Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilde av Model X med originale vinterhjul?

Startet av geear, torsdag 16. november 2017, klokken 11:45

« forrige - neste »

olavxxx

Jeg valgte originale hjul pga. Teslas garantivilkår.

Øyvind.h

Sitat fra: odahle på søndag 14. januar 2018, klokken 09:55
Har dere bestilt dekk med bilen, altså fra Tesla? Eller kan det  være fornuftig å gjøre dette på egenhånd, via andre bedrifter?

Ved å kjøpe fra tredjepart senker du prisen kraftig og får samtidig bedre dekk.
Jeg har ikke handlet vinterhjul fra Tesla siden 2013 :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Red_Harvest

Jeg gikk for alternativet Nokian uten pigg. Kjørt de på 3.1 bar, som ble anbefalt. Må si den er meget retningsstabil og fin. Virker ikke for myk på asfalten, samtidig som det ikke er for hardt mtp komfort. Generelt en grei løsning.

odahle

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 14. januar 2018, klokken 21:22
Sitat fra: odahle på søndag 14. januar 2018, klokken 09:55
Har dere bestilt dekk med bilen, altså fra Tesla? Eller kan det  være fornuftig å gjøre dette på egenhånd, via andre bedrifter?

Ved å kjøpe fra tredjepart senker du prisen kraftig og får samtidig bedre dekk.
Jeg har ikke handlet vinterhjul fra Tesla siden 2013 :)
Det slår meg at i alle fall prisen blir bedre om jeg handler via tredjepart. Har du noen sider/plasser du har gode erfaringer med?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

geear

Får ta en oppdatering da siden det var jeg som startet tråden. Har hatt bilen i 6-7 uker nå. Endte med å gå for originale 20" Slipstream med Nokian R2 og er superfornøyd. Vurderte å prøve å få til Conti Viking Contact 6 i stedet for R2 etter å ha lest litt variabelt, men etter å ha hatt R2 på Xen og CVC6 på leiebil nå så angrer jeg ikke et sekund på R2. Jeg fryktet for komforten med 20" på isete og humpete veier, men det er ikke ille.

Vurderte også uoriginale leenge (bestilte ikke vinterhjulsett med bilen fordi jeg tenkte å kjøpe uoriginalt), men med prisforskjeller på kun 3-4 lapper så syns jeg ikke det ble verdt det. I ettertid er jeg glad for det, for jeg har truffet et par biler med PH Turbin og har problemer med utseende på de felgene.

Radon

Hvis en ønsker orginale Tesla vinterhjul så kan et alternativ være å kjøpe nye/lite brukt på finn. Da kan en spare en del i stedet for å kjøpe med bilen via tesla.
En fordel som jeg ikke tenkte på med tesla sine 19" vinterhjul før jeg prøvde og så de i praksis var at de buler ut litt i forhold til felgen (se bilde).  Det gjør at de sannsynligvis er litt mindre utsatt for felgskader som følge av kjøring borti fortauskanter osv.

ØHN

Jeg valgte 19" Nokian-pakken med pigg levert av Tesla. Veldig fornøyd med at jeg valgte pigger, slik denne vinteren har dratt seg til.

Har R2 piggfri på den andre bilen, en 2015 Subaru Outback. Fornøyd med det også.
Tesla Model X 100D i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA