Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro med hengerfeste!

Startet av Igloo, mandag 13. november 2017, klokken 23:05

« forrige - neste »

Igloo

Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

hsa77

Ja! Jeg har ikke tenkt til å dra hest eller campingvogn, men en varehenger på 750kg hadde vært fint å kunne trekke.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Morten Christiansen

Absolutt et pluss for Niro. Riktignok er hengerfeste for de andre Niro modellene styggdyrt, men kjekt å ha.

Cral

Så lenge det er lovlig, så kommer det nok 3dje parts leverandører også.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Sitat fra: Morten Christiansen på tirsdag 14. november 2017, klokken 06:24
Riktignok er hengerfeste for de andre Niro modellene styggdyrt

13.000,- for hengerfeste er vel ganske normalt for nye biler?
I utgangspunktet er det en stiv pris, men sammenlignet med andre biler så er det vel ikke spesielt dyrt?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

hsa77

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 14. november 2017, klokken 09:22
Sitat fra: Morten Christiansen på tirsdag 14. november 2017, klokken 06:24
Riktignok er hengerfeste for de andre Niro modellene styggdyrt

13.000,- for hengerfeste er vel ganske normalt for nye biler?
I utgangspunktet er det en stiv pris, men sammenlignet med andre biler så er det vel ikke spesielt dyrt?
Skoda tar 5500 for hengerfeste til Octavia, VW tar 9700 for krok til Golf - så 13.000 er etter min mening en svært stiv pris!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Thorbjørn Hellehaven

Det er spennende å vente på tekniske detaljer. Først Kona, så Niro. I første omgang er håpet å kjøre tilhenger med Kona, for X'en er så dyr at halvparten er mer enn nok. Det neste håpet blir eventuelt med Niro, hvis det funker dårlig med Kona.

NielsChr

#7
når man bestiller trækkrog på en niro, så betaler man for lidt mere - blandt andet opgraderes biles kobling og bremser og blæser til en lidt kraftigere model.
dette er nok den primære årsag til at det kan virke som lidt dyrt til niro.

dette er også årsagen til at træk skal bestilles samtidig med bilen - det kan ikke eftermonteres da det så vil kræve at man skal opgradere disse ting = alt for dyrt.

NielsChr

opfølgning:
så lige at opgradering af kobling ikke er en del fabrikspakken når man skal have trækkrog. det er tilsybeladebde kun køling og bremser

"- To tow, the Niro requires a towing pack fitted at factory, which includes larger brakes and a better cooling system. "

jeg ved ikke om mulighed for trækkrog også gælder EV udgaven, måske kun hybrid plug-in
husk dog at uanset hvad så skal dette bestilles leveret med bilen, det er ikke muligt (lovligt) efterfølgende at få trækkrog på bilen

Thorbjørn Hellehaven

Helt greit om man må legge til en liten ekstra oppgraderingspakke for godkjenning med hengerfeste.  Så lenge fra-prisen er kav nok kan jeg tillate høyere pris på oppgradeinger. Det er totalprisen som er mest interessant.

HCO

Vedlegget er ikke lenger tilgjengelig. Noen som ønsker å opplyse om hva det sto der, som indikerer at Niro EV får hengerfeste?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Blip

Bump
Sitat fra: HCO på tirsdag 02. januar 2018, klokken 23:13
Vedlegget er ikke lenger tilgjengelig. Noen som ønsker å opplyse om hva det sto der, som indikerer at Niro EV får hengerfeste?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Cral

vedlegget viste en chat mellom op og en representant for importør (mener jeg det var, husker det ikke som forhandler, noen får rette på meg om jeg har feil)

Uansett, der sto det at det kom hengerfester, de som har snakket med sine forhandlere og kia på facebook i ettertid, har IKKE fått den samme bekreftelsen.

Sist jeg spurte Kia Bil Norge på facebook

11. JANUAR 18:44
Og tilhengerfeste! Ikke glem det!
12. JANUAR 08:45
Ja det er et stort ønske så det er spilt inn
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Morten Christiansen

Er det fastsatt en dato for når spesifikasjonene er klare?

Bjoris

Sitat fra: Morten Christiansen på søndag 21. januar 2018, klokken 17:10
Er det fastsatt en dato for når spesifikasjonene er klare?

Det stod vel juni/juli at en skal spekke opp bilen og da antakelig inngå bindende kontrakt. Tviler vel på at spek kommer så mye før en blir bedt om låse bilen. Det skulle dog komme mer info fra importør i mars så kan jo være vi får vite mer da:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA