Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan ikke lade hjemme-bør jeg kjøpe elbil da?

Startet av bolliz, tirsdag 14. november 2017, klokken 16:56

« forrige - neste »

Jeronan

#15
Sitat fra: ReneM på onsdag 15. november 2017, klokken 21:34
Jeg bor også i Bergen. Har klart oss i over ett år med 2 elbiler uten lademulighet.

- lader hver dag på jobb (og bytter bil hver dag).
- Lader når jeg handler
- Lader når jeg er på tur eller i byen

Dette går helt fint. Jeg lader maks 1 gang måned på en hurtiglader.

That goes fine as long as there are more charge points at your work, then there are colleagues with electric cars.

My wife always had a guaranteed charge spot earlier this year, but now after summer a couple more colleagues of hers have an electric car and now, when she arrives on days that she starts a bit later, all spots are occupied.
Lucky for her is that the BMW i3 has enough range (even in winter) and we have a wallbox at home.

Not so if you can't charge at home. Being depended on charging at work can become very stressful then.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ReneM

Sitat fra: Jeronan på torsdag 16. november 2017, klokken 09:46
Sitat fra: ReneM på onsdag 15. november 2017, klokken 21:34
Jeg bor også i Bergen. Har klart oss i over ett år med 2 elbiler uten lademulighet.

- lader hver dag på jobb (og bytter bil hver dag).
- Lader når jeg handler
- Lader når jeg er på tur eller i byen

Dette går helt fint. Jeg lader maks 1 gang måned på en hurtiglader.

That goes fine as long as there are more charge points at your work, then there are colleagues with electric cars.

My wife always had a guaranteed charge spot earlier this year, but now after summer a couple more colleagues of hers have an electric car and now, when she arrives on days that she starts a bit later, all spots are occupied.
Lucky for her is that the BMW i3 has enough range (even in winter) and we have a wallbox at home.

Not so if you can't charge at home. Being depended on charging at work can become very stressful then.  :-\

Helt enig. Dette forutsetter at det er ledig lading. På min jobb har vi 12 7,2kw ladestasjoner. Her er det altid noe ledig. I tillegg jobber flere skift så det konmer ledige plasser fortløpende.

Min kone jobber på flyplassen. Der har de kun et par schucko kontakter. Det er som du sier ikke noe å stole på. Planlegge med minimal ladekapasitet krever en hjemmelader.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA