Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leietaker nektes lading

Startet av Somni, onsdag 15. november 2017, klokken 09:19

« forrige - neste »

geear

Hva med å be om kontaktpersonen hos Brannvesenet og få en skriftlig tilbakemelding fra vedkommende? De bør jo kunne samkjøre oppfatningen sin med DSB...

Å installere lovlig ladeanlegg vil tilføre bygningen merverdi, så eieren burde være glad til.

Nå har det vært ganske mange elbiler på veiene i Norge iallfall de siste tre årene. Brannvesenet MÅ sitte på statistikk som forteller noe om antall branner per bil på veien, som igjen kan deles i elbil og fossilbil? Og under lading og ikke?

Carl Anton Stenling

#16
KLP har sannsynligvis investert pensjonspengene i bygget som leies ut. Da kan det være på sin plass å spørre direktøren for samfunnsansvar i selskapet om hvorvidt KLP mener at det å nekte elbillading bidrar i forhold til miljø.
Her finner du mer om KLP sitt samfunnsansvar: https://www.klp.no/om-klp/samfunnsansvar/samfunn-og-milj/milj
På nettsidene finner du også kontaktinformasjon til direktør for samfunnsansvar.

(Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg er ansatt hos en konkurrent til KLP.)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Lars C. Krogenæs

Og selvfølgelig interessant at Energiplan (www.evbox.com) er stor leietaker i KLP bygget i Barcode i Oslo. Her var jeg på ladeseminar om lading i felles-garasjer i oktober :-)

Tror nok det er en lokal Narvestad som har lagt elbilen for hat...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Carl Anton Stenling

Det finnes en del Narvestader rundt om kring som kan yte finurlig motstand mot elbillading. Jeg gleder meg til styreledere, vaktmestere og eiendomsforvaltere har byttet til elbil :-)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Trekkoppbil

Er det avtalt ved kontraktsinngåelse, at biler ikke kan lades?

Philip Marlowe

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 16. november 2017, klokken 18:47
KLP har sannsynligvis investert pensjonspengene i bygget som leies ut. Da kan det være på sin plass å spørre direktøren for samfunnsansvar i selskapet om hvorvidt KLP mener at det å nekte elbillading bidrar i forhold til miljø.
Her finner du mer om KLP sitt samfunnsansvar: https://www.klp.no/om-klp/samfunnsansvar/samfunn-og-milj/milj
På nettsidene finner du også kontaktinformasjon til direktør for samfunnsansvar.

(Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg er ansatt hos en konkurrent til KLP.)

Kanskje en sak som egner seg i media?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Carl Anton Stenling

Tror kanskje at KLP forstår at saken egner seg i media. Dermed holder det kanskje med en telefon til direktøren for samfunnsansvar for å få dette løst.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

HFI

Jeg ble gjort oppmerksom på denne tråden av en av Elbilforums medlemmer og at det ønskes et svar fra KLP og meg spesifikt. Dette skal vi selvfølgelig finne ut av! Vi tillater normalt lading i garasjene i våre bygg. For å kunne finne ut hva som har skjedd her og hva som kan være en løsning, trenger jeg å vite hvilket bygg det gjelder. Jeg sender direktemelding til den person som skrev innlegget for å få svar på det.

Hilsen,
Heidi i KLP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA