Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Zaptec lader for 16A lading.

Startet av JANSSA, onsdag 15. november 2017, klokken 17:40

« forrige - neste »

JANSSA

Noen avklaringer i forbindelse med mitt innlegg om Zaptec-laderen.  Jeg har Podpoint i garasjen, ikke noe problem.  For meg er/var Zaptec-lader mitt alternativ for vanlig ladekabel med Schuko som er brukbar til ZOE i hele utkant Norge.  Dette skyldes gammelt IT-nett. Nye byggefelt har i dag TN-nett, og de har da ingen problem med lading på vanlig Schuko kontakt.  Herav er Zaptec ENESTE realistiske alternativ for lading i IT.
-nett.  ('Bøtta' blir alt for tung.)  At selve Zaptec laderen har en vesentlig kostnad, har jeg en viss forståelse for, da det er en kostbar nyutvikling, men at de skal ta en ublu pris for en enkel adapter, finner jeg helt utenfor normale normer.  Det virke som man her vil gjøre penger på sitt monopol.  Heldigvis har visst nå RGI forstått 'idiotiet', og etter som jeg er informert er avtalen med Zaptec avsluttet. Når ikke Zaptec at de må tjene inn utviklingskostnader ved volumsalg blir dette resultatet.  Jeg ser ingen fremtid for Zaptec laderen til ZOE, og man står da uten et eneste brukbart alternativ for lading i norsk husholdningsnett for disse bilene.  Håper bare vi som allerede har laderen får service og vedlikehold av produktet videre fremoer.  Hadde vært bra med et svar fra Zaptec på dette:::

Barskog

Enig i at den såkalte Bøtta er alt for tung. Var vel derfor RBI kalte den for Hyttelader, da den ikke egnet seg til stort annet. Lademugga fra nofuel.no er derimot akseptabelt størrelse og vekt på for de fleste av oss.

Sent fra min TA-1000 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA