Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan får jeg fotoboks varsling og hurtiglader oversikt i den nye e-golfen?

Startet av stithor, søndag 11. juni 2017, klokken 13:27

« forrige - neste »

eivhelle

Jeg vet ikke om selgeren som overleverte bilen, gikk gjennom disse detaljene med deg. Men hvis du kobler bilen til mobiltelefonen din via WIFI, kan du få lastet ned sanntidsdata om ladestasjoner fra nettet. Da trenger du ikke oppdatere kartverket i bilen med nye POI for å ha en oppdatert oversikt over tilgjengelige ladestasjoner.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Nå er det flere tråder som har tatt opp dette, men savner entydige svar.
Bl.a.:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20232.0.html

Når det gjelder nye e-golfen, er det kanskje noe annet som gjelder?

Uansett, det er noen ting jeg lurer på:

- Når man legger inn nye POI's, vil da de eksisterende bli slettet? Har sett flere har nevnt dette.
- Finnes det noen oppdatert, lettfattelig guide for å legge inn fotobokser med varsling? Nå er jo en fotoboks egentlig kun en POI, slik at om det er hurtigladestasjon, bedehus eller hva man er ute etter, vil vel fremgangmåten være det samme. Derfor, finnes det noen med en fotoboks-POI fil beregnet for VW som kan dele denne?

Takker for alle svar :)

DagRune

Sitat fra: Chivas på fredag 16. juni 2017, klokken 11:20

Uansett, det er noen ting jeg lurer på:

- Når man legger inn nye POI's, vil da de eksisterende bli slettet? Har sett flere har nevnt dette.
- Finnes det noen oppdatert, lettfattelig guide for å legge inn fotobokser med varsling? Nå er jo en fotoboks egentlig kun en POI, slik at om det er hurtigladestasjon, bedehus eller hva man er ute etter, vil vel fremgangmåten være det samme. Derfor, finnes det noen med en fotoboks-POI fil beregnet for VW som kan dele denne?

Takker for alle svar :)

For å unngå å slette eksisterende POI må man opprette separate lister som .csv fil (f. eks) med egne ikon. Disse kan legges til i siste fase på http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation, før man lagrer dataene til zip-fil. ("Weitere POI-katogorien einlesen").
Så hvis du har lagt inn POIer før, må disse legges til samlingen som generes på siden over.

VidarBG

Heisann folkens,

Da har jeg hatt golfen i en uke.

Spørsmål 1: Kan man dele internett fra iphone via USB, var problematisk å finne hotspot?
Spørsmål 2: Noen apper/kart via Apple Carplay som viser live status på ladestasjoner?

Mange takk for svar

emmern

Sitat fra: VidarBG på tirsdag 14. november 2017, klokken 09:40
Heisann folkens,
Da har jeg hatt golfen i en uke.
Spørsmål 1: Kan man dele internett fra iphone via USB, var problematisk å finne hotspot?
Mange takk for svar

Hvis du ikke har "komforttelefon" så må du bare dele internett fra iphone på vanlig vis. USB brukes ikke til annet enn lading i denne sammenhengen.

Slik e-Golf funker så er det slik at den kobler til din hotspot på din telefon, ikke omvendt :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Erlingni

Sitat fra: emmern på tirsdag 14. november 2017, klokken 11:19
Hvis du ikke har "komforttelefon" så må du bare dele internett fra iphone på vanlig vis. USB brukes ikke til annet enn lading i denne sammenhengen.
"Komfort" telefonforberedelse gir heller ikke dette. Men "Premium" derimot, gir mulighet for å sette et ekstra (data)SIM kort i bilen.

VidarBG


emmern

Hvor oppdaterte er disse ladestasjonene? Synes det er et eneste kaos med hva som er riktig oversikt og ikke. Spredd ut over flere utdaterte kart.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA