Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med hurtigladning

Startet av ovestokke, tirsdag 14. november 2017, klokken 08:43

« forrige - neste »

ovestokke

Fikk utlevert ny egolf i går, og siden det ikke er etablert ladere i sameiet enda må jeg belage meg på hurtigladning i en periode.
Etter å ha kjørt ca 15mil i går, prøvde jeg å lade bilen på fortum hurtiglader uten hell.
Lampen på bilen lyser gult etter jeg kobler i kontakten. Men etter jeg trykker Start så ser det ut til at laderen prøver å starte, men stopper etter kun få sekunder. Ringte Fortum og de sa at alt så ok ut på deres side.
Har time hos Møller i morgen, men vært kjekt å finne ut av dette selv.
Er det noen innstillinger som kan påvirke hurtigladning?

Ladning med stikkontakt funker fint.

zbk

Har du registrert betalingskort på Fortum-profilen din? Det skapte problemer for meg av en eller annen grunn.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ovestokke

Nei, det har jeg nok ikke. Rart ikke Fortum sa noe om det når jeg ringte... Får teste det :)

geear

Er vel ikke så mye som skal til, mener tenningen må være av og pluggen må selvfølgelig være skikkelig i. Står sikkert beskrevet i manualen. Prøvd å starte lading med SMS?

ovestokke

Tenningen var av, og kabelen var festet godt.
Skal teste på nytt i dag etter jeg har lagt inn betalingskort. Kan også teste med SMS.

zbk

PS! Jeg hadde problemer fordi jeg HADDE registrert betalingskort. Det har fungert fint etter at jeg sletta det. Mulig jeg har registrert kort på nytt etterpå, men kommer ikke inn på nettsidene nå.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ovestokke

Jeg la inn betalingskort, da fungerte hurtigladning som forventet :D
Greit å vite om at det kan være slike problemer...

Lazybee

Tror ikke det har noe med betalingskortet du registrerte å gjøre...
Jeg sto å ladet på en fortum ladestasjon i går, og der sto det en kvinne med en helt ny e-Golf og hun hadde samme problemet som deg!

Hun prøvde 2 forskjellige ladere og fikk samme feilmeldingen fra begge...det var feil med kommunikasjonen med bilen. Tror hun prøvde 5-6 ganger før den startet å lade...
Peugeot iOn 2013 (Elvira)

offpist

Hvis det ikke ligger inne betalingskort så skal den vel som default stå på faktura..
(Best å unngå faktura pga fakturagebyr forøvrig).
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mobileum

Sitat fra: offpist på onsdag 15. november 2017, klokken 16:48
Hvis det ikke ligger inne betalingskort så skal den vel som default stå på faktura..
(Best å unngå faktura pga fakturagebyr forøvrig).

Verken Grønn Kontakt eller Fortum tar fakturagebyr. Bare hvis du skal ha papirkopi.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Haakon-

Sitat fra: Mobileum på onsdag 15. november 2017, klokken 17:00
Verken Grønn Kontakt eller Fortum tar fakturagebyr. Bare hvis du skal ha papirkopi.


Grønn Kontakt tar 15 kr i gebyr også ved epost-faktura, e-faktura og Avtalegiro.
VW e-up! - med takboks

Mobileum

Sitat fra: Haakon- på torsdag 16. november 2017, klokken 07:48
Sitat fra: Mobileum på onsdag 15. november 2017, klokken 17:00
Verken Grønn Kontakt eller Fortum tar fakturagebyr. Bare hvis du skal ha papirkopi.


Grønn Kontakt tar 15 kr i gebyr også ved epost-faktura, e-faktura og Avtalegiro.

Det har du nok rett i. Denne teksten stod nederst på mailen deres:

Varsling om endring i fakturavilkår
Fra september 2017 vil mottakere av eFaktura, avtalegiro og faktura på e-post få fakturagebyr på kr 15,-
Siden du allerede betaler med kort trenger du ikke å bekymre deg for dette!

God lading – god tur!

Med vennlig hilsen Alle oss i Grønn Kontakt
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ovestokke

Sitat fra: Lazybee på onsdag 15. november 2017, klokken 13:50
Tror ikke det har noe med betalingskortet du registrerte å gjøre...
Jeg sto å ladet på en fortum ladestasjon i går, og der sto det en kvinne med en helt ny e-Golf og hun hadde samme problemet som deg!

Hun prøvde 2 forskjellige ladere og fikk samme feilmeldingen fra begge...det var feil med kommunikasjonen med bilen. Tror hun prøvde 5-6 ganger før den startet å lade...

Det er mulig. Jeg testet alle 3 laderne på Shell Moholt i Trondheim uten å få det til å funke. La inn betalingskort og testet lader på Lade Arena, og da fungerte det uten problem. Testet Shell Moholt igjen i dag, og da var det heller ingen problem. Kan være "flaks"...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA