Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarme Leaf ved tilkobling av type 2 ladeboks

Startet av Latinorider, mandag 13. november 2017, klokken 13:43

« forrige - neste »

Latinorider

Hei.
Ivrig leser og bruker av elbilforum, men klarte ikke å finne svar på spørsmålet mitt. Legg gjerne til link dersom dette er adressert tidligere.

Nå som kulda kommer så har jeg forsøkt å forvarme bilen når den er tilkoblet carporten via type 2 lader.
Både med timer og med Nissan EV appen. Når den er koblet til type 2 lader så vil den ikke forvarmes.
På jobb så lader jeg til en vanlig stikkkontakt, da kan jeg både forvarme med timer og med app.
Noen som har en løsning på forvarming med type 2 lading?

Mvh Elbilfrelst

Rav4_EV

Skal ikke være noen forskjell om du benytter ladekladd eller veggboks.
Dette skal i utgangspunktet virke.

Hvilken fabrikat er det på veggboksen?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Latinorider

Hei.
Vi har en ZapCharger Pro, lagt opp slik på alle oss som har elbiler i sameiet.

Rav4_EV

Da tror jeg at du bør kontakte Zaptec. Det er mulig det er noe de kanskje ikke har tenkt på.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Latinorider

Takk for tips. Skal høre med Zaptec. Men noen andre her som sliter med sånn type formvarming når den er koblet til type 2/veggeladere?

El-vis

Akkurat lagt inn kommentar i tråden om lading i sameier og borettslag. Jeg har samme problem, men Zaptec er på saken. Årsaken er at felles ladesystem fordeler lading/effekt og når når du er ferdig ladet kobles boksen fra. Da kan den ikke vekkes med appen til Carwings... Systemet er basert på at alle gjerne vil lade med en gang de kobler til anlegget og ikke når du har satt tidsur eller selv vil starte lading eller oppvarming. Du får ikke strøm, fordi den er koblet fra...
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA