Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zoe uten DAB, noen annet som mangler ?

Startet av oleaweel, tirsdag 14. november 2017, klokken 14:20

« forrige - neste »

oleaweel

Hei,

Ser på muligheten for å handle herfra, men ser at det f.eks ikke følger med DAB på denne versjonen, greit nok det, men er det noe annet man bør tenke på her ? for den er vel importert på en måte vil jeg tro..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106710711

Takk for tilbakemeldinger.

Andreas

HolyDiver

Sikkert import ja, men rart om den ikke har DAB.

Til info: bilen har vært til salgs siden i sommer, og kostet opprinnelig 249.000kr. Så de utnytter nå leveringstiden som Renault har. Personlig ville jeg stått over, da jeg antar all reparasjon/garantimå tas gjennom disse?

ladov

Hm, med tanke på at det Bose Edition ville jeg nesten tro at det *er* DAB-radio i den?

Det er som du sier, mulighet for at denne er importert fra for eksempel Tyskland. Du burde finne ut av om dette er modellen som kan lades med 43kW og om hytteladeren kan brukes på IT-nett.

Hvis den er 43kW-modellen (Q90?) så mangler den noen vintertilpasninger, da blir den vel som Q210-modellen, bare med større batteri, og nyere.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

oleaweel

Hei,

Takk for svar.

Jeg snakket med de i dag, og det virker som om de har annonensen ute hele tiden, da de henter inn biler, eller importerer de. Han sa at det var FM, fordi det var hovedsaklig bare Norge som har DAB, så det kan jo virke som om den da kommer fra f.eks Tyskland. Spørsmålet da er jo om det er R90 modell eller Q90 vet jeg ikke, men er det slik at R90 er "laget" for Norge ? Hvis de sier at det er en R90 modell, er det da greit å bestille denne ? eller er det forskjellig versjoner av R90 også ? Samt hvordan vet man at det er en R90 modell ?

Det ble nevnt at prisen var opprinnelig 249.000kr, men det er vel for LIFE versjonen, dette er vel BOSE versjonen, og på Renault så ligger denne på kr 274 400 hvis innbytte av bil.

Takk for svar.

Andreas

ladov

'Alle' har DAB men Norge er så langt alene om å stenge FM. Jeg er ikke engang sikker på om andre land har tidfestet utfasing av FM ennå.

R og Q har forskjellig motor. R er mer effektiv og gir bedre rekkevidde, Q gir bedre ladehastighet. At vi ikke allikevel kan velge Q-modellen her i norge har nok å gjøre med den dårlige utbredelsen av 43kW-ladere, samt behovet for å redusere antall konfigurasjoner på en modell som strengt tatt ikke selges i *så* store kvanta ennå, spesielt når du sammenlikner med salgstallene til Zoes fossile fetter Clio..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

sporvagn

Hej, jeg er erik og kommer fra Hamburg/Tyskland.Jeg har en Zoe Intens med 41 Kwh Akku,Zoe Bose har alltid DAB Radio.
MvH Erik
Jeg elsker E Bike,E Bil,Letbaner og Amateurradio

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA