det med 8.5 i bredde uten at det stikker ut forbi.

Ionisert

Ikke vurdert.

Store felger/brede dekk er dokumentert å ha stor/"stor" innvirkning på forbruket på Ioniq EV (rullemotstand). (Finnes endel tråder på det)

Men kjører du bare korte turer å at å se tøff ut er viktigere en rekkevidden så er det vel noe å vurdere..

Vet ikke hva han her har, kanskje 19? lite/ingen gummi på veggene...

BL

Kan se ut som 19" det ja.
Sliter med å finne bilder av denne bilen med andre felger, men når jeg ser dette bilde syns jeg det så litt for stort ut.

18" med 205-215 dekk bør vel ikke påvirke rekkevidden så veldig mye, er jo ikke langt ifra original.

Post gjerne flere bilder med andre en originale felger, gøy å se hvilke felger den kan kle.



tuono

Har kjørt en sommersesong med 225/17. Rent praktisk/sett opp i mot rekkevidde er originaldimensjonen å foretrekke. Helt klart.
Men det er jo ikke alle som er i en situasjon der rekkevidde/forbruk betyr så mye. 

BL

Sant nok. Jeg er ikke så avhengig av full rekkevidde. Så om jeg mister noen mil går det fint :+1:

autopass

 8.5 stikker nok noe utenfor. Hadde Zito 18tommere på en periode. Stakk utenfor skjerm. Forbruk økes noe. Merkes veldig i dårlig vær. 
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

BL

Da er felger i hus. Det ble 7.5 18"
Satser på at 215/40-18 finnes til en rimelig pris.
Er mye å velge i 225, men tenker 215, er litt bedre mtp rullemotstand.

leholtet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA